Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Insignia přijíždí v plné parádě. Je to grandiózní krasavec

  9:44aktualizováno  9:44
Celým jménem je to Opel Insignia Grand Sport a je to fešák. Minimálně vzhledem má šanci být jedním z nejparádnějších aut své kategorie. Oproti předchůdci zhubl až o 175 kilogramů. Vrcholný model značky má zase být výkladní skříní moderní techniky.

Opel Insignia Grand Sport | foto: Opel

Elegantní křivky mu dávají siluetu velkého kupé. Parádní design má korunovat špičková aerodynamika (Cx = 0,26), na tu byli u Opelu machři, vzpomínáte na bájnou Calibru?

Insignia Grand Sport spočívá na zcela nové architektuře, oproti zavalitému předchůdci s až nepochopitelně stísněnou kabinou má poskytnout více prostoru pro posádku.

Opel Insignia Grand Sport

Nová konstrukce s využitím odlehčených materiálů vedla k výraznému snížení hmotnosti, právě nadváhu jsme předchůdci vyčítali asi nejvíce. I při prakticky shodné délce nováček shodil v porovnání se svým předchůdcem až 175 kg, přičemž jen samotná karoserie je asi o 60 kilogramů lehčí.

Novinka je o 29 milimetrů nižší, rozchod se zvětšil o 11 milimetrů a rozvor se prodloužil až o 92 milimetrů, přičemž se výrazně zkrátily převisy karoserie. Delší rozvor přispěl ke zvětšení prostoru pro pasažéry na zadních sedadlech, základní objem kufru sedanu je 490 litrů.

Do nabídky dostane pohon všech kol se systémem aktivního rozdělování (vektorování) točivého momentu na jednotlivá kola, který bude spojen s novým osmistupňovým automatem. U „čtyřkolky“ diferenciál zadní nápravy nahrazují dvě elektronicky ovládané lamelové spojky.

Insignia dostane podvozek FlexRide, který se přizpůsobuje momentální jízdní situaci. Charakteristika tlumičů pérování, posilovače řízení, elektronického pedálu plynu i samočinné převodovky se mění automaticky, nebo podle řidičem zvoleného režimu „Standard“, „Sport“ či „Tour“.

Fotogalerie

Samozřejmě nechybí dnes nezbytná armáda asistentů a komfortní výbavy, od systému pro udržování jízdního pruhu přes moderní vymoženosti, jako jsou head-up displej, prostorový kamerový systém se záběrem 360° nebo adaptivní tempomat, až po „ortopedická“ sedadla, se kterými se Opel vychloubá i v dalších modelech.

Adaptivní světlomety mají 32 LED segmentů, tedy dvakrát více než u Astry. „Vyšší počet LED segmentů garantuje ještě přesnější rozložení vyzařovaného světla v závislosti na aktuálních podmínkách v provozu a i přepínání mezi jednotlivými režimy je mnohem plynulejší. Výsledkem je kvalitnější rozdělení paprsku světla i jeho intenzity,“ popisuje Martin Hejral z českého zastoupení Opelu. „V zájmu lepšího osvětlení zatáček dálkovými světly přidali konstruktéři do nových světlometů IntelliLux LED Matrix modelu Insignia Grand Sport novou funkci. Intenzita světla vnitřních segmentů se zvyšuje v závislosti na natočení volantu, což se projeví lepším nasvíceném zatáček. Další bodový LED segment zase zvyšuje dosah dálkových světel až na 400 metrů.“

Insignia je prvním modelem značky s aktivní hliníkovou kapotou, která výrazně snižuje riziko poranění chodců při kolizi. V tomto ohledu je Opel možná trochu pozadu. Vlna externích airbagů a aktivních kapot, které se zvednou při dopadu chodce, už pomíjí. Konstruktéři totiž přišli na to, že je lepší střetu s chodcem úplně zabránit a spoléhají stále častěji na kamery hlídající prostor před vozem a automaticky brzdící před překážkou.

Opel Insignia Grand Sport

Lákavě vypadá i interiér. Celá palubní deska je natočena k řidiči, který sedí o 3 cm níže než v aktuální generaci. Na palubě může mít nová insignia 4G LTE wi-fi hotspot, umožňující současné napojení až sedmi mobilních koncových zařízení k internetu.

„Opel Insignia Grand Sport bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v březnu 2017. Na tuzemském trhu se objeví na začátku června 2017,“ upřesňuje Martin Hejral.





Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW Concept X7 iPerformance
BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.