Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na zajíce s Opelem Insignia. Na podzim přijde Country Tourer

aktualizováno 
Opel se rozhodl vyrovnat konkurenčnímu koncernu Volkswagen. Proto přichází s novou verzí modelu Insignia, upravenou do lehkého terénu. Auto bude vždy k mání s pohonem všech kol, bude mít zvýšený podvozek a chybět nebude ani obligátní oplastování karoserie.

Opel Insignia Country Tourer | foto: Opel

Insignia je na trhu už téměř pět let, takže country verze přichází v poslední třetině životního cyklu modelu. 

Opel šel na úpravu modelu Insignia stejně jako Volkswagen u Passatu Alltrack. V nabídce budou tři předem definované modely Country Tourer s trojicí agregátů a pohonem všech kol. Passat je na tom úplně stejně a dokonce i výběr motorů je shodný: dva diesely a jeden benzínový.

Fotogalerie

Insignia Country Tourer se představí v premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Od té chvíle bude terénní varianta v prodeji a výrobce zveřejní i ceny. Fotografie novinky a základní technické specifikace však Opel představil už s předstihem.

Upravená Insignia bude v prodeji jen ve verzi s pohonem všech kol systému Haldex a elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Výkon bude možné rozdělovat podle potřeby mezi přední a zadní nápravu v plném rozsahu. Na asfaltu s dobrou trakcí bude poháněna primárně přední náprava jako u běžné Insignie. V nabídce bude i adaptivní podvozek FlexRide. Pro jízdu v terénu bude mít Country Tourer podvozek zvýšený o dva centimetry.

Může se hodit

Také potřebujete nové auto? Vyberte si z desítek modelů značky Opel na Automodul.cz

Další úpravy jsou už spíš jen estetického rázu. Auto si ponese plastové lemy prahů a blatníků a také lemy předního a zadního nárazníku. I potud tedy stejný postup jako u konkurence, což platí i o částečném zakrytování podvozku. Celkově působí upravená Insignia robustním dojmem, což jistě bude cílová skupina zákazníků s povděkem kvitovat.

Opel Insignia Country Tourer

U Country Toureru bude na výběr ze tří motorů. Benzínový dvoulitrový přeplňovaný motor SIDI poskytuje nadprůměrných 184 kW a točivý moment 400 Nm. Základní diesel nabídne 120 kW a 350 Nm točivého momentu, silnější diesel biturbo pak 143 kW a 400 Nm.

Silnější diesel bude v prodeji jen se šestistupňovou automatickou převodovkou. U benzínového motoru a slabšího dieselu budou mít zákazníci na výběr mezi stejným šestistupňovým automatem za příplatek a základní manuální šestistupňovou převodovkou.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Další z rubriky

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz