Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Insignia konečně v plné parádě

  11:09aktualizováno  19. dubna 12:59
"Nový designérský jazyk pro novou epochu," s potřebnou nabubřelostí se Opel chlubí obrázky nového největšího modelu, který nahradí hranatého předchůdce. Vectra jde do důchodu, přichází čas insignie.

Opel Insignia | foto: Opel

Svalnatá novinka, která se splývavou siluetou snaží tvářit jako velké kupé, se představí v červenci na autosalonu v Londýně. Chlubit se bude pohonem všech čtyř kol, aktivním podvozkem a hned od začátku sedmi motory. V Česku si ale na insignii počkáme až do prvního čtvrtletí příštího roku.

"Nové jméno, nový vůz, nové ambice..." Insignia má podle Opelu znamenat výrazný krok k omlazení značky.

Na délku narostla insignia oproti Opelu Vectra sedan o 22 centimetrů na konečných 483. Další rozměry Opel neprozradil, podle neoficiálních informací má také o dva centimetry navíc oproti vektře sedan (insignia: 148 cm). Narostla také šířka, ze 180 na 185 cm. O tři centimtery dál jsou také nápravy (273). Objem kufru zůstává na 500 litrech. S nárůstem rozměrů podle německého magazínu Auto, Motor und Sport narostla také o rovný metrák hmotnost.

Uvidíme, jestli kombíková verze, kterou si Opel dozajista neodpustí, bude mít opět prodloužený rozvor, stejně jako stávající vectra (o 13 cm).

"S novou insignií otevíráme novou kapitolu našeho vzrušujícího designérského jazyka, který kombinuje uměleckou lehkost a rozevlátost s příslovečnou německou precizností," říká Mark Adams, viceprezident GM Europe odpovědný za design.

Což si lze vyložit také tak, že namísto nekonvenčních ostrých hran a rovných ploch se teď designérům a vedení rüsselheimské automobilky líbí obliny a nečekané prolisy. Třeba ten, který začíná pod zpětným zrcátkem a  utíká k zadnímu kolu.

O interiéru toho prozatím moc nevíme. Přístrojovka se prý v bocích plynule stáčí a napojuje do dveřních výplní, takže pocitově objímá vpředu sedící pasažéry.

Opel Insignia

Novinkou, která se objeví postupně u dalších opelů, má být červené prostorové osvětlení. Podle vkusu designérů Opelu to má umocňovat nádech luxusu.

Insignia se bude chlubit hlavně technikou, kterou využívají přední světla. Adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) pracují v devíti různých automaticky aktivovaných režimech. Nejen českým řidičům se budou hodit světla pro denní svícení, tvořená LED diodami – ty spotřebují výrazně méně energie než konvenční halogenové výbojky a u Opelu spočítali, že snižují emise CO2 z dosavadních 6 g/km prakticky na nulu.

Hned od počátku bude na výběr z insignií s pohonem předních, nebo všech čtyř kol. Systém Adaptive 4X4 využívá techniky Haldexu, která aktivně rozděluje přenášený točivý moment tak, aby byla zaručena optimální trakce a jízdní stabilita. V případě, že elektronika zjistí, že se některé z předních kol protočí, mezinápravová viskózní spojka sepne a newtonmetry putují také k zadním pneumatikám.

Insignia s pohonem všech čtyř kol dostane aktivní podvozek FlexRide, jehož systém AST (Adaptive Stability Technology) umožňuje nastavit vlastnosti podvozku převažujícím jízdním podmínkám a umožňuje řidiči zvolit si jízdní režim, který mu vyhovuje nejvíc. FlexRide bude k mání i pro verze s pohonem pouze předních kol.

Všechny přichystané motory splňují limity emisní normy Euro 5. Čtyři benziňáky nabízejí výkony od 115 k do 260 k (motor V6). Tři nové turbodiesely s přímým vstřikováním nafty dávají z objemu 2,0 l výkony od 110 k do 160 k. Nabídku později obohatí verze EcoFLEX produkující minimum CO2. Opel ale slibuje, že se objeví ještě výkonnější agregáty...

Automatické i manuální převodovky budou mít v insignii bez výjimky šest stupňů.

Motory pro Opel Insignia
BENZINOVÉ

1.6 - 115 koní

1.6 turbo - 180 koní

1.8 - 140 koní

2.0 turbo - 200 a 220 koní

2.8 V6 turbo - 260 koní

NAFTOVÉ

2.0 CDTI - 110, 130 a 160 koní

2.9 V6 CDTI - 250  koní

Zdroj: Auto, Motor und Sport

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz