Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

  12:32aktualizováno  12:32
Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá automobilka ukazuje fotky fešáckého kombíku.

Opel Insignia Sports Tourer | foto: Opel

Opel Insignia Sports Tourer aktuální generace působí šmrncovně, ale po otevření víka kufru spíš trochu zklame, objemový přeborník to zrovna není. Opel tedy hned na začátek raději ujišťuje, že nová generace přidala sto litrů objemu k maximální přepravní kapacitě při dvoumístném obsazení (nově až 1 640 litrů a dva metry délky). Samozřejmě nesmí chybět možnost připlatit za otvírání víka kopnutím do prostoru pod zadní nárazník. Když máte plné ruce nákupu, hodí se to a stejným pohybem kufr zavřete.

S délkou 4 986 mm je o kousek delší než předchozí kombík, kola se v nápravách více rozkročila a o citelných 92 mm se protáhl rozvor (nově 2 829 mm), přední i zadní převisy se zkrátily o tři centimetry. Zvětšila se také kabina.

Nová Insignia chce ovšem stavět také na zážitcích za volantem a jízdních dovednostech, kvůli tomu zhubla v porovnání s předchůdkyní 200 kilogramů. V nabídce nebude chybět pohon všech kol s funkcí vektorování točivého momentu - to obstarává sofistikovaný mechanismus na na zadní nápravě, kde diferenciál nahradily dvě elektricky řízené lamelové spojky.

Fotogalerie

Největším lákadlem v příplatkovém ceníku budou Matrix LED světla (každá z předních lamp je složená z 16 LEDek), která umožňují jet stále se zapnutými dálkovkami bez oslňování ostatních. Nově bude ve výbavě třeba head-up displej nebo chlouba Opelu v podobě speciálních „ortopedckých“ sedadel.

Zajímavostí nové Insignie je aktivní kapota chránící chodce, bude to první opel který ji dostane. V případě střetu se kapota v milisekundách zvedne, aby se zvětšilo místo pro deformaci a sražený chodec se neporanil o tvrdé části motoru. Stojí za zmínku, že konkurence tyto prvky pasivní bezpečnosti postupně opouští a využívá aktivní řešení, která zabrání střetu (systémy automatického brzdění, detekce chodců).

Premiéra je naplánovaná na autosalon do Ženevy na březen letošního roku, objednávky budou dealeři sbírat už od února.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...

Maedismus je učení mistra tužky, který umí zhmotnit rychlost mazd

Studie Mazda Vision Coupe

Maeda je jméno, na které mazdisté přísahají. Šéfdesignér Ikuo Maeda je superstar hirošimské automobilky a právě on dal...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.