Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Kadett: pozor na zrádnou korozi

  14:12aktualizováno  14:12
26. 1. 2000 - Do kategorie automobilů, které si lidé pořizují pro jezdecké začátky, nenáročné pojížďky a nezřídka i ke krátkodobému využití s relativně malým prodělkem při dalším prodeji, se zařadil Opel Kadett E. Vůz, který se představil v roce 1984 a donedávna zůstával idolem mnoha zdejších motoristů, je prostě zbožím, které lze poměrně levně nejen pořídit, ale také při využití spousty náhradních dílů z vrakovišť či druhovýroby snadno držet v nekomplikovaném provozu.
Ani ze srovnání užitných vlastností s konkurenty jeho ražení nevychází špatně. Opel Kadett z počátků své výroby v letech 1984 a 1985 cenou začíná podle konkrétního stavu už od 15 až 25 tisíc korun - samozřejmě v nepopulárních třídveřových, čtyřrychlostních, a proto obtížně prodejných verzích. Auta z roku 1991, kdy kadetta střídal model Astra, bývají v pětidveřovém a pětirychlostním provedení ke koupi za zhruba 60 000 korun a nejméně 10 000 korun se připlácí, je-li ve srovnatelném vozu dieselový motor. Zvlášť u starších kadettů není ani tak důležitý rok výroby, jako konkrétní stav. K největším bolestem typu patří koroze a německý TÜV konstatuje, že například z jedenáctiletých kadettů je rzí v nosných dílech zasažena víc než pětina, což představuje výsledek třikrát horší, než je průměr srovnatelných automobilů. Koroze přitom zasahuje hlavně zadní blatníky, dutiny, prahy, spodky dveří, bývá v pátých dveřích... Dalším problémem jsou úniky oleje z motoru i převodovky, závady se někdy objevují v účinnosti nožních brzd a v korozi brzdového vedení. U nejvýkonnějších verzí 1.8 a 2.0 se vyskytují problémy se vstřikovacími jednotkami, zlobívá také převodka řízení. Citlivějším řidičům snad budou vadit vůle v převodech. Po koupi ojetiny se vyplatí ověřit, zda byl včas vyměněn rozvodový řemen, který u kadetta bývá častým původcem značných škod na motoru. Předností vozu jsou jednoduché a trvanlivé motory, které však často mívají vyšší než katalogovou spotřebu. Úsporný je diesel, jenž ale za sebou zřejmě bude mít obrovské kilometrické porce. Jak už bylo řečeno - málokdo dnes motory pro kadetta repasuje s využitím originálních náhradních dílů, když použitelný agregát lze získat za pět až deset tisíc korun z vrakovišť. K vozu dál patří solidní a bezproblémové řízení, potíže nejsou s ručními brzdami ani s brzdovými hadičkami či destičkami. Výfuky korodují a praskají méně než u konkurence. Opel Kadett je k mání s benzinovými i dieselovými motory o obsahu od 1.4 do 2.0 litrů o výkonech od 42 do 110 kW u nejsvižnějších modelů GSi, zrychlujících z klidu na stovku během osmi sekund a dosahujících maximální rychlosti až 217 kilometrů v hodině. Odborníci se shodují, že pro současné nejobvyklejší uplatnění kadettů, tedy pro obyčejnou službu svému majiteli, plně postačují benzinové 1.4 a 1.6litry.

Největší konkurenti

Opel Kadett v pětidveřovém provedení a ročníku výroby 1990 stojí zhruba 55 000 korun a stejně starou konkurenci m u tvoří hlavně Ford Escort - 60 000, Volswagen Golf II - 70 000, Fiat Tipo - 65 000, Nissan Sunny - 55 000, Škoda Favorit - 45 000 a Lada Samara - 35 000 korun.

MINUSY
- koroze
- úniky oleje z motoru a převodovky
- ztráty kapaliny z chlazení
- poruchy vstřikovacích jednotek u nejvýkonnějších verzí
- méně trvanlivá převodka řízení
- vůle v převodovkách

PLUSY
- nízká pořizovací cena ojetiny
- nenáročný provoz
- komfortní podvozek
- solidní užitné vlastnosti, možnost praktického kombi
- možnost oprav při využití levných dílů z druhovýroby či vrakovišť
- jednoduché a trvanlivé motory
- dobrý výběr různě výkonných motorů
- bezproblémové řízení

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.