Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel znenadání mění šéfa, který značku předá Francouzům

  18:10aktualizováno  18:10
Generální ředitel německé automobilky Opel Karl-Thomas Neumann odstoupil s okamžitou platností z funkce a nahradí ho Michael Lohscheller, který od září roku 2012 zastává funkci finančního ředitele Opelu. Do konce července přitom má být dokončen prodej značky francouzskému koncernu PSA.

Neumann se často objevoval na fotkách prezentujících nově představované modely Opelu a často vystupoval na veřejnosti. | foto: GM/Opel

Neumann (56) odstoupil ještě před dokončením prodeje firmy, která dosud patřila americké automobilce General Motors, do rukou francouzské PSA Group.

Neumann zůstane do završení prodeje Opelu členem představenstva, uvedla firma. Dodala, že jmenováním Lohschellera (48) do nejvyšší výkonné funkce bude „zajištěna kontinuita“ a „plynulý přechod řízení“ v době, kdy Opel vypracovává nový strategický plán pro budoucnost v rámci skupiny PSA. Lohscheller se Opelu stará o finance od roku 2012.

Michael Lohscheller, nový šéf značky Opel

Michael Lohscheller, nový šéf značky Opel

„Nepokračovat v době, kdy firma přechází do PSA, bylo obtížné osobní rozhodnutí. Jsem hrdý na to, co náš tým až dosud dokázal a jsem si naprosto jistý, že začleněním do PSA Opel//Vauxhall posílí. Hodlám tuto transakci dokončit a pak si vezmu nějaký čas, abych se rozhodl, co dál,“ komentoval své rozhodnutí Neumann, který se snažil stát tváří značky podobně jako třeba Sergio Marchionne u Fiatu. Neumann se tak často objevoval na fotkách prezentujících nově představované modely a často vystupoval na veřejnosti.

„Pod vedením Karl-Thomase udělal Opel/Vauxhall výrazný obrat k lepšímu,“ říká Dan Ammann, předseda dozorčí rady Opelu a president General Motors. „Děkujeme mu za velký přínos Opelu/Vauxhallu i GM za poslední čtyři roky.“

„Podařilo se mu znovu získat renomé pro Opel, zlepšit image značky a posílit její sebevědomí uvedením skvělých modelů,“ dodal Wolfgang Schäfer-Klug, místopředseda dozorčí řady značky.

Zleva: Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroen, Karl-Thomas...

Zleva: Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroen, Karl-Thomas Neumann, šéf Opel Group a prezident General Motors Dan Ammann na autosalonu v Ženevě.

Německý týdeník Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) o víkendu napsal, že Neumann považuje prodej Opelu automobilce PSA za správný strategický krok, obává se ale, že nový majitel podceňuje rostoucí důležitost elektromobilů. Německý manažer přešel v roce 2013 k General Motors od Volkswagenu, předtím působil u výrobce pneumatik a komponentů pro autoprůmysl, německého Continentalu.

Americká automobilka v březnu oznámila, že svou evropskou divizi se značkami Opel a Vauxhall prodá PSA za 2,2 miliardy eur (57,6 miliardy Kč). PSA se díky převzetí stane dvojkou na evropském automobilovém trhu. Opel minulý týden uvedl, že prodej by mohl být dokončen 31. července, pokud transakci včas schválí antimonopolní úřady.

Autoři: ,




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.