Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PSA se prý již dohodla na koupi Opelu, oznámí to v pondělí

  18:25aktualizováno  18:25
Francouzská automobilka PSA uzavřela dohodu s americkou General Motors o koupi její ztrátové evropské divize Opel. Dohoda má být oficiálně oznámena v pondělí. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dva informované zdroje. Spojením vznikne druhá největší automobilová skupina v Evropě.

Na autosalon do Ženevy, který startuje v úterý 7. března, připravuje Opel světovou premiéru nové generace stěžejního modelu Insignia. | foto: Opel

Správní rada PSA, výrobce vozů Peugeot a Citroën, podle jednoho ze zdrojů již dohodu schválila. Mluvčí PSA a Opelu se ke zprávě odmítli vyjádřit.

PSA a GM již nyní spolupracují při výrobě některých modelů v Evropě. Minulý měsíc automobilky potvrdily, že GM jedná o úplném prodeji Opelu a jeho sesterské britské značky Vauxhall PSA, což vyvolalo všeobecné obavy z možného snižování počtu pracovních míst. Manažeři Opelu v pátek odložili setkání na radnici se zaměstnanci na pondělní ráno s tím, že nemohou ještě jednat o detailech plánované akvizice.

Šéf PSA Carlos Tavares minulý týden uvedl, že úplné převzetí Opelu nabízí příležitost k vytvoření evropského automobilového šampiona, který by mohl brzy prodat více než pět milionů vozů ročně. Loni PSA prodala 3,15 milionu vozů.

PSA podle zdrojů od spojení očekává úspory až dvě miliardy eur (54 miliard korun). Spojením PSA s Opelem a jeho sesterskou značkou Vauxhall vznikne skupina se zhruba 16procentním podílem na evropském automobilovém trhu, která vystřídá francouzský Renault na pozici druhé největší evropské automobilky za německou skupinou Volkswagen. Ta má na evropském trhu podíl 24 procent.

Opel se v době světové finanční krize dostal do existenčních problémů. GM uvažovalo o jeho prodeji, ale nakonec se rozhodlo pro restrukturalizaci vlastními silami. Ta zahrnovala propouštění zaměstnanců i zavírání továren. Opel doufal, že se do loňska vymaní ze ztrát, ale za minulý rok utrpěl další ztrátu 257 milionů dolarů (6,6 miliardy korun). Firma loni zvýšila prodej na evropském trhu o zhruba čtyři procenta na 1,16 milionu vozů, což bylo maximum od roku 2011.

PSA v České republice provozuje společně s japonskou společností Toyota kolínskou automobilku TPCA.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.