PSA chce podle interních dokumentů prodat vývojové oddělení Opelu

  12:06aktualizováno  12:06
Francouzská automobilka PSA chce prodat část vývojového a výzkumného centra německého Opelu. Hodnota čtyř sekcí, které podle úterního vydání deníku Le Monde firma v posledních měsících nabízí inženýrským firmám, se odhaduje na pět set milionů eur, tedy asi třináct miliard korun.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Opel

PSA koupila ztrátovou německou automobilku loni od General Motors a prodej této klíčové jednotky jí má pomoci postavit Opel znovu na nohy.

PSA podle deníku s nabídkou na odkup oslovila francouzské firmy Altran, Akka a Segula a německý podnik Bertrandt. S odvoláním na interní dokument z poloviny května list uvádí, že prodej by se měl týkat sekcí vozidlového inženýrství, pohonné techniky, nástrojů a zařízení a zkušebního centra. Uskutečnit by se mohl koncem roku. Celkem tyto sekce zaměstnávají zhruba
3 980 techniků a inženýrů, mimo jiné i v historické centrále Opelu v hesenském Rüsselsheimu.

PSA + OPEL

Díky převzetí Opelu a jím vlastněné britské značky Vauxhall se PSA stala druhým největším automobilovým koncernem v Evropě za německým konkurentem Volkswagen. Podnik má výrobní aktivity i v České republice, kde společně s japonskou Toyotou provozuje kolínskou automobilku TPCA.

„Žádné rozhodnutí zatím nepadlo,“ uvedl francouzský výrobce na dotaz deníku. Ten připomíná, že vývojové centrum Opelu je v rámci firmy považováno za perlu a záruku kvality. Zaměstnává zhruba 8 000 lidí. Podle jiného zdroje deníku blízkého vedení automobilky se o odštěpení části centra skutečně uvažuje, ale dotknout by se mělo pouze čtvrtiny zaměstnanců.

Zástupci zaměstnanců v reakci na zprávu o možném prodeji výzkumného centra uvedli, že proti takovému plánu budou bojovat. „Prodej vývoje by Opel připravil o budoucnost. Technologické srdce Opelu je v inženýrství,“ napsala ve svém sdělení závodní rada. Podle agentury Reuters také dodala, že management před nedávnem existenci konkrétních plánů na prodej všech firemních vývojových aktivit nebo jejich části popřel.

Opel dostal na starost vývoj motorů pro celé PSA

Opel v polovině června oficiálně oznámil, že pracuje na nových motorech pro celé PSA. Připravované zážehové čtyřválce mají být připraveny také na použití v hybridních modelech všech značek koncernu.

Technické centrum Opelu mělo dostat na starosti vývoj nové generace benzinových čtyřválců pro celé PSA, které se na trhu objeví za čtyři roky. Tyto motory se dostanou do modelů koncernu po celém světě, tedy kromě Evropy také do Číny, jižní Ameriky a na severoamerický trh, kam se PSA chystá vrátit se značkou Peugeot.

Motoráři Opelu mají vyjít z hliníkového čtyřválce 1,6 litru, který vyvinulo PSA ještě před nákupem německé značky. Přeplňované, přímovstřikové motory vybavené proměnným časováním ventilů budou vývojáři Opelu postupně upravovat tak, aby plnil nově přicházející emisní normy. Motoráři Opelu vyvíjeli agregáty pro celý svět už v dobách, kdy automobilka patřila americkému koncernu GM.

Kromě vývoje motorů má Opel v rámci PSA na starost také vývoj sedadel (to je nečekaně velká položka vývojových a výrobních nákladů - více čtěte zde), manuálních převodovek, vodíkové technologie a zodpovídá také za vývoj lehkých užitkových vozidel. PSA chce také využít vědomosti, které Opel nasbíral o severoamerickém trhu v dobách, kdy patřil GM.

Opel má rovněž výborně zvládnuté testování nově vyvíjených technologií a komponent. Laboratorní a virtuální testy pro celý koncern tak mají probíhat v Německu. To se bude hodit hlavně pro vývoj technologií asistenčních systémů a autonomního řízení.

Celkem má podle červnového prohlášení Opelu v Rüsselsheimu zůstat patnáct vývojových středisek.

Autoři: ,

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Tak si žijí milovníci aut v USA. Vyladí si veterána na tisíc koní

Dodge Super Charger Hellephant SEMA

Tradiční veletrh SEMA v Las Vegas ukazuje, jak si Američané prostřednictvím nejrůznějších doplňků vylepšují svá auta....

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Najdete na iDNES.cz