Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PSA chce podle interních dokumentů prodat vývojové oddělení Opelu

  12:06aktualizováno  12:06
Francouzská automobilka PSA chce prodat část vývojového a výzkumného centra německého Opelu. Hodnota čtyř sekcí, které podle úterního vydání deníku Le Monde firma v posledních měsících nabízí inženýrským firmám, se odhaduje na pět set milionů eur, tedy asi třináct miliard korun.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Opel

PSA koupila ztrátovou německou automobilku loni od General Motors a prodej této klíčové jednotky jí má pomoci postavit Opel znovu na nohy.

PSA podle deníku s nabídkou na odkup oslovila francouzské firmy Altran, Akka a Segula a německý podnik Bertrandt. S odvoláním na interní dokument z poloviny května list uvádí, že prodej by se měl týkat sekcí vozidlového inženýrství, pohonné techniky, nástrojů a zařízení a zkušebního centra. Uskutečnit by se mohl koncem roku. Celkem tyto sekce zaměstnávají zhruba
3 980 techniků a inženýrů, mimo jiné i v historické centrále Opelu v hesenském Rüsselsheimu.

PSA + OPEL

Díky převzetí Opelu a jím vlastněné britské značky Vauxhall se PSA stala druhým největším automobilovým koncernem v Evropě za německým konkurentem Volkswagen. Podnik má výrobní aktivity i v České republice, kde společně s japonskou Toyotou provozuje kolínskou automobilku TPCA.

„Žádné rozhodnutí zatím nepadlo,“ uvedl francouzský výrobce na dotaz deníku. Ten připomíná, že vývojové centrum Opelu je v rámci firmy považováno za perlu a záruku kvality. Zaměstnává zhruba 8 000 lidí. Podle jiného zdroje deníku blízkého vedení automobilky se o odštěpení části centra skutečně uvažuje, ale dotknout by se mělo pouze čtvrtiny zaměstnanců.

Zástupci zaměstnanců v reakci na zprávu o možném prodeji výzkumného centra uvedli, že proti takovému plánu budou bojovat. „Prodej vývoje by Opel připravil o budoucnost. Technologické srdce Opelu je v inženýrství,“ napsala ve svém sdělení závodní rada. Podle agentury Reuters také dodala, že management před nedávnem existenci konkrétních plánů na prodej všech firemních vývojových aktivit nebo jejich části popřel.

Opel dostal na starost vývoj motorů pro celé PSA

Opel v polovině června oficiálně oznámil, že pracuje na nových motorech pro celé PSA. Připravované zážehové čtyřválce mají být připraveny také na použití v hybridních modelech všech značek koncernu.

Technické centrum Opelu mělo dostat na starosti vývoj nové generace benzinových čtyřválců pro celé PSA, které se na trhu objeví za čtyři roky. Tyto motory se dostanou do modelů koncernu po celém světě, tedy kromě Evropy také do Číny, jižní Ameriky a na severoamerický trh, kam se PSA chystá vrátit se značkou Peugeot.

Motoráři Opelu mají vyjít z hliníkového čtyřválce 1,6 litru, který vyvinulo PSA ještě před nákupem německé značky. Přeplňované, přímovstřikové motory vybavené proměnným časováním ventilů budou vývojáři Opelu postupně upravovat tak, aby plnil nově přicházející emisní normy. Motoráři Opelu vyvíjeli agregáty pro celý svět už v dobách, kdy automobilka patřila americkému koncernu GM.

Kromě vývoje motorů má Opel v rámci PSA na starost také vývoj sedadel (to je nečekaně velká položka vývojových a výrobních nákladů - více čtěte zde), manuálních převodovek, vodíkové technologie a zodpovídá také za vývoj lehkých užitkových vozidel. PSA chce také využít vědomosti, které Opel nasbíral o severoamerickém trhu v dobách, kdy patřil GM.

Opel má rovněž výborně zvládnuté testování nově vyvíjených technologií a komponent. Laboratorní a virtuální testy pro celý koncern tak mají probíhat v Německu. To se bude hodit hlavně pro vývoj technologií asistenčních systémů a autonomního řízení.

Celkem má podle červnového prohlášení Opelu v Rüsselsheimu zůstat patnáct vývojových středisek.

Autoři: ,


Nejčtenější

Nejdůležitější citroën se povedl. Nové Berlingo je rodinný ideál

Nový Citröen Berlingo

Berlingo je přesně ten typ auta, nad kterým můžete ohrnovat nos, ale neskonalou praktičnost mu upřít nemůžete. Požitek...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Volkswagen pracuje na splnění emisních regulí, vyrobená auta zatím uloží

Parkoviště s vyrobenými vozy u továrny TPCA u Kolína

Téměř dostavěné letiště Willyho Brandta, které se nakonec možná bude muset zbořit a stavět znovu, teď našlo dočasné...

Další z rubriky

Seat to znovu zkusí v Číně. Místo sportu a emocí nasadí moderní techniku

Jak se rodí SEAT

Španělská automobilová značka Seat, která je součástí německého koncernu Volkswagen, by se měla v roce 2020, nebo 2021...

V Indii zase prší a tamní řidiči se bojí, že jim nateče voda do výfuku

V Indii začalo období dešťů, takto to vypadá v ulicích Bombaje.

V Bombaji už třetí den prší a má pršet ještě další čtyři. Vláda v některých zaplavených oblastech vyhlásila dětem...

Jízda v Indii: kráva má přednost, v busu je bezpečnější sedět na střeše

Doprava pro otrlé: kromě běžných dopravních prostředků musíte v Indii počítat i...

Na světě je spousta míst, kde je doprava zcela chaotická, jízdní pruhy neznamenají vůbec nic a červené si nikdo...

Najdete na iDNES.cz