Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PSA chce podle interních dokumentů prodat vývojové oddělení Opelu

  12:06aktualizováno  12:06
Francouzská automobilka PSA chce prodat část vývojového a výzkumného centra německého Opelu. Hodnota čtyř sekcí, které podle úterního vydání deníku Le Monde firma v posledních měsících nabízí inženýrským firmám, se odhaduje na pět set milionů eur, tedy asi třináct miliard korun.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Opel

PSA koupila ztrátovou německou automobilku loni od General Motors a prodej této klíčové jednotky jí má pomoci postavit Opel znovu na nohy.

PSA podle deníku s nabídkou na odkup oslovila francouzské firmy Altran, Akka a Segula a německý podnik Bertrandt. S odvoláním na interní dokument z poloviny května list uvádí, že prodej by se měl týkat sekcí vozidlového inženýrství, pohonné techniky, nástrojů a zařízení a zkušebního centra. Uskutečnit by se mohl koncem roku. Celkem tyto sekce zaměstnávají zhruba
3 980 techniků a inženýrů, mimo jiné i v historické centrále Opelu v hesenském Rüsselsheimu.

PSA + OPEL

Díky převzetí Opelu a jím vlastněné britské značky Vauxhall se PSA stala druhým největším automobilovým koncernem v Evropě za německým konkurentem Volkswagen. Podnik má výrobní aktivity i v České republice, kde společně s japonskou Toyotou provozuje kolínskou automobilku TPCA.

„Žádné rozhodnutí zatím nepadlo,“ uvedl francouzský výrobce na dotaz deníku. Ten připomíná, že vývojové centrum Opelu je v rámci firmy považováno za perlu a záruku kvality. Zaměstnává zhruba 8 000 lidí. Podle jiného zdroje deníku blízkého vedení automobilky se o odštěpení části centra skutečně uvažuje, ale dotknout by se mělo pouze čtvrtiny zaměstnanců.

Zástupci zaměstnanců v reakci na zprávu o možném prodeji výzkumného centra uvedli, že proti takovému plánu budou bojovat. „Prodej vývoje by Opel připravil o budoucnost. Technologické srdce Opelu je v inženýrství,“ napsala ve svém sdělení závodní rada. Podle agentury Reuters také dodala, že management před nedávnem existenci konkrétních plánů na prodej všech firemních vývojových aktivit nebo jejich části popřel.

Opel dostal na starost vývoj motorů pro celé PSA

Opel v polovině června oficiálně oznámil, že pracuje na nových motorech pro celé PSA. Připravované zážehové čtyřválce mají být připraveny také na použití v hybridních modelech všech značek koncernu.

Technické centrum Opelu mělo dostat na starosti vývoj nové generace benzinových čtyřválců pro celé PSA, které se na trhu objeví za čtyři roky. Tyto motory se dostanou do modelů koncernu po celém světě, tedy kromě Evropy také do Číny, jižní Ameriky a na severoamerický trh, kam se PSA chystá vrátit se značkou Peugeot.

Motoráři Opelu mají vyjít z hliníkového čtyřválce 1,6 litru, který vyvinulo PSA ještě před nákupem německé značky. Přeplňované, přímovstřikové motory vybavené proměnným časováním ventilů budou vývojáři Opelu postupně upravovat tak, aby plnil nově přicházející emisní normy. Motoráři Opelu vyvíjeli agregáty pro celý svět už v dobách, kdy automobilka patřila americkému koncernu GM.

Kromě vývoje motorů má Opel v rámci PSA na starost také vývoj sedadel (to je nečekaně velká položka vývojových a výrobních nákladů - více čtěte zde), manuálních převodovek, vodíkové technologie a zodpovídá také za vývoj lehkých užitkových vozidel. PSA chce také využít vědomosti, které Opel nasbíral o severoamerickém trhu v dobách, kdy patřil GM.

Opel má rovněž výborně zvládnuté testování nově vyvíjených technologií a komponent. Laboratorní a virtuální testy pro celý koncern tak mají probíhat v Německu. To se bude hodit hlavně pro vývoj technologií asistenčních systémů a autonomního řízení.

Celkem má podle červnového prohlášení Opelu v Rüsselsheimu zůstat patnáct vývojových středisek.

Autoři: ,


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Škoda opakuje, že stěhování Superbu do Německa se neplánuje

Škoda Superb Combi

Česká značka patřící do koncernu Volkswagen bude v Německu montovat model Karoq. Žádné další změny ve výrobě modelů se...

Vědci se snaží lépe analyzovat průběh nehod, pomáhají crashtesty

Ukázku postupu záchranářů při simulované automobilové nehodě mohli vidět...

Lépe analyzovat průběh a příčiny dopravních nehod mají vědcům pomoci crashtesty, testovací nehody vozů sledované...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Najdete na iDNES.cz