Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

aktualizováno 
Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních čísel i registrace vozů, které mají za mimořádně výhodných podmínek v nájmu jejich stávající či bývalí zaměstnanci.

Opel Astra Sports Tourer | foto: Opel

Podle serveru Automotive News Europe dosáhl Opel za první pololetí na německém trhu podíl 7,1 procenta jen díky tomu, že do počtu prodaných aut zahrnoval i registrace zhruba 60 000 aut, která si vzali do výhodného pronájmu stávající či bývalí zaměstnanci automobilky. Bez toho by byl její podíl pouze 4,5 % a před Opel by se tak dostala třeba značka Škoda, konstatoval magazín Automobilwoche.

Opel ale nevidí za takovým počínáním nic špatného. „Jsme rádi, že naši zaměstnanci stojí za Opelem a že počet našich osobních vozů, které soukromě využívají zaměstnanci a jejich rodiny, se neustále zvyšuje,“ řekl mluvčí.

Importéři ale manipulují s prodejními čísly napříč celou Evropou. Do prodejních statistik zahrnují reexportovaná i předváděcí auta, na značky registrují i skladové vozy a podobně.

O rozsahu této manipulace jen na českém trhu svědčí pohled do veřejně dostupných statistik. Třeba v České republice se za loňský rok registrovalo 259 693 nových a 164 422 ojetých osobních aut, tzn. dohromady 424 115. Ovšem celkový počet aut ve vozovém parku stoupl meziročně z 5 158 516 na 5 368 661, tedy pouze o 210 145 kusů. Kam tedy zmizelo oněch 213 970 aut?

Argument, že šlo o stará auta, která jejich majitelé dali do šrotu a vyměnili za nová, neobstojí při pohledu na stáří vozového parku. Ten totiž v České republice za rok 2016 naopak zestárnul z 14,33 na 14,48 roku.

Podstatná část z oněch 200 tisíc „chybějících“ aut tak skončila jako reexporty v sousedních zemích, případně se během krátké doby dostala do statistik jako nová i ojetá. Importérům to ale nebrání v tom, aby si je započítávali do svých úspěchů a stále rostoucích čísel.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Italské odbory se hádají kvůli stávce proti utrácení za Ronalda

Lucas Torreira z Uruguaye (vpravo) posílá na trávník Portugalce Cristiana...

Odbory zastupující většinu italských zaměstnanců automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se postavily proti stávce,...

Prodej elektroaut v Česku je 0,19 %, nejdůležitější jsou Čína a Norsko

Elektromobil BYD e6

Čína a Norsko zůstaly v prvním pololetí nejdůležitějšími trhy pro elektrické automobily. V Číně zůstala tato auta...

Jízda v Indii: kráva má přednost, v busu je bezpečnější sedět na střeše

Doprava pro otrlé: kromě běžných dopravních prostředků musíte v Indii počítat i...

Na světě je spousta míst, kde je doprava zcela chaotická, jízdní pruhy neznamenají vůbec nic a červené si nikdo...

Najdete na iDNES.cz