Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Signum: na pomezí kombi a MPV

  7:38aktualizováno  7:38
Svou světovou premiéru si na ženevském autosalonu odbyl pohledný velkoprostorový kombík z dílny rüsselheimské automobilky - Opel Signum. Opel chce s novým modelem založit novou třídu na pomezí automobilů typu kombi a MPV - "Signum Class".

Novinku, která vychází ze studie Signum2, kterou automobilka představila v roce 2001 na frankfurtském autosalonu charakterizuje dlouhý rozvor a především flexibilní uspořádání interiéru. Jízdu v novém Opelu si budou pochvalovat především cestující na zadních sedadlech, která lze díky speciální konstrukci a uchycení "FlexSpace" samostatně podélně posouvat v rozmezí až 130 mm. Opěradla zadních sedadel lze také sklápět, a to až do úhlu 30 stupňů.

Signum vychází z podvozkové platformy modelu vectra, je dlouhý 4 636 mm (což je o 40 mm více než délka sedanu Vectra), jeho rozvor je pak o 130 mm delší.

O bezpečnost posádky a kvalitní jízdní výkony se mimo jiné postarají: interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System) známý z poslední generace vectry a také elektronický stabilizační systém ESPplus. V případě nehody se pak o pasažéry postarají velkoobjemové čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce či aktivní opěrky hlav a velkoobjemové průběžné hlavové airbagy pro přední i zadní krajní sedadla.

Novinka od Opelu bude v nabídce se čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými motory, všechny agregáty patří do řady ECOTEC, využívající čtyřventilovou techniku. Výkonová škála pohonných jednotek sahá od 100 do 211 koní. Novinkou v nabídce automobilky je třílitrový šestiválcový turbodiesel využívající systémem přímého vstřikování "common-rail". Tento motor disponuje výkonem 130 kW (177 k), jeho nejvyšší točivý moment činí 370 Nm.

Dalšími novinkami, které se pod kapotou nového Opelu objeví, jsou 2.0 Turbo ECOTEC s maximálním točivým momentem 265 Nm. Tento přeplňovaný čtyřválec s maximálním výkonem 129 kW (175 k) technicky vychází z hliníkového agregátu 2.2 ECOTEC.

Další novou pohonnou jednotkou je šestnáctiventilový motor 2,2 ECOTEC s přímým vstřikováním benzinu, který dosahuje nejvyššího výkonu 114 kW (155 k).

Motory 3.0 V6 "common-rail" a 2.0 Turbo budou v Opelu Signum spřaženy s novou šestistupňovou manuální převodovku. Motor 2.2 ECOTEC bude standardně nabízen s manuální pětistupňovou převodovkou. Milovníci pohodlí si mohou objednat adaptabilní pětistupňovou samočinnou převodovku s funkcí "Active Select". Ta umožňuje jak plně automatickou změnu převodových stupňů, tak možnost manuálního řazení.

Další zajímavou novinkou, kterou se signum chlubí jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které samočinně nastavují světelný paprsek při jízdě do zatáčky.

Na evropských trzích by se model Signum měl objevit do letošních letních prázdnin, za ceny začínající na 23 000 Euro (cca 800 000 Kč).





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.