Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel staví formuli - Ferrari, třes se!

  22:22aktualizováno  22:22
Už jízda v obyčejném speedsteru je pořádný "adrenalin". Inženýrům Opelu je ale i to málo a chystají opravdovou střelu na čtyřech kolech - Opel S Sport VX320. Auto, které nechce být nafintěným sporťákem pro movité seladony, ale čistočistým sportovním nářadím, na které je spíše než řidičák potřeba zbrojní pas.

Vždyť má mít lepší poměr výkon/hmotnost než takové Ferrari 360 Modena.

S Sport VX320 by měl vycházet z konceptu Eco Speedster, který byl k vidění před dvěma lety na autosalonu v Paříži.

Pilot superspeedsteru bude krotit sílu 324 koní (238 kW). Při plánované hmotnosti do 900 kg (mluví se o 875 kilogramech) se tak bude chlubit 265 kilowatty výkonu na tunu hmotnosti.

Třílitrový přeplňovaný šestiválec, uložený za zády pilota, vystřelí auto z 0 na 100 za 4 sekundy. Ručičce tachometru by podle dostupných údajů měla být dvěstěšedesátikilometrová stupnice malá.

Uzavřít pojistku, sepsat závěť a vyrazit pro Opel S Sport VX320 budete moci v létě 2004 - alespoň to tvrdí dostupné zdroje. Aut by mělo vzniknout pouze omezené, blíže nespecifikované množství. Šeptá se cosi o ceně kolem 67 000 euro (asi 2,3 milionu korun).

Test Opelu Speedster najdete TADY

O eco-speedsteru si přečtete ZDE


Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.