Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Vectra: dosti povedená střední třída

  11:35aktualizováno  11:35
Velkou oblibu získal Opel už s vozy Ascona, kterých vyrobil čtyři a půl milionu kusů, a hned nato následovaly dvě generace vectry. Na posledním ženevském autosalonu Opel měl opět novou vectru.
Opel Vectra nová

Opel Vectra nová | foto: Opel

V redakčním testu prokázala skvělé jízdní vlastnosti a úsporný a silný pohon. Na první ohledání běžným pohledem jde o auto s hodně konzervativními prvky - splývavá karoserie bez výraznějších designérských výstřelků a interiér nabízející komfort očekávaný spíš o půltřídy výš. To je snaha postřehnutelná i u jiných značek. Vectra se zdá na pohled větší, než je. Nejpodstatnější inovací oproti původním modelům je její podvozek. Továrna ho pojmenovala "Interaktiv driving systém".

Může se hodit

Nové i ojeté automobily
Opel Vectra na prodej
na obřím portálu aut v ČR.
www.automodul.cz

Propůjčuje jí chvalitebnou shodu tří důležitých momentů: stabilní posazení, vynikající tlumení nerovností a účelný přenos síly motoru na vozovku. Díky tomu sice jízda na prvních kilometrech dává řidiči pocit těžšího vozu, ovšem v rychlejší zatáčce nebo při akceleraci tento dojem bezezbytku mizí. Redakce MF DNES měla k dispozici vůz s naftovým motorem o objemu 2.2 litru s označením DTi 16V. Jde o zajímavý agregát nabízející pravidelný a silný zátah v akceleraci, ovšem od 1700 otáček za minutu.

Na rozdíl například od některých starších turbodieselů, které svou "ochotu" projevují i v otáčkách o 400 níž, je u vectry 2.2 DTi 16V zbytečné šlapat razantně na plyn, je-li otáčkoměr pod uvedenou hranicí. Rozhodně je rozumnější podřadit, dostat tak otáčky do "živého" intervalu, a potom už vectra jen obtížně hledá na silnici ve své třídě soupeře. Spotřeba zůstává i při živé jízdě příznivá, redakční šofér ujel 1300 kilometrů po českém venkově s minimem cesty po dálnicích s průměrnou spotřebou 6,8 litru na 100 kilometrů. Díky této delší cestě bylo možné dostatečně ocenit komfort cestujících.

Zvláštní cenu zaslouží konstruktéři za automatickou klimatizační jednotku. Zvláště tak citlivá věc, jako je rozvod chlazeného vzduchu v letním období, kdy studený průvan místo ulehčení z letních veder často přivodí řidiči angínu, je u nové vectry řešena téměř dokonale - klimatizace potřebuje na ochlazení rozpáleného interiéru sotva dvě minuty, aniž přitom vystaví posádku přímému mrazivému uragánu. Maximální snaha posunout čerstvý opel co nejdál na cestě modernizace se však ne vždy setkala s bezvýhradným úspěchem. Řeč je o ovládání směrových světel, blinkrů.

Páčku není možné u vectry překlapnout do polohy "vlevo" nebo "vpravo". Na obě strany je jen přednastaven dvoupolohový senzor, který rozlišuje: chci jen krátce zablikat při jízdě z pruhu do pruhu, nebo přitlačím na páčku víc ve snaze zapnout blinkr, dokud nedokončím odbočení. Řidič se zprvu musí hodně soustředit na to, zda zatlačit na ovládání trošku, nebo víc. A zkoumat, kde je vlastně ta hranice. A navíc při snaze napravit chybu se obvykle strefí do opačné polohy.

Hodnocení MF DNES

MOTOR A PŘEVODOVKA



KAROSERIE A INTERIÉR



PODVOZEKPoznámka: min. 1, max. 10

Jízdní vlastnosti 10
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 9
Brzdy 9

Prognóza odhadce
Nová Vectra má pomoci značce Opel získat zpět silnější pozici na evropském trhu. Do nabité střední třídy vnáší neotřelý design a prostornost. Na trhu ojetých vozidel můžeme očekávat "stabilně" průměrný pokles hodnoty v závislosti na čase a ujetých kilometrech. Rozdíl amortizace mezi vznětovou 2.2 DTI Comfort a zážehovou 1.6 16V Club variantou bude lehce ve prospěch 1.6 16V. Po pětiletém provozu a cca 120 000 kilometrech klesne hodnota na přibližně 286 tisíc (1.6 na 236 000 Kč).
Tomáš Majer, MOBILDATA

Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 8
Výhled z vozu 9
Pružnost motoru 9
Převodovka 9
Spotřeba v testu 8
Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.