Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Vectra na kupce dlouho nečeká

aktualizováno 
10. 11. 1999 - Opel Vectra první generace neboli modelu A zatímco na přelomu osmdesátých a devadesátých let nedostižný sen mnoha zdejších motoristů, dnes už jenom běžná ojetina, která nechybí snad v žádném významnějším autobazaru. Tam na svého kupce zpravidla dlouho nečeká. Je to zásluha solidní pověsti a také cen, které u nejstarších kusů z roku 1988 klesly v případě obyčejnějších benzinových verzí až k sedmdesátitisícové hranici a oblíbené diesely jsou zhruba o 15 tisíc dražší. Auta z roku 1992, tedy mnohdy koupená v tuzemsku a minimálně v prokazování historie průhlednější než starší vozy původem z ciziny,stojí kolem 110 tisíc.

Poslední výrobky z roku 1995 před nástupem druhé generace lze pořídit za 170 tisíc korun. Současná generace vectry je na trhu ojetin mnohem méně obvyklá než její předchůdkyně a také dražší: začíná na čtvrtmilionové hranici, když za diesel se opět připlácí. Prostor, komfort, dobré jízdní vlastnosti, výběr benzinových i dieselových motorů, často velmi solidní výbava včetně ABS, airbagů, palubního počítače a podobně,uspokojivé servisní zázemí a v neposlední řadě také poměrně příznivá cena starších vozů - to je jen stručný výčet předností zmíněného klasika střední automobilové třídy. Ve statistikách německého TÜV, který sleduje technický stav vozidel, je Opel Vectra ve všech věkových kategoriích dost nad průměrem hodnocené konkurence. A naopak rizika? Začínají u antikorozní ochrany. Ta je horší než u srovnatelné německé konkurence a rez začíná někdy už po třech čtyřech letech provozu viditelně hlodat karoserii vectry nejdřív na zadních blatnících, konkrétně u jejich lemů, a dál pokračuje přes podběhy, prahy, kapotu... K bolestem patří netěsnosti motoru a převodovky a s tím související úniky oleje, závady vykazují závěsy kol. U dvoulitrových verzí jsou častější poruchy vstřikování, pozor na auta s pohonem všech čtyř kol, u nichž »odchází« mezinápravový diferenciál, jehož oprava stojí desítky tisíc korun. Relativně jednodušší koncepce vozu je předpokladem nekomplikovaných oprav po haváriích a také dostatek levnějších dílů z druhovýroby umožňuje dostupnou renovaci, leč i za těchto podmínek je na místě důkladná odborná prohlídka nabízených aut. Pozor také na značně jeté bývalé taxíky, jichž se zvlášť z Německa dostalo do země dost. Poznají se nejen podle typické barvy slonové kosti, kterou lze na karoserii najít i po přestříkání, ale také podle koženkových sedaček. Ty mívají i vozy dovezené do Česka po službě u policie, jež se dají identifikovat rovněž podle toho, že nejčastěji mají dvoulitrové motory a automatické převodovky. Z palety benzinových i dieselových motorů o obsahu od 1,6 do 2,5 litru a výkonech od 52 do 125 kilowattů (57 až 204 koní) odborníci doporučují buď 1,7litrový diesel či turbodiesel a z benzinových verzí čtyřválce, nejlépe 1,8 či dvoulitr. Kvalitnější jsou modernizovaná auta od ročníku 1992, který rovněž přinesl sériové zavedení ABS. Oficiální prodejci mají náhradní díly pro Opel Vectra v cenách - čelní sklo: 5427 (čiré) a 6250 (tónované), přední blatník: 3712, přední světlomet: 4887, brzdové destičky přední: 1147 až 1696, alternátor: 13 202, hodina práce značkového servisu: 370 až 610 korun.

PLUSY

- Dobré užitné a jízdní vlastnosti za příznivou cenu
- Dostupné náhradní díly, široká síť servisů
- Bohatá nabídka úsporných motorů
- Solidní výbava
- Mechanicky bezvadné motory, ale pozor u ročníků 94 a 95 se šestnáctiventily: zadírají se kladky, které napínají rozvodový řemen

MINUSY

- Horší zpracování v začátcích výroby
- Podprůměrná antikorozní ochrana
- Pazvuky z přístrojové desky, vrzající dveře
- Méně trvanlivé závěsy kol
- Úniky oleje z motoru a převodovky
- Poruchy vstřikování
- Koroze brzdového vedení, rezervy v účinnosti brzd
- Dřív se opotřebují pneumatiky a tlumiče

Opel Vectra

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Za dva roky nové auto: vietnamská automobilka ohromuje rychlostí

Skici chystaných modelů nové vietnamské automobilky VinFast

Pařížský autosalon bude letos chudý, nejstarší automobilová přehlídka se má změnit na salon mobility, spousta značek se...

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

BMW X6 xDrive30d  2 ROKY ZÁRUKA
BMW X6 xDrive30d 2 ROKY ZÁRUKA

r.v. 2015, naj. 87 493 km, diesel
1 249 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz