Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Vectra na kupce dlouho nečeká

aktualizováno 
10. 11. 1999 - Opel Vectra první generace neboli modelu A zatímco na přelomu osmdesátých a devadesátých let nedostižný sen mnoha zdejších motoristů, dnes už jenom běžná ojetina, která nechybí snad v žádném významnějším autobazaru. Tam na svého kupce zpravidla dlouho nečeká. Je to zásluha solidní pověsti a také cen, které u nejstarších kusů z roku 1988 klesly v případě obyčejnějších benzinových verzí až k sedmdesátitisícové hranici a oblíbené diesely jsou zhruba o 15 tisíc dražší. Auta z roku 1992, tedy mnohdy koupená v tuzemsku a minimálně v prokazování historie průhlednější než starší vozy původem z ciziny,stojí kolem 110 tisíc.

Poslední výrobky z roku 1995 před nástupem druhé generace lze pořídit za 170 tisíc korun. Současná generace vectry je na trhu ojetin mnohem méně obvyklá než její předchůdkyně a také dražší: začíná na čtvrtmilionové hranici, když za diesel se opět připlácí. Prostor, komfort, dobré jízdní vlastnosti, výběr benzinových i dieselových motorů, často velmi solidní výbava včetně ABS, airbagů, palubního počítače a podobně,uspokojivé servisní zázemí a v neposlední řadě také poměrně příznivá cena starších vozů - to je jen stručný výčet předností zmíněného klasika střední automobilové třídy. Ve statistikách německého TÜV, který sleduje technický stav vozidel, je Opel Vectra ve všech věkových kategoriích dost nad průměrem hodnocené konkurence. A naopak rizika? Začínají u antikorozní ochrany. Ta je horší než u srovnatelné německé konkurence a rez začíná někdy už po třech čtyřech letech provozu viditelně hlodat karoserii vectry nejdřív na zadních blatnících, konkrétně u jejich lemů, a dál pokračuje přes podběhy, prahy, kapotu... K bolestem patří netěsnosti motoru a převodovky a s tím související úniky oleje, závady vykazují závěsy kol. U dvoulitrových verzí jsou častější poruchy vstřikování, pozor na auta s pohonem všech čtyř kol, u nichž »odchází« mezinápravový diferenciál, jehož oprava stojí desítky tisíc korun. Relativně jednodušší koncepce vozu je předpokladem nekomplikovaných oprav po haváriích a také dostatek levnějších dílů z druhovýroby umožňuje dostupnou renovaci, leč i za těchto podmínek je na místě důkladná odborná prohlídka nabízených aut. Pozor také na značně jeté bývalé taxíky, jichž se zvlášť z Německa dostalo do země dost. Poznají se nejen podle typické barvy slonové kosti, kterou lze na karoserii najít i po přestříkání, ale také podle koženkových sedaček. Ty mívají i vozy dovezené do Česka po službě u policie, jež se dají identifikovat rovněž podle toho, že nejčastěji mají dvoulitrové motory a automatické převodovky. Z palety benzinových i dieselových motorů o obsahu od 1,6 do 2,5 litru a výkonech od 52 do 125 kilowattů (57 až 204 koní) odborníci doporučují buď 1,7litrový diesel či turbodiesel a z benzinových verzí čtyřválce, nejlépe 1,8 či dvoulitr. Kvalitnější jsou modernizovaná auta od ročníku 1992, který rovněž přinesl sériové zavedení ABS. Oficiální prodejci mají náhradní díly pro Opel Vectra v cenách - čelní sklo: 5427 (čiré) a 6250 (tónované), přední blatník: 3712, přední světlomet: 4887, brzdové destičky přední: 1147 až 1696, alternátor: 13 202, hodina práce značkového servisu: 370 až 610 korun.

PLUSY

- Dobré užitné a jízdní vlastnosti za příznivou cenu
- Dostupné náhradní díly, široká síť servisů
- Bohatá nabídka úsporných motorů
- Solidní výbava
- Mechanicky bezvadné motory, ale pozor u ročníků 94 a 95 se šestnáctiventily: zadírají se kladky, které napínají rozvodový řemen

MINUSY

- Horší zpracování v začátcích výroby
- Podprůměrná antikorozní ochrana
- Pazvuky z přístrojové desky, vrzající dveře
- Méně trvanlivé závěsy kol
- Úniky oleje z motoru a převodovky
- Poruchy vstřikování
- Koroze brzdového vedení, rezervy v účinnosti brzd
- Dřív se opotřebují pneumatiky a tlumiče

Opel Vectra

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.