Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Vectra projel jemnou omlazovací lázní

  22:31aktualizováno  22:31
- Automobilka Opel letos slaví sto let a přivádí na trh nejen omlazené Vectry, ale i akční modely označené "Jubileum". Nejvýraznější změnou oproti předchůdci je u testovaného akčního modelu motor 1,8, u kterého mile překvapila nízká spotřeba, kladem je také větší plocha zpětných zrcátek. Ty byly u starého modelu často předmětem kritiky. Slabinou Vectry zůstává i nadále ve srovnání s konkurencí o něco užší vnitřní prostor, u testovaného vozu nepřesvědčilo ani hůře jdoucí řazení rychlostních stupňů.

Mezi další změny u omlazené Vectry patří pozměněné tvary nárazníků, kosmetické úpravy se dotkly zadních i předních světel a mřížky chladiče, která je nyní chromovaná. Omlazovací kúra neminula ani tvarování zadní části předních sedadel, kde přibyly tři centimetry pro kolena cestujících vzadu.
Výrobce vozu udává, že přepracoval osmnáctistovkový motor tak, aby spotřeba díky lehčímu motoru a sníženým třecím plochám poklesla v kombinovaném provozu o 0,8 litru na sto kilometrů. I při testovacích jízdách byla spotřeba nízká. Mimo město se Vectra spokojila i s šesti a půl litry benzinu na sto kilometrů, na dálnici si brala o litr více. Ani při jízdách po městě nepřekročila spotřeba hranici deseti litrů na sto kilometrů. Sto patnáct koní přitom zaručuje vozu střední třídy velmi slušnou dynamiku.
Jízdními vlastnostmi patří i nadále ke špičce ve své třídě, podobně jako u Astry však i odpružení Vectry posádce dopřeje o něco menší komfort než konkurence. U testovaného vozu příliš nepřesvědčilo řazení, zvláště u druhého a prvního stupně nebylo hladké.
Interiér Vectry uspokojí všechny ty, kdo si libují ve vozech "Made in Germany". Pro ty jsou vlastní výborné zpracování, dobře umístěné ovladače a dávka nápaditosti. Jedinou výtku si z ovládacích prvků Vectry zaslouží páčky pod volantem, které mají tuhý chod. Přední sedadla Vectry drží tělo pevně usazené, vzadu přibyly centimetry pro kolena. Vectra je však užší než konkurenti a to je znát v prostoru pro ramena cestujících. Praktickým nápadem je odkládací kapsa před vnitřním zpětným zrcátkem.
Se svým pětisetlitrovým kufrem patří čtyřdveřový sedan (v nabídce je i pětidveřová verze a kombi) na samou špici své třídy. Kufr lze zvětšit nejen sklopením asymetricky rozděleného zadního sedadla, ale i otevřením otvoru uprostřed zadního opěradla, kterým lze do kabiny prostrčit třeba lyže. Kufr by si ale zasloužil komfortnější zavírání, než dovoluje kožené oko. Také vzpěry víka při plném naložení narážejí do zavazadel a mohou je tak poškodit.
Důležitým kritériem při koupi auta je jeho poruchovost. V tomto ohledu figuruje Vectra ve statistikách německých stanic technické kontroly TÜV mezi méně poruchovými vozy.

očima designéra

Nová Vectra je oproti své předchůdkyni hodnostně doladěná a přetvarovaná. Testovaná verze měla výhodu větších odlitkových kol, což ji dalo pohlednou sportovní figuru. Ostřejší lomy a hrany nové tvarové generace automobilky Opel lze vidět vzadu, kde horizontálně člení výšku hmoty. Hra světla a stínu je vůbec doménou zadního, bohatě prolamovaného čela s výraznou hranou zavazadlového prostoru, kde je dovedně vkomponován nový tvar rohových lamp. Tento razantní tvrdý zadek nachází protiváhu vpředu, kde však pouze jeden ostrý vlis v nárazníku připomíná nový markantní styl. Nápadným akcentem v toku oblin je oboustranné vyústění zrcátek.
Celková figura je svými křivkami spíše femininní, ale ne křehká.
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce

Oproti modelu Vectra 1,8 CD se srovnatelnou výbavou je akční verze Jubileum o třicet tisíc korun levnější, což může pro někoho představovat lákavou nabídku. Největší zájem je trvale o čtyřdveřové provedení, následuje kombi a pětidveřový hatchback. Zvýšený stupeň výbavy spolu s nižší cenou nového vozu bude mít u akční verze Jubileum hlavně během prvních dvou letech provozu vliv i na vývoj ceny ojeté Vectry - pokles hodnoty bude mírnější než u méně vybavených vozidel. Lze očekávat, že zájem o automobil zvláštní edice "100" bude dlouhodobější. Za dva roky klesne cena z 669 900 korun na 390 000 a o další dva roky později bude tento vůz k mání asi za 270 000 korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Hodnocení AUTO MOTO

 

MOTOR A PŘEVODOVKA

Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu

7

Pružnost

8

Řazení/odstupňování převodovky

6

Spotřeba v testu

8

 

KAROSERIE A INTERIER

Prostor na předních sedadlech

7

Prostor na zadních sedadlech 1)

7

Využití zavazadlového prostoru 2)

9

Výhled z vozu 3)

8

Vybavení interiéru

8

 

PODVOZEK

Jízdní vlastnosti (v běžném provozu)

8

Jízdní vlastnosti (v krajních mezích)

9

Řízení a ovladatelnost

8

Tlumení nerovností

7

Brzdy

9

Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu ke konkurentům v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový). Hodnocení je výsledkem testovacích jízd dvou různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad.
Design testovaného vozu hodnotil designér Pavel Hušek, který působil u několika evropských autombobilek. Prognózu odhadce sestavil Peter Kolník ze společnosti Mobil Data, která zastupuje firmu Eurotax sledující ceny aut po celé Evropě.

Testovaný vůz a jeho konkurenti 1)

 

Model

Opel Vectra Jubileum 1,8i 16V

Volkswagen Passat 1,8 5V

Mazda 626 2,0 GLX

Ford Mondeo 1,8 CLX

Toyota Avensis 2,0 Linea Sol

Výkon motoru (kW/k)

85/115

92/125

85/115

85/115

94/128

Max. točivý moment (Nm)

170

168

170

158

178

Maximální rychlost (km/h)

203

206

200

195

205

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11

10,9

9,9

10,9

9,3

Spotřeba (l/100 km) 2)

10,6/5,8/7,4

12,2/6,4/8,5

10,6/6,4/7,9

11,1/5,8/7,8

11,2/6,5/8,2

Rozměry d/š/v (mm)

4495/1707/1411

4675/1740/1460

4575/1710/1430

4560/1750/1420

4490/1710/1430

Rozvor (mm)

2637

2705

2610

2705

2630

Objem zavazadlového prostoru (l)

500

475

500

470

500

Výbava porovnávaných vozů

Airbag řidiče/spolujezdce

ano/ano

ano/ano

ano/ano

ano/ano

ano/ano

Boční airbagy

12 800

8772

ano

8210

ano

ABS

ano

ano

ano

ano

ano

Automatická převodovka

40 700

53 400

87 000 3)

ne

50 000

El. ovládáná přední okna

ano

ano

ano

9460

ano

Klimatizace

ano

39 481

ano

21 470

ano

Posilovač řízení

ano

ano

ano

ano

ano

Centrální zamykání

ano

ano

ano

ano

ano

Cena (Kč)

669 900 4)

641 700

599 900

587 400

691 000

Poznámka: 1) ve všech případech jde o čtyřdveřová provedení; 2) město/mimo město/kombinace; 3) s vyšším stupněm výbavy GLE; 4) k dostání je i méně vybavená verze za 599 900 Kč

Pramen: AUTO MOTO

Klady - úsporný motor

Zápory - tužší řazení

Interiér inovované Vectry zůstal nedotčen.

Opel Vectra

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.