Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opelu Ampera stačí méně než dva litry benzinu na sto kilometrů

aktualizováno 
Hybridní opel rozehrál v Ženevě velkou hru s čísly, která ještě donedávna zajímala jen nejzahloubanější odborníky a nejzelenější ekology. Ampera v době, kdy se za úspěch považuje sražení emisí ke 100 g CO2 na kilometr, má v této kolonce hodnotu 40. A další číslo se zdá téměř neuvěřitelné: Opel udává spotřebu 1,6 l/100 km.

Autosalon Ženeva 2009

Ampera není klasický hybrid, Opel trvá na tom, že to je auto kategorie E-REV (Extended-Range Electric Vehicle). Vždycky totiž jede na elektřinu,spalovací motor je na palubě jen jako pracant. 

A vývojáři Opelu spočítali, že v ideálním případě vystačí tohle auto s pouhými 1,6 litru benzinu na sto kilometrů jízdy.

Bílý pětidveřový čtyřmístný hatchback s rozměry 4 404 x 1 798 x 1 430 x 2 865 mm (délka x šířka x výška x rozvor), který je hlavním lákadlem stánku Opelu v Ženevě, vychází z Chevroletu Volt.

Opel Ampera

Hybridní soustrojí sestává z 150koňového elektromotoru (maximum točivého momentu 370 Nm) živeného li-ion akumulátory a malého spalovacího motoru. Stokoňová 1,4 ovšem nepohání kola přímo, má za úkol výhradně dobíjet baterie.

Ty se dají v garáži nabíjet z normální 230voltové sítě, pouze na elektřinu ujede ampera 60 kilometrů. S plnou nádrží benzinu nebo bioetanolu E85 je zajištěn dojez až 500 kilometrů. Ampera umí jezdit maximálně 161 km/h, z nuly na stovku se rozjede za 9 sekund a do kufru se vejde 301 litrů nákladu.

Ekologický opel se začne prodávat až přespříští rok, o tom, jakou mu stanoví cenu, tedy v Rüsselheimu teprve začínají uvažovat.

Opel Ampera
Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.