Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opisovat se vyplatí

  16:09aktualizováno  16:09
Tomu že od sebe automobilky kopírují už se dnes nikdo příliš nediví. Tvary a technické řešení jednoho najdeme zanedlouho na autě konkurenta. Dvě letní novinky Seat Toledo a Honda FR-V, které přijedou do autosalonů s podzimem, se opisovat nebojí... a jde jim to rozhodně dobře.

Superdynamické MPV altea povyrostlo a je z ní nové toledo. 

S velkoprostorovou "limuzínou" se už nějaký pátek snaží uspět Vel Satis od Renaultu.

Nový velký seat se ale spíše než na luxusní notu snaží zahrát na emoce.

Naopak druhá novinka, v podání japonské Hondy, přichází s šestimístným interiérem ála Fiat Multipla.

Altea XL = Toledo
Seat Toledo - zástupce španělské automobilky ve střední třídě, se v podobě konceptu představil přede dvěma měsíci na autosalonu v Madridu.

Předchozí generace se okoukala dříve než se čekalo a tak Walter de Silva se svým týmem začal s "překopáváním" klasického kabátu toleda velmi rázně.

Seat Toledo Prototipo

Proč má mít auto střední třídy "tři prostory" a klasické proporce, jednolitá MPV karoserie dnes frčí.

Moře prostoru a na svou kategorii netradiční pojetí  karoserie nabízí s rozporuplným úspěchem Renault Vel Satis. Dynamické tvary nového toleda by ale mohly zabrat.

Povyrostlou alteu uvidíme poprvé naživo ve finální podobě na autosalonu v Paříži. Od menší a světaznalé sestry si toledo vypůjčilo nejen základní linie, ale též detaily.

Nepraktický vstup do kufru sedanu se u toleda nekoná, za velkými výklopnými dveřmi hatchbacku se ukrývá 500 litrový prostor. Aby se páteční nákup nepopral se sportovní výbavou  na víkend, je kufr dvoupatrový.

Zbývá ještě dodat další míry Španěla-sportovce: délka 450, šířka 177 a výška 157 centimetrů.

Seat Altea: malé velké auto

Hi-tech doba si žádá hi-tech výbavu. Řidiči, které jinak než s mobilem u ucha nevídáme, konečně telefon odloží a využijí Bluetooth rozhraní. Obě ruce se budou moci věnovat řízení i při vytáčení čísla, systém je totiž vybaven hlasovým ovládáním.

Audiosoustava s přehravačem CD umí přečíst i formát MP3.

Sto koní = minimum
Prozatím jsou pro toledo připraveny čtyři motory. Zážehové 1,6/75 kW (102 koní) a 2,0 FSI/110 kW (150). Příznivci naftových agregátů TDI mohou vybírat z "jedna-devítky" (77 kW/105 k) a "dvoulitru"(103 kW/140 k).

Oba "dvoulitry" budou standardně spřaženy s šestistupňovou manuální převodovkou. "FSIčko" bude možné pořídit i s šestistupňovým Tiptronicem a k dvoulitrovému "TDIčku" bude možné si připlatit za automat DSG.

O bezpečnost se postará ABS, ESP, brzdový asistent (EBA) a šestice airbagů (čelní, boční, hlavové). K jistým jízdním vlastnostem napomůže zadní náprava typu multi-link.

První kousky avantgardního Seatu Toledo budeme na evropských silnicích potkávat už koncem letošního roku. 

2 x 3 = Honda FR-V
Dvě řady sedadel a v nich šest míst. Fiat Multipla je dodnes jedním z nejzajímavěji prostorově řešených  velkoprostorových vozů. Proč se tedy neinspirovat?

Poskládat šestici plnohodnotných sedadel do dvou řad předpokládá jasnou volbu proporcí auta. Široký rozchod kol, hranatá záď a velké čelní sklo ale na hondě působí dynamicky a vyváženě.

Rozměry 4,29 x 1,81 x 1,61 metru (délka x šířka x výška) napovídají, že o žádného mrňouse nepůjde. Do kufru cestující naskládají 439 litrů zavazadel, v "stěhovací" verzi pak "eFeR-Véčko" odveze až 1049 litrů.

Sedadla se při převážení nemusí složitě vyndavat, několika málo pohyby se jednoduše složí do podlahy a rovná ložná plocha je na světě. Prostřední sedadlo v první řade je posuvné o 27 centimetrů směrem vzad, jeho opěradlo se dá sklopit a vytvořit tak stoleček.

Ani v bezpečnostní výzbroji Honda FR-V nezaostává, má šest airbagů, ABS a ESP, které u hondy slyší na pojmenování VSA.

Nástupce Hondy Stream se stejně jako toledo přijede nejprve ohřát do světla reflektorů na pařížském autosalonu a se začátkem podzimu vyrazí do světa. Pro některé trhy prý Honda dokonce počítá s verzi 4x4.

Do začátku dostane japonská multipla pod kapotu benzinové i-VTECy o objemech 1,7 a 2,0 litru s výkony 125 a 150 koní (92 a 110 kW). Řadící páka pětistupňové převodovky je umístěna na středovém panelu co nejblíže ruce řidiče. Řešení možná méně pohledné, ale nad míru praktické a pohodlné.

Na povedený "nafťák" 2,2 litru si zájemci budou muset počkat do roku 2005. 

***

Test Hondy Accord s dieselovým motorem 2,2 i-CTDi najdete ZDE

***

Honda FR-V: Řadící páka pětistupňové převodovky je umístěna na středovém panelu co nejblíže ruce řidiče. Řešení možná méně pohledné ale nad míru praktické a pohodlné.

Honda FR-V: Dvě řady sedadel a v nich šest míst. Fiat Multipla je dodnes jedním z nejzajímavěji prostorově řešených velkoprostorových vozů. Proč se tedy neinspirovat?

Honda FR-V: Rozměry 4,29 x 1,81 x 1,61 metru napovídají, že o žádného mrňouse nepůjde a do kufru cestující naskládají 439 litrů zavazadel, v "stěhovací" verzi pak odveze až 1049 litrů.

Honda FR-V: Do začátku dostane pod kapotu benzinové VTECy o objemech 1,7 a 2,0 litru s výkony 125 a 150 koní (92 a 110 kW).

Honda FR-V: Poskládat šestici plnohodnotných sedadel do dvou řad předpokládá jasnou volbu proporcí auta.

Honda FR-V: Pro některé trhy prý Honda dokonce počítá s verzi 4x4.

Seat Toledo: Proč má mít auto střední třídy "tři prostory" a klasické proporce, jednolitá MPV karoserie dnes frčí.

Seat Toledo: Prozatím jsou pro toledo připraveny čtyři motory. Zážehové 1,6/75 kW (102 koní) a 2,0 FSI/110 kW (150). Příznivci naftových agregátů TDI mohou vybírat z "jedna-devítky" (77 kW/105 k) a "dvoulitru"(103 kW/140 k).

Seat Toledo: Nepraktický vstup do kufru sedanu se u toleda nekoná, za velkými výklopnými dveřmi hatchbacku se ukrývá 500 litrový prostor.

Seat Toledo: Hi-tech doba si žádá hi-tech výbavu. Řidiči, které jinak než s mobilem u ucha nevídáme, konečně telefon odloží a využijí Bluetooth rozhraní. Audiosoustava s přehravačem CD umí přečíst i formát MP3.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.