Peugeot 508 RXH

Peugeot 508 RXH | foto: Peugeot

Oplastované kombíky frčí, Peugeot připravil rovnou elektro-diesel

  • 78
Nový Peugeot 508 bude od příštího roku dostupný i v terénní úpravě jako model 508 RXH. Oplastovaná karoserie, zvýšený podvozek a především zajímavý hybridní pohon s kombinací dieselu a elektromotoru zaútočí na premianta segmentu Audi Allroad. Zálesácké kombi chystá i Volkswagen.

Když Audi přišlo s oplastovanými kombi allroad s pohonem všech kol, byl to hit. Postupně se přidala i konkurence a to včetně vizuálních pokusů o poloterénní kombík, jako jsou domácí Škody Fabia a Roomster Scout s jednou poháněnou nápravou. Peugeot vstupuje do zajímavého segmentu s revoluční kombinací dieselového a elektrického motoru. Každý z nich přitom bude pohánět jednu nápravu.

Do segmentu pak míří i Volkswagen s upraveným passatem, zatím ale jen v podobě ulovených fotografií zamaskovaných prototypů.

Peugeot 508 RXH

Peugeot 508 RXH prošel středně velkou kosmetickou kůrou. Zcela samozřejmě dostal oplastování podběhů kol a plastový práh po bocích. Lehce modifikovaná je i záď, opět s plastovým spodkem nárazníku. Výraznější modifikace se ale dočkala příď auta, která ztratila chromový rámeček okolo celého chladiče, ten je nově výrazněji rozdělený na dvě části. Jinak tvarovaný nárazník má mohutný plastový lem ve spodní části, který doplňuje hliníkový kryt uprostřed. Tři svislé řady diod na každé straně nárazníku nahradily mlhovky a světla pro denní svícení u běžné verze 508.

Doposud jediná představená motorizace patří mezi velmi zajímavé počiny. Peugeot se rozhodl zkombinovat dvoulitrový diesel a elektromotor. Stejný pohon použije značka u modelu 3008 Hybrid4, který se začne prodávat ještě během letošního léta. Každý z nich bude pohánět jinou nápravu, diesel přední a elektromotor zadní. Peugeot 508 RXH bude navíc patřit mezi takzvané full-hybridy, jízda bude možná jen na elektromotor s nulovými emisemi.

Peugeot 508 RXH

Diesel bude dávat solidních 120 kW a elektromotor přidá dalších 27 kW. Celkem tak Peugeot prezentuje výkon této verze na velmi dobrých 147 kW, což je adekvátní hodnota pro srovnání s nejslabší dieselovou verzí Audi A6 Allroad. Díky elektromotoru slibuje výrobce kombinovanou spotřebu jen 4,2 litru nafty na sto kilometrů. A to je na tak velké auto opravdu nízká hodnota.

Nový peugeot bude nejlepším a nejluxusnějším modelem značky, čemuž bude odpovídat i standardní výbava. V ní zaujme sériový head-up displej, který promítá nejdůležitější údaje na čelní sklo před řidiče, a integrovaná navigace s výkonnou hi-fi soustavou. Samozřejmostí bude bezklíčkové nastupování a startování, vrstvená skla a velká panoramatická střecha. K mání bude také kožený interiér a doplňky z ušlechtilých materiálů jako je dřevo nebo kov.

Peugeot 508 RXH chce být alternativou právě pro legendární allroady od Audi a to spíš pro větší model A6 než cenově bližší A4 Allroad. Nízkou cenu, i s ohledem na plánovanou výbavu a použitý hybridní pohon, proto očekávat nemůžeme. Přesto by měla být cena Peugeotu výhodnější než u Audi. Výrobce jí zatím nezveřejnil, pro porovnání Audi A4 Allroad stojí s 170koňovým dieselem rovný milion, model A6 Allroad s 190koňovým dieselem pak téměř 1,4 milionu korun. Velikostí bude Peugeot 508 RXH patři přesně mezi obě audi.

Volkswagen CrossPassat

Nový model představí Peugeot na podzimním frankfurtském autosalonu a do prodeje se dostane v příštím roce. Asi o trochu později se na trhu setkáme s dalším podobně koncipovaným kombíkem od Volkswagenu. Model CrossPassat ale automobilka zatím oficiálně nepředstavila. Po světě zatím kolují fotky zamaskovaného prototypu, z kterých lze vyčíst tradiční oplastování boků vozu a zvýšenou světlou výšku. Spekuluje se, že pod maskováním je americká verze passatu a tak je možné, že se CrossPassat nejdříve objeví v USA. Svoji představu o podobě auta zveřejnil i prestižní německý magazín Auto Motor und Sport.

Volkswagen už upravil do verze Cross své menší modely Polo, Golf a Touran, ale mezi většími vozy zatím koncernové sestře Audi konkurovat nemůže. CrossPassat by tuto mezeru měl vyplnit a cenu by mohl srazit jen za příplatek dodávaný systém pohonu všech kol 4Motion.