Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silnice z plastů ulehčí opravy, otestují je v Nizozemsku

aktualizováno 
V Nizozemsku vymysleli silnici z plastů. Projekt, ve kterém by klasický asfalt nahradily plasty, je zatím jen na papíře. Firma, která s nápadem přišla, sama říká, že budou potřeba ještě aspoň tři roky práce. A hlavně testování v různých povětrnostních podmínkách.

Koncept silnic z recyklovaného plastu | foto: VolkserWessels

Testování má probíhat v Rotterdamu. Tamní radnice už potvrdila, že silnici z recyklovaného plastu, kterou vymyslely firmy Volkerwessels a KWS Infra, chtějí vyzkoušet.

Fotogalerie

Silniční plast má odolávat teplotám od minus 40 do plus 80 stupňů Celsia, to je výhoda oproti asfaltu, který při vysokých teplotách teče. Výhodou má být také odolnost proti erozi a dalším povětrnostním vlivům. Vynálezce také vymyslel rychlou metodu instalace své plastové silnice: předem na míru vyrobené panely z recyklovaného plastu doveze na místo a vyskládá je k sobě.

Životnost takové dráhy má být třikrát delší než u dnes používaného asfaltu a navíc bude možné do vozovky přidat funkční prvky, třeba vyhřívání. Nebo upravit vrchní vrstvu tak, aby jízda po silnici byla extra tichá. Usnadní se také instalace, opravy a výměny vedení pod vozovkou (kanalizace, vodovod, kabeláž apod.), které budou vedené a chráněné uvnitř dutých panelů z recyklovaného plastu.

Panely mají být lacinější než asfaltový koberec a méně zatíží životní prostředí.

Není to pro Nizozemsko první experiment se stavbou komunikací. V částech Amsterdamu už začali s testováním cyklostezek ze solárních panelů. 





Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Chýnovský kopec
PŘÍMÝ PŘENOS: Kotrmelce v bahně a pády z kopce v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos už to je...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.