Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opravny aut se liší cenami

  10:58aktualizováno  10:58
Škrábanec na dveřích, zblázněná elektronika vozu, případně větší závada, jež se na automobilu vyskytne jako naschvál krátce po skončení záruční doby. To jsou okamžiky, kdy majiteli vozu nezbývá nic jiného než vyrazit do autoservisu. Výdaje na opravy vozů citelně zasahují do peněženky, ale kutilství se nevyplácí.

Pryč jsou doby, kdy opravu motoru zvládl i zručný kutil doma v garáži.

Dnešní vozy prošpikované elektronikou a počítači nic podobného neumožňují.

V některých případech je proto potřeba s každou drobnou závadou zamířit do autoservisu, který si za své odborné služby nechá dobře zaplatit.

Na druhé straně mluví ve prospěch majitelů aut stále narůstající intervaly mezi doporučovanými kontrolami, při nichž je do vozu doplňována například brzdová kapalina, vyměňují se zapalovací svíčky nebo olejový filtr.

Patero rad

Jak ušetřit v servisu

1. Pečlivě porovnávejte ceny služeb
Při rozmýšlení, jakou si pořídit značku vozu, zkuste obvolat okolní autoservisy a ptejte se na ceny účtované za základní služby a náhradní díly. Rozdíly mohou být v řádu stovek korun.
2.Neváhejte využít speciální akce
Autorizované servisy různých značek většinou dvakrát ročně zvou zákazníky na bezplatné prohlídky automobilu. Za podobnou prohlídku si servisy jinak běžně účtují dva až tři tisíce korun.
3.Luxusní automobil se prodraží Před pořízením vozu je dobré si uvědomit, že náhradní díly i servis luxusního, elektronikou nabitého auta bude nákladnější než například péče o Škodu Felicii.
4.Plaťte si havarijní pojištění
Tisíce korun můžete ušetřit, pokud si pořídíte havarijní pojištění. Náklady na opravu škody vzniklé při havárii nebo při řádění vandalů tak servisu uhradí pojišťovna.
5.Věrnost se může vyplatit
Když koupíte vůz u prodejce, který nabízí i kompletní servis, asi na servisní práce získáte slevu. V konečném součtu tato sleva může znamenat několik stovek korun za běžnou prohlídku.
Dnešním standardem jsou dvouleté intervaly. Delších už se řidiči asi jen tak nedočkají. "Myslím si, že to je maximum. Dva roky, u dieselových motorů padesát tisíc ujetých kilometrů už nebude dobré překonávat. Během této doby však stejně do servisu občas musíte zajet," říká vedoucí pražského servisu NH Car Tomáš Bílý.

"Automobily jsou stále složitější. Přední žárovku ve Škodě Superb dnes není možné vyměnit doma. Pustit se do toho může jen vyškolený automechanik,“ vysvětluje dále.  

V servisech po České republice lze narazit na velmi rozdílné ceny. Záleží na značce i konkrétním modelu. Majitel Škody Superb tak určitou výjimečnost svého vozu pocítí i při placení v servisu.

Může se mu totiž stát, že proti majiteli fabie zaplatí za hodinu mechanikovy práce až o sto procent více. Náklady na servisní práce i náhradní díly budou také diametrálně odlišné u rumunské dacie a německého mercedesu.

Jednoznačně říci, jakou značku či model vozu zvolit tak, aby výdaje spojené se servisem byly co nejnižší, je velmi obtížné. Celkově jsou ceny v jednotlivých kategoriích vozů velmi podobné.

Před koupí nového či ojetého vozu se proto vyplatí předběžně si zjistit, na kolik základní opravárenské úkony ve vašem okolí u vyhlédnuté značky vozu vyjdou.

O cenách rozhoduje vedení servisu
Majitelé autorizovaných servisů různých značek mají při tvorbě cen v podstatě volné ruce. Výrobci či dovozci automobilů nabízené ceny sice sledují, ale podle technického ředitele společnosti Opel CSA Jana Machače ceny náhradních dílů pouze doporučují.

"Pravidelně vydáváme ceník náhradních dílů, který mají zákazníci v servisech k nahlédnutí. Ale nemůžeme servisy nutit, aby tyto ceny striktně dodržovaly," říká Machač. Ještě o něco volnější má Opel vztah ke svým dealerům při tvorbě cen za časovou normu.

"Kolik servis po zákazníkovi žádá za hodinu klempířské či mechanické práce, necháváme zcela v režii jeho vedení," dodává Machač. Podobná filozofie panuje i u ostatních značek.

Nejdražší je Praha a luxusní vozy
S nejvyššími náklady za péči o automobil musí počítat motoristé z Prahy. Tento fakt je dán vyšší kupní silou obyvatel hlavního města. Rozdíly mezi jednotlivými servisy jsou mnohdy dost vysoké.

Například za hodinu mechanické práce na Škodě Octavii v pražském servisu společnosti NH Car zákazník zaplatí 470 korun. V nedalekém Kladně stejná činnost automechanika bude stát o 90 korun méně.

Ušetřit se dá i jinak. "Stálí zákazníci a ti, kteří mají vůz z naší prodejny, za hodinu práce mechanika zaplatí 460 korun, ostatní pak 595 korun," uvedl technik autoservisu Peugeot HS Auto Petr Říha. Tato forma zvýhodnění je oblíbená i u ostatních značek. Sleva se nejčastěji pohybuje okolo deseti procent.

Výjimkou nejsou ani bonusové slevy na opravu nalezených závad. Jedním ze způsobů, jak ušetřit a přitom mít jistotu, že automobil je v pořádku, jsou akce, které většinou dvakrát ročně organizují výrobci a dovozci automobilů.

"Akce, kdy majitele vozů Peugeot zveme na bezplatné prohlídky do našich autorizovaných servisů, jsou velmi oblíbené," potvrzuje Lucie Kučerová ze společnosti Peugeot Česká republika.

Ceny servisních prací Škoda Fabia

NH Car, Praha-Strahov

Autocentrum KEI Group, Brno

Václav Červený, Auto, Mariánské Lázně

Mechanické práce

471

390

402

Klempířské práce

577

450

427

Lakýrnické práce

577

470

427

Výměna předních brzdových destiček

1910

2000

1608

Ceny servisních prací Škoda Octavia

NH Car, Praha-Strahov

Autocentrum KEI Group, Brno

Václav Červený, Auto, Mariánské Lázně

Mechanické práce

471

410

402

Klempířské práce

577

450

427

Lakýrnické práce

577

470

427

Výměna předních brzdových destiček

2438

2600

1659

Ceny servisních prací Peugeot 206

Famko Brno

Autopraktik Jihlava

Autospol 

Mechanické práce

480

470

490

Klempířské práce

480

470

650

Lakýrnické práce

480

480

590

Výměna předních brzdových destiček

2323

2323

2300

Ceny servisních prací Hyundai Accent

Auto Palace Butovice-Praha

ACH, Frýdek-Mistek

Hyundai motor Uherské Hradiště

Mechanické práce

451

485

430

Klempířské práce

650

560

430

Lakýrnické práce

650

560

430

Výměna předních brzdových destiček

2300

1300

2210

V autoservisu

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.