Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kolik ročně stojí opravy auta? Záleží nejen na typu vozu, ale i na věku řidiče

Při plánování koupě auta stojí za to posoudit a porovnat provozní náklady. Ty nezahrnují pouze výdaje na pohonné hmoty nebo pojištění odpovědnosti za škodu, ale také výdaje za servis, které mohou výrazně zatížit rozpočet domácnosti. Řidiči za opravy utratí v průměru 8160 korun ročně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je pravda, že s věkem lidé jezdí méně. Před lety jsem běžně najel 40- 50 tis. km za rok, posledních 6 roků mám průměr pouhých 19 tis. km ročně. V důchodu zkrátka jedu jenom když je hezky nebo když mám něco v plánu. V zaměstnání jsem byl denně v autě tam a zpět, navíc nákupy atd.

U nového auta je vždy třeba inspekce v smluvním autoservisu, ta stojí vždy dost. Po 6 letech a 120 tis. km pak je třeba průběžná údržba- nové pneu, olej, filtry, brzdy, EGR- ventil. U českého výrobku je výhoda, že máte několik servisů v okolí, kde se s vaším typem vyznají. A dílů z druhovýroby je na VW techniku všude dost.

Statistika z článku je nejspíš kdesi opsaná, získat takové údaje je téměř vyloučené.

0 0
možnosti

F65i35l98i87p 72C92á10b48a

17. 1. 2020 6:44

ty čísla si asi tahají z klobouku

4 0
možnosti

Mam skodu rapid od novoty dva roky. Najeto 25 tisic. Na servis se musi az po dvou letech nebo 30 tisic. Zaplatil jsem 5 tisic. Na dalsi servis musim az za dva roky. Takze nove auto v prumeru rocne za servis 2500 kc...

0 0
možnosti

Nic se za dva roky nepokazilo....

0 0
možnosti

Kupte nové auto a je to.

1 0
možnosti

To je článek jak brno... Chybí tomu jakákoliv relevance dat, k ničemu. Nikdo nepozná co jsou běžné náklady na pravidelnou údržbu a co opravy. Není řešen typ servisu, totální bordel v třídách - městská auta mají větší náklady než větší malá auta? A nebo si někdo spletl třídy a segmentu A (mini vozy) říká malá auta a segmentu B(malá auta) říká městská? No prostě o ničem.

1 0
možnosti

asi to je sečtený, opravy a údržba, mimochodem, pokud se dělá pravudelná údržba, tak do 6 let a 130 tisíc nejsou u kompaktních vozů žádné náklady na opravy, od 6 let a 130 tisíc kilometrů (co nastane dřív) už zase nejsou žádné náklady na udržbu a jen se řeší opravy, výměny olejů a filtrů se pak provádí u všeho, tak v tom rozdíl není

0 0
možnosti
Foto

To je hodně divný článek. Ta cena za oparavu totiž hodně záleží kolik ujedu km. Když mi auto stát v garáži, ta kto bude za rok klidně 0 Kč. Když najedu třeba 80 tis. km, ta kza opravy dám za rok klidně přes 20 tis. Kč. Rv

4 0
možnosti

no oni to berou v průměru, když někdo ujede s autem 30 tisíc a dá za opravy 30 tisíc a druhej ujede 15 tisíc a dá za opravy 15 tisíc a třetí neujede nic, tak oni to berou jako průměr, aby nemuseli porovnávat každej nájezd, od 0 do 100 tisíc a vezmou to jako průměr, že ti tři řidiči majitelé utratili za opravy a údržbu každej 15 tisíc, prostě sečtou opravy všech tří a pak to podělí třemi a mají to

0 1
možnosti
Foto

Divný výpočet :-(. Když mám roční nájezd cca 50.000 km, putuje auto vlastně vlastně dvakrát ročně na garančku, cena jedné prohlídky cca 7,5 tis.....

1 0
možnosti

Myslím, že to se nepočítá jako oprava. To už by tam mohli napsat i opravy prázdné nádrže.

0 0
možnosti

Tak co se týče mě - dávám zlomek v článku uváděných cen.

1 1
možnosti

tak když se nejezdí, tak to jde, ale jinak jsou potřeba gumy, brzdy, olej, rozvody, mě stojí jen gumy 30 tisíc, to se pak vyrovná, jeden platí málo a druhej hodně a průměr je někde mezi

0 1
možnosti

J49a73n 65M67a74r63t83i51n

16. 1. 2020 12:23

ja vam dotoho mila premium redakcia nechcem kecat, ale to co uvadzate nie su naklady na opravy ale na pravidelny servis. a to je straslivy rozdiel

7 0
možnosti

tak servis je služba, která udržuje auto ve funkčním stavu a neřeší až když to nejede, takže jsou to výměny pneumatik, rozvodů, filtrů, náplní, destiček, výměna letních kol za zimní a naopak, výměna baterie, zapalobvacích svíček a mnoho dalšího, pokud se provádí pravidelný servis, tak náklady na opravy pak tvoří 0, osobně jsem za opravy v posledních minimálně15 letech neplatil ani korunu

0 0
možnosti

Chtelo by to rozdelit na opravdu opravy kdyz se neco podela a na servis (vymena oleju, filtru, rozvodovy remen, etc.) Tohle je nic nerikajici clanek se zavadejicima statistikama.

6 1
možnosti

chtělo by, ale pak by to možná bylo tak složitý, že by se v tom už vůbec nikdo nevyznal, už teď má hodně lidí zjevně potíže se v tom vyznat

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...