Diskuze
Ušetřete za benzin, tankujte zemní plyn. Stojí to polovic
Děkujeme za pochopení.
salo_
Benzín byl drahý vždycky...
I před několika desítkami let býval benzín pěkně drahý, dražší než teď:
přepočítání najdete zde: http://zmrzlina-misa.cz/retro/sporitelna/
skeptický
Ano, dnes levnější.
Ale jakmile se tohle rozmůže, pak si stát (lhostejno, kdo zrovna bude u koryta) najde cestu jak z motoristů ždímat peníze spotřební daní jak na LPG tak i na CNG.
1000mb
Při hustotě čerpaček CNG
je ten dojezd trága.Na LPG jsem bez problénu udělal 600 km a to jsem měl pořád možnost plné nádrže benzínu.Takže to CNG je spíš pro taxíky nebo celkově jízdy kolem města.Na dlouhý cesty to prostě není.Když pojedu někam k moři,těžko budu někde hledat CNG a ne benzím budu pořád u stojanu.
jjxing
PR?
Opel potřebuje podporu? Nebo jak mám chápat to nejlevněji? S Passatem origo CNG , motorem 1.4 TSI 150k není problém se s pohodovou jízdou vlézt do 4 kilo na 100km. Ale je mi jasné, že testovací jezdci prostě s normální spotřebou jezdit neumí, protože i se starší Zafirou jsme bezproblémově jezdili za 5kg A tak se mi zdá spotřeba s novým turbo motorem 6,15 opravdu přemrštěná.
cenzore_zdar
Agila 1.2 v LPG
bez amortizace a pojisteni stoji 1km = 1kc. Dieselova agila B se blizi ke stejnemu udaji. Nicmene kdyz kouknu na dnesni skakaci ceny benzinu a nafty, rozhodne bych ani na jedno nejezdil. Ja uz rok tankuju LPG stale za stejnou cenu!!!!
von Kleist
Re: Agila 1.2 v LPG
Jo a kde? V loni stalo lpg kolem 13Kc, nyni kolem 17Kc... coz je narust o cca 30%.
cenzore_zdar
spotrebni dan
ono to stejne nejde uvalit spotrebni dan na LPG nebo CNG. Vzdyt bud je to zemni plyn a nebo propan-butan a ten se primaprne nepouziva k pohonu aut v ceske republice ale k zasobovani domacnosti. Takze bud spotrebni dan buou platit vsichni nebo nikdo.
Antonín, topič
Re: spotrebni dan
Samozřejmě, že se na to dá uvalit daň. Do bomby bez daně, do nádrže s. Easy.
prazakm
Domácí plnička
Ta domácí plnička se fakt vyplatí. Cena nové plničky je kolem 100.000,- Kč, k tomu přestavba auta, je to fakt velmi výhodná záležitost...
síma25
Re: Domácí plnička
Nechci dělat reklamu, proto vynechám název firmy, ale za plničku nemusíte platit: Když si vyberete správného dodavatele zemního plynu, dostanete 5% slevu na auto z fabriky na CNG a dodavatel vám zdarma vybuduje plničku domů s tím, že se zavážete k odběru plynu od něj na několik let - obvykle 3-4, podle toho, kolik najezdíte ročně km - čím víc km, tím kratší smlouva. Cena plynu je na tuto dobu stanovena jako "průměrná na trhu v ČR", takže tankujete za cca stejnou cenu jako jinde. Až ta smlouva na dobu určitou vyprší, buď si za korunu plničku koupíte a dál se o ni staráte sám a v tom případě si můžete vybrat dodavatele plynu jakého chcete, nebo smlouvu prodloužíte a servis vede nadále váš stávající dodavatel. Investice žádná, jen nákup auta. Co se týká přestaveb, tak to je většinou aušlus, když auto na CNG, tak jedině z fabriky.
Schmouddle
nojo no
Problém je už v samotných přestavbách, moc firem to tady nedělá, různě krachují etc.
síma25
Re: nojo no
Přestavby nebrat, to je dobrý leda pro šáde na LPG, auto na CNG jedině z fabriky.
kocourek25
Zase past na Vaši kapsu....
Pořiďte si drahé auto an plyn, jezděte a tankujte zpn a oni Vás překvapí - vyšší cenou na pohon auta nebo Kalousek na to hodí daně a budete v haj ....ku. To je v dnešní době normální. Jak je něco levnější hned se někdo postará aby to nabylo.
síma25
Re: Zase past na Vaši kapsu....
Jj, toho se taky bojím. Teď je to paráda, čím je dražší benzín a nafta, tím jsem raději, že mám auto na CNG a o to víc se děsím toho, že si toho někdo všimne a bude po legraci. Bez spotřební daně je to do konce roku, co bude dál zatím nikdo neví...
maminka
No dobre,
ale zapomente na parkovani v jakekoliv podzemni garazi...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...