Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Němí svědci rozdělení Kypru hledají po 40 letech pány

aktualizováno 
Na britské vojenské základně na Kypru stojí už přes 40 let několik stovek automobilů, které zde během vojenského konfliktu zanechali kyperští Turci. Britové teď vyzývají jejich majitele, aby si své vozy vyzvedli, než budou příští rok sešrotovány.

Opuštěná auta na Kypru | foto: Petros KaradjiasAP

V roce 1974 po jedenácti letech střetu mezi komunitami kyperských Řeků a Turků provedli kyperští řečtí nacionalisté na ostrově vojenský převrat. Na tuto situaci reagovalo Turecko invazí a okupací severní části ostrova, která vedla k rozdělení a ustanovení Severokyperské turecké republiky.

Fotogalerie

Právě v této pro Kypr hodně zmatené době vzniklo na britské vojenské základně ve městě Episkopi obrovské vrakoviště aut, motocyklů, traktorů a autobusů, která zde nechali kyperští Turci. Během konfliktu totiž nemohli ve svých vozidlech opustit základnu a nakonec museli být všichni přepraveni do Turecka letecky.

Britské vojenské jednotky teď doufají, že novinové fotografie probudí zájem bývalých majitelů vozidel. „Měli by mít možnost vyzvednout si auta dřív, než je začneme likvidovat,“ říká Ian Brayshaw z britské základny, který má celý projekt na starosti.

Středomořské klima na nechráněných autech vykonalo svojí práci. Válečné „parkoviště“ navíc před před 15 lety zasáhl požár a více než polovinu aut proměnil v úplnou hromadu šrotu. Auta, o která jejich majitelé neprojeví zájem, armáda prodá do šrotu, zachovalejší kousky se pokusí vydražit.

Autor:


Témata: armáda, Kypr, práce, Turecko


Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.