Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Němí svědci rozdělení Kypru hledají po 40 letech pány

aktualizováno 
Na britské vojenské základně na Kypru stojí už přes 40 let několik stovek automobilů, které zde během vojenského konfliktu zanechali kyperští Turci. Britové teď vyzývají jejich majitele, aby si své vozy vyzvedli, než budou příští rok sešrotovány.

Opuštěná auta na Kypru | foto: Petros KaradjiasAP

V roce 1974 po jedenácti letech střetu mezi komunitami kyperských Řeků a Turků provedli kyperští řečtí nacionalisté na ostrově vojenský převrat. Na tuto situaci reagovalo Turecko invazí a okupací severní části ostrova, která vedla k rozdělení a ustanovení Severokyperské turecké republiky.

Fotogalerie

Právě v této pro Kypr hodně zmatené době vzniklo na britské vojenské základně ve městě Episkopi obrovské vrakoviště aut, motocyklů, traktorů a autobusů, která zde nechali kyperští Turci. Během konfliktu totiž nemohli ve svých vozidlech opustit základnu a nakonec museli být všichni přepraveni do Turecka letecky.

Britské vojenské jednotky teď doufají, že novinové fotografie probudí zájem bývalých majitelů vozidel. „Měli by mít možnost vyzvednout si auta dřív, než je začneme likvidovat,“ říká Ian Brayshaw z britské základny, který má celý projekt na starosti.

Středomořské klima na nechráněných autech vykonalo svojí práci. Válečné „parkoviště“ navíc před před 15 lety zasáhl požár a více než polovinu aut proměnil v úplnou hromadu šrotu. Auta, o která jejich majitelé neprojeví zájem, armáda prodá do šrotu, zachovalejší kousky se pokusí vydražit.

Autor:


Témata: armáda, Kypr, práce, Turecko


Nejčtenější

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.