Lotus Eagle

Lotus Eagle | foto: Lotus

Orel míří na Londýn - nový Lotus Eagle

Kultovní automobilku Lotus bohužel na českém trhu nenajdeme. Tahle auta, ve kterých donedávna honil padouchy i James Bond, si ale rozhodně pozornost zaslouží. Zvlášť teď, když Lotus představuje nový model, prozatím ukrytý pod kódovým označením Project Eagle.

Londýnský autosalon otevírá příští týden. Jednou z největších hvězd bude bezpochyby novinka legendární ostrovní automobilky Lotus.

Prozatím mu v Hethelu říkají "Project Eagle", kdo ví, jak se tedy nakonec bude auto jmenovat. Všechno důležité se dozvíme v Londýně 22. července, sraz na stánku Lotusu je v 11:30.

2+2místné kupé nastoupí na prázdné místo po nesmrtelném espritu, který se z produkce odporoučel před čtyřmi lety. První novinka Lotusu po dlouhých třinácti letech (v roce 1995 se představil elise) bude ve světě aut exotem už svou konstrukcí. Eagle bude pravděpodobně momentálně jediným vyráběným autem pro čtyři, které má motor uprostřed.

Lotus Eagle se nesmí zpronevěřit nepsaným zákonům Colina Chapmana. Zakladatel automobilky vyrábějící obratné a jednoduché sporťáky dal lotusům do DNA lehkost. Puristé budou možná lamentovat nad 1 400 kily, které prozatím neoficiálně udává britský automagazín Autocar. Je to ale rozhodně méně, než kolik váží konkurence.

Ústupkem závodivým ideálům Chapmanova Lotusu je klimatizace a multimediální centrum, které na palubě eaglu najdeme. Pro čistokrevný lotus také nebývá úplně běžné, že má auto airbagy, ABS a stabilizační systém.

Také designem, který vznikl pod vedením Russella Carra, je to lotus se vším všudy, aspoň podle první fotografie, kterou automobilka ukázala světu.

Eagle je o fous kratší než Porsche 911, má 434 centimetrů.

Podle informací Autocaru mají dokonce existovat dvě verze: první bude 2+2místná (tedy dva dospělí + dvě děti), ve druhé se místo cestujících dozadu usadí zavazadla a zůstanou pouze sedadla řidiče a spolujezdce.

Moc čísel výrobce neprozradil, ví se ale, že Eagle bude pohánět šestiválcový tříapůllitr od Toyoty vybavený variabilním časováním ventilů. Agregát původem z velkého sedanu Camry motoráři pořádně odladili, aby měl sportovní říz. Koňských sil by mělo být k dispozici 280, newtonmetrů 350. Maximálka se očekává kolem 260-270 km/h, na stovku se z nuly rozjede pod pět sekund.

Komu jsou udávané hodnoty málo, může začít pátrat po internetu. Toyota pro australský model Aurion TRD tento motor osazuje turbodmychadlem, a to pak má 323 koní.

Automobilka sídlící v Hethelu začne orla (anglicky eagle) prodávat od května 2009, cena má být kolem 45 tisíc liber, tedy v přepočtu asi 1,3 milionu korun. Ročně jich vznikne kolem 2 000, v roce 2011 by měla přibýt ještě silnější verze a také kabriolet. Náhrada by měla přifrčet po osmi letech.