Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Favorit Fanouš definitivně skončil výmazem z registru

aktualizováno 
S prvním červencem vypadlo z registru vozidel na sedm set tisíc aut, která zůstala v takzvaném polopřevodu a nesmí na silnici. Většina vozů byla pravděpodobně už natolik v dezolátním stavu, že dokončení registrace se majitelům nevyplatilo, ze silnic však zmizí i další zajímavé vozy.

Škoda Favorit (Š 781.135 K) vyrobená v roce 1994 byla pravděpodobně určená pro export, na tomto modelu byl namontovaný karburátor Jikov na bezolovnatý benzín a neřízený katalyzátor. | foto: Martin Jágrpro iDNES.cz

Taková auta už nesmí do provozu pod hrozbou padesátitisícové pokuty. Majitelé je musí odstranit z pozemních komunikací, nebo v případě vraků je nechat ekologicky zlikvidovat.

Jedním z vyřazených vozidel se stal také favorit, který vlastnil čtenář iDNES.cz. A jak sám přiznává, registraci schválně nedokončil. „Tohoto „Fanouše“ jsem nechal záměrně zaniknout. Byl v provozu do roku 2014, následně vyhořela za jízdy pojistková skříň a tím pádem přestala fungovat všechna světla,“ napsal Martin Jágr.

Majitel se snažil vyhořelou skříň několikrát vyměnit, ale výsledek byl stejný, opět vyhořela. „Auto tak bylo nadbytečné. Nicméně se nejednalo o jen tak o obyčejného favorita. Tento kousek má rok výroby 1994 a původně byl nejspíš vyroben pro export, protože byl krmen karburátorem Jikov na bezolovnatý benzin a s neřízeným katalyzátorem,“ popisuje a poukazuje na exportní zrcátka, která jsou podobná těm z felicie.

Favorit měl označení Š 781.135 K a jeho výkon byl 42kW. Auto mělo najeto kolem 160 tisíc kilometrů, měl vystříkané dutiny, prahy a blatníky byly nové a ošetřené proti rzi. „Motor, který mimo jiné do poslední chvíle šel opravdu tiše (i přestože se jednalo o rozvod řetězem), chytal na otočení.“

Martin Jágr ale neměl čas se favoritu více věnovat, pozornost zaměřil na jiné a vzácnější auto ve své garáži. „Nakonec si ho před pár měsíci odvezli za tisícovku bez kol nějací kluci na díly. Prodal jsem ho bez kupní smlouvy a přehlašování, pouze jsem ho na své jméno odhlásil a nechal nadále SPZ v depozitu.“ S prvním červencem „Fanouš“ z registru vozidel vypadl.

Autoři: ,


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

OBRAZEM: Defilé prvorepublikových klenotů vonících benzinem

Automobilové skvosty

Na hřišti hostivařského golfového klubu se konal první ročník výstavy Automobilové klenoty se zaměřením na...

VIDEO: Hrdinu první světové války znali i českoslovenští legionáři

Nákladní automobil Fiat 18 BLR z roku 1918 ze sbírek VHÚ Praha

Fiat 18 je jedním z hrdinů první světové války. Stoleté nákladní auto získalo Vojenské technické muzeum v Lešanech....

Autofotka týdne: Extraligu nejdražších auta světa ovládá Ferrari

Ferrari 250 GTO

Stará auta nejsou jen pro zlost, protože jejich údržba leze do peněz. Naopak se ukazuje, že auta je umí zhodnotit lépe...

Najdete na iDNES.cz