Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Originální součástky jsou podmínkou záruky na vůz

aktualizováno 
Péče značkového servisu je nezbytná pro automobil, jehož majitel hodlá využívat všech nabízených záruk.
Péče značkového servisu je nezbytná pro automobil, jehož majitel hodlá využívat všech nabízených záruk. Připomíná to Jan Machač, technický ředitel pražské firmy Opel C&S, která je výhradním dovozcem oplů na zdejší trh.

Můžete upřesnit, jaké záruky padají v úvahu, když majitel automobilu Opel dodržuje záruční podmínky - jezdí do značkových servisů, používá originální náhradní díly a dopřává vozu předepsané prohlídky?

U nového, v tuzemsku koupeného vozu to je celková roční záruka. Dál je možná až tříletá pohotovostní služba Opel Assistance a také minimálně šestiletá a nyní u některých vozů až dvanáctiletá záruka na neprorezivění karoserie, která předpokládá pravidelné kontroly v autorizované opravně.

Jak motorista pozná originální díl pro automobil Opel od kusu neoriginálního?

Každý originální výrobek má malou nebo větší značku GM (General Motors - pozn. red.). Jedinou jistotou je, když je namontovaný v servisu značkového dealera nebo koupený ve značkové prodejně. Viděl jsem už padělané náhradní díly i s logem GM či Opel. Pocházely většinou z Asie a byly velmi špatné.

Takový kus se ve značkovém servisu nemůže objevit?

Nikoliv, náš dealer nesmí pracovat s jinými než originálními díly. Na ty poskytujeme roční záruku. Například u plechových - karosářských - dílů originál zaručuje přesné lícování - tedy rychlou a kvalitní montáž bez nutnosti díly přizpůsobovat a poškodit jejich protikorozní ochranu.

Autor:


Témata: Opel

Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Za dva roky nové auto: vietnamská automobilka ohromuje rychlostí

Skici chystaných modelů nové vietnamské automobilky VinFast

Pařížský autosalon bude letos chudý, nejstarší automobilová přehlídka se má změnit na salon mobility, spousta značek se...

Najdete na iDNES.cz