Originální součástky jsou podmínkou záruky na vůz

Péče značkového servisu je nezbytná pro automobil, jehož majitel hodlá využívat všech nabízených záruk.
Péče značkového servisu je nezbytná pro automobil, jehož majitel hodlá využívat všech nabízených záruk. Připomíná to Jan Machač, technický ředitel pražské firmy Opel C&S, která je výhradním dovozcem oplů na zdejší trh.

Můžete upřesnit, jaké záruky padají v úvahu, když majitel automobilu Opel dodržuje záruční podmínky - jezdí do značkových servisů, používá originální náhradní díly a dopřává vozu předepsané prohlídky?

U nového, v tuzemsku koupeného vozu to je celková roční záruka. Dál je možná až tříletá pohotovostní služba Opel Assistance a také minimálně šestiletá a nyní u některých vozů až dvanáctiletá záruka na neprorezivění karoserie, která předpokládá pravidelné kontroly v autorizované opravně.

Jak motorista pozná originální díl pro automobil Opel od kusu neoriginálního?

Každý originální výrobek má malou nebo větší značku GM (General Motors - pozn. red.). Jedinou jistotou je, když je namontovaný v servisu značkového dealera nebo koupený ve značkové prodejně. Viděl jsem už padělané náhradní díly i s logem GM či Opel. Pocházely většinou z Asie a byly velmi špatné.

Takový kus se ve značkovém servisu nemůže objevit?

Nikoliv, náš dealer nesmí pracovat s jinými než originálními díly. Na ty poskytujeme roční záruku. Například u plechových - karosářských - dílů originál zaručuje přesné lícování - tedy rychlou a kvalitní montáž bez nutnosti díly přizpůsobovat a poškodit jejich protikorozní ochranu.


Témata: Opel