Péče značkového servisu je nezbytná pro automobil, jehož majitel hodlá využívat všech nabízených záruk. Připomíná to Jan Machač, technický ředitel pražské firmy Opel C&S, která je výhradním dovozcem oplů na zdejší trh.
Můžete upřesnit, jaké záruky padají v úvahu, když majitel automobilu Opel dodržuje záruční podmínky - jezdí do značkových servisů, používá originální náhradní díly a dopřává vozu předepsané prohlídky?
U nového, v tuzemsku koupeného vozu to je celková roční záruka. Dál je možná až tříletá pohotovostní služba Opel Assistance a také minimálně šestiletá a nyní u některých vozů až dvanáctiletá záruka na neprorezivění karoserie, která předpokládá pravidelné kontroly v autorizované opravně.
Jak motorista pozná originální díl pro automobil Opel od kusu neoriginálního?
Každý originální výrobek má malou nebo větší značku GM (General Motors - pozn. red.). Jedinou jistotou je, když je namontovaný v servisu značkového dealera nebo koupený ve značkové prodejně. Viděl jsem už padělané náhradní díly i s logem GM či Opel. Pocházely většinou z Asie a byly velmi špatné.
Takový kus se ve značkovém servisu nemůže objevit?
Nikoliv, náš dealer nesmí pracovat s jinými než originálními díly. Na ty poskytujeme roční záruku. Například u plechových - karosářských - dílů originál zaručuje přesné lícování - tedy rychlou a kvalitní montáž bez nutnosti díly přizpůsobovat a poškodit jejich protikorozní ochranu.
- středa 28. února 2001