Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po 68 letech startuje nová osobní praga, je to supersport

  11:14aktualizováno  11:14
Po dlouhých desítkách let vyrazí do provozu nový osobní automobil legendární značky Praga. Supersportovní pragovka získala v polovině března povolení k silničnímu provozu.

Silniční provedení má vycházet z okruhových speciálů značky. | foto: Praga Cars

Osobní silniční auto vychází ze závodních prototypů, kterými se Praga v posledních letech intenzivně zabývá. Vyplývá to z informací firmy Praga Cars, která značku Praga vlastní.

Jediným zveřejněným detailem chystaného vozu je poměr výkonu a hmotnosti 550 koní na tunu. To je více než u Ferrari Enzo a srovnatelný údaj s Bugatti Veyron. „První oficiální fotografie budou k dispozici koncem dubna a oficiální představení plánujeme v horizontu tří až pěti měsíců,“ uvádí zástupce Pragy Tadeáš Marek.

Základní cena okruhového speciálu R1, který by měl posloužit jako technický základ silniční pragovky, je 119 tisíc eur, tedy asi tři a čtvrt milionu korun.

Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce zbraní Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata ovládá společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Fotogalerie

Praga vznikla v roce 1907 a proslula produkcí osobních vozů mezi dvěma světovými válkami, kdy byla největším tuzemským výrobcem aut. Zprvu továrna vyráběla vozy podle zahraničního vzoru, například v licenci francouzské firmy Renault. V prosinci 1909 se poprvé objevilo jméno Praga a čeští konstruktéři začali pracovat na prvních vlastních automobilech.

Například v roce 1930 Praga vyrobila stejně aut, jako všichni ostatní výrobci v Československu dohromady. Po konci druhé světové války dostala Praga za úkol produkci nákladních automobilů. Po typech RN, RND a ND přišel odolný vojenský automobil Praga V3S. Ten se ale od půlky 60. let vyráběl v letňanské Avii a ve Vysočanech, kde sídlila Praga, zůstala výroba převodovek. Ta už je nyní minulostí, stejně jako pokusy o oživení značky výrobou univerzálního automobilu UV80 nebo terénních motocyklů.

Před třemi lety jsme se projeli legendární Pragou V3S: 

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.