Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Osobní auta mýto platit nebudou, ministr uvažuje jen o dodávkách

  12:58aktualizováno  12:58
Osobní auta na dálnicích platit mýtné nebudou. Případně zpoplatnění by se mělo týkat pouze užitkových vozidel sloužících k podnikání. Řekl to mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Dementoval tak informace o uvažovaném zavedení mýtného i pro osobní vozidla, které se na konci minulého týdne objevily v médiích.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

"Osobních vozidel se to netýká a ani o tom nebylo uvažováno," uvedl Novák s tím, že to byla jen špatná interpretace vyjádření ministra dopravy Antonína Prachaře. Ten sice uvedl, že si umí představit, že by mýtné měla platit i jiná vozidla než nákladní, ale v žádném případě tím nemyslel osobní vozidla, dodal mluvčí.

Uvažované rozšíření by se mělo týkat pouze užitkových vozidel, která majitelé využívají jako výrobní prostředek.

Rozšíření kategorie vozidel platících mýtné podle ujetých kilometrů je podle dopravního resortu dlouhodobý projekt. Ministerstvo zatím nemá žádný časový harmonogram, jak tuto myšlenku uvést do praxe. Nejprve se bude muset uskutečnit diskuse s partnery a odbornou veřejností, dodal Novák.

Proti zavedení mýtného pro osobní automobily se mezitím ohradil například Autoklub ČR, který je považoval za neopodstatněné. Argumentoval tím, že škody na silnicích způsobené osobními vozy jsou na rozdíl od kamionů zanedbatelné. Navíc podle motoristické organizace majitelé osobních aut už nyní podporují výstavbu silnic daňovými odvody z benzinu a nafty a platbami za dálniční známky.

Povinnost platit mýtné podle počtu ujetých kilometrů platí od roku 2007 pro vozidla nad 12 tun. Od roku 2010 se tato povinnost rozšířila i na vozidla nad 3,5 tuny a o rok později přibyla zvýhodněná kategorie pro autobusy. Osobní vozidla a další vozidla do 3,5 tuny dálniční poplatek platí prostřednictvím časových kuponů. Na dálničních známkách stát vybere 3,9 miliardy korun ročně, zatímco na mýtném od kamionů loni vybral zhruba 8,55 miliardy korun.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.