Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostrava: míst pro motoristy je dost

aktualizováno 
-
Ostrava patří k nemnoha velkým městům, která nemají potíže s parkováním. "Kromě dnů výstav vždy u nás řidiči mají kde odstavit vůz," říká Jaroslav Mola z ostravského magistrátu. Severomoravská metropole se zatím obešla bez záchytných parkovišť, která jinde pomáhají přehuštěným centrům, ale brzy se jich také dočká.

Parkovací hodiny

Parkovací hodiny jsou i v Ostravě, a to podél komunikací takřka v celém městě. Ceny však nejsou vysoké - hodina stání přijde na pět korun. Kdo se chce placení ve městě vyhnout, ten musí přijet časně, neboť bezplatná stání bývají beznadějně zaplněna už v osm hodin ráno. Šance nabízejí také parkoviště u hypermarketů v blízkosti centra Ostravy, například Bauhaus v Janáčově ulici, odkud lze do centra dojít pěšky.

Garáže

"Řidiči můžou využít pět set míst ve velkých nadzemních garážích na Havlíčkově nábřeží," radí Jaroslav Mola těm, kteří v Ostravě chtějí parkovat co nejblíž k hlavnímu Masarykovu náměstí a pěší zóně. Bývají zaplněny maximálně ze tří čtvrtin, ale za hodinu se platí mezi deseti a dvaceti korunami. Tři stovky míst jsou v patrových garážových stáních u výstaviště Černá louka. Řidičům jedoucím od Bohumína se vyplatí vyhledat garáže na Prokešově náměstí. Jejich elektronické tabule předem informují o počtech volných míst.

Placená parkoviště

Většina placených parkovišť vybírá peníze od 8 do 23 hodin a největší plochy jsou zapojeny do monitorovacího systému zaplněnosti. Kolem 150 míst je v Poděbradově ulici, kde se platí deset korun za hodinu stání. Na ploše v Muzejní ulici, zvané kvůli poloze Centrál, stojí desetikorunu půlhodina, hodina je za 15 korun. Špatné parkování trestají i v Ostravě. "Botička je za tři stovky, až o tisíc korun zchudne řidič na pokutě," varuje motoristy ředitel městské policie v Ostravě Jan Hulva. "Pokud vůz tvoří překážku silničního provozu, tak ho s policií odtáhneme," doplňuje Jaroslav Mola.

Autor:


Témata: Bauhaus


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.