Volkswagen CC

Volkswagen CC | foto: Volkswagen

Ostré evropské pozdravy do Los Angeles: superpanamera a ostrá fiesta

  • 17
Volkswagen v premiéře ukázal druhou generaci kupé-sedanu CC na Auto Show v Los Angeles. Sportovně střižený sedan už neponese jméno Passat. Porsche přivezlo do Los Angeles špičkovou atmosférickou verzi panamery a Ford se pochlubil studií ostré fiesty s pětidveřovou karoserií.

Volkswagen začal sportovnější variantu sedanu passat prodávat před čtyřmi lety s označením CC. Inovovaný model, který si odbyl premiéru na autosalonu v Los Angeles, se ale od mateřského passatu odvrací. Tedy alespoň ve jméně už s ním nebude mít nic společného, model se bude jmenovat prostě Volkswagen CC.

Přitom nová maska i zadní část, tedy nejpodstatnější designové inovace oproti původnímu modelu, se novému passatu velmi podobají. Světla se oproti původnímu CC zvětšila a jsou výrazně hranatější. S maskou tvoří velmi masivní celek, který přídi dominuje. Celkově tak zpředu novinka vypadá usedleji než její předchůdce. Skoro to samé platí i o zadku auta, které má hranatější koncové svítilny s podobnou optikou jako konvenční sedan passat.

Zbytek karoserie se od původního modelu příliš neliší, má stejné proporce s výrazně oblou a svažující se střechou a mohutnými prolisy na bocích. Naopak prostřední prolisy kapoty motoru už na novince nenajdeme, díky tomu tak vypadá širší a mohutnější.

Volkswagen CC

Ztráta příslušnosti CC k modelové řadě Passat má své opodstatnění. Volkswagen chce svůj kupé-sedan posunout o něco výš. I proto bude novinka v prodeji s velmi bohatou sériovou výbavou včetně bixenonových světlometů, lepšího audiosystému a několika dalších prvků jinak příplatkové výbavy. Pod kapotou novinky zůstane vše při starém. Dvoulitrové diesely budou mít start-stop systém, z benzinových agregátů se zájemci mohou těšit na dva turbomotory (1,8 a 2,0 litry) a atmosférický šestiválec 3,6 litru.

Volkswagen CC se začne prodávat začátkem jara příštího roku.

Nová verze panamery

Porsche přivezlo do Los Angeles nejvýkonnější atmosférickou variantu modelu Panamera. Novinka s označením GTS překoná doposud nejsilnější atmosférickou variantu S o 22 kilowattů. Karoserie se liší jen minimálně, nový přední nárazník má větší otvory pro nasávaný vzduch a některé detaily jsou vyvedeny v černé barvě, čímž lze novinku poměrně snadno identifikovat.

Porsche Panamera GTS

V kabině se GTS pozná podle log vyšitých v opěrkách hlavy a také podle displeje, který ukazuje příčné a podélné zrychlení. Atmosférický osmiválec s objemem 4,8 litru poskytuje maximální výkon 316 kW a točivý moment 520 Nm.

Brzdy si novinka vypůjčila z přeplňované panamery, na přání mohou být ale i keramické. Dvojspojková převodovka má sedm stupňů a standardem jsou adaptivní tlumiče. Podvozek Panamery GTS je snížený o centimetr, celkově to má být nejsportovnější verze celé řady. Ovšem nikoliv nejvýkonnější, model Turbo S má výkon o téměř 90 kW vyšší.

I tak ale bude GTS pořádné žihadlo. Na stovku se dostane za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 288 kilometrů za hodinu. Stejně jako Volkswagen CC se nová Panamera GTS začne prodávat na začátku jara příštího roku. Ovšem cena bude poněkud jinde, Porsche si za novinku bude žádat v přepočtu přibližně tři miliony korun. Pro srovnání, současný model 4S stojí 2,8 milionu korun.

Třetí zajímavou novinkou z losangeleského autosalonu je Fiesta ST concept. Tento model Ford představil již v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale jen v třídveřovém provedení. Do Los Angeles si připravil verzi s pěti dveřmi, mimo jiné i proto, že v USA třídveřovou fiestu vůbec neprodává.

Ford Fiesta ST concept

Jenže i v Evropě lze očekávat zájem právě o pětidveřovou variantu, přestože třídveřová je jistě sportovnější a v kontextu typu auta asi i pohlednější. Konkurence včetně Škody Fabia RS ale pět dveří nabízí, což zvyšuje pravděpodobnost uvedení i stejné verze Fiesty ST.

Ale to jsou vše jen spekulace, představená ostrá fiesta je stále jen konceptem, což Ford uvádí i v jejím jménu. Do prodeje se nedostane dřív než v polovině příštího roku, možná ještě později. A dost možná v poněkud pozměněné podobě. Ale ta současná už připomíná daleko víc sériové auto než nějakou studii.

Novinka z Los Angeles se od té z Frankfurtu liší jen počtem dveří. Obě karosářské verze mají pod kapotou přeplňovaný čtyřválec Eco Boost s objemem 1,6 litru. Motor poskytuje velmi slušný výkon 180 koní a točivý moment 240 Nm. Na stovky zasprintuje nejmenší ostrý ford pod sedm sekund a maximální rychlost se přehoupne přes 200 kilometrů za hodinu. O předpokládané ceně se zatím Ford vůbec nezmiňuje.