Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Osud jednoho automobilu snů

  21:09aktualizováno  21:09
Nissan Evalia hrál roli poutače na jarním ženevském autosalonu. Dnes však už představitelé firmy tvrdí, že je sice moc krásný, ale tak nabitý nejmodernějšími technologiemi, že by v této třídě byl pro současný trh moc drahý. Podobný osud by mohla mít také Škoda Roomster. Co takové auto snů umí...

Na první pohled nabízí praktičnost modelů kategorie velkoprostorových MPV a přitom svižnost hatchbacku. Má elektricky ovládané obojí dveře. Při otevření celé zadní dveře nejprve o několik centimetrů vystoupí ven, aby se poté mohly posouvat podél vozu.

Každé dveře mají svůj vlastní elektromotor. Odstranění B sloupků, tedy těch obvyklých mezi předními a zadními dveřmi zjednodušuje nastupování. Standardem ještě není infračervená parkovací kamera, chlazený box na potraviny či zabudovaná mikrovlnná trouba.

Interiér vzbuzuje pocit rozlehlého prostoru podtržený bohatým prosklením kabiny, zahrnujícím i dvojici skleněných pásů ve střeše. I to připomíná roomster.

Nemluvě o prakticky identickém rozvoru Nissan 270 cm/Škoda 271 cm. Jen jedno roomster nemá - prostor pro zavazadla pokrytý nejméně 99 průsvitnými koulemi, vyskakujícími při otevření zadních dveří. Po nich se zavazadlo zlehka posouvá až na místo určení. Koule se mohou objevit také na zadní straně opěradel v druhé řadě, kde po složení opěradel slouží opět ke snadnému pohybu zavazadel ve zvětšeném prostoru. Jakmile se zadní dveře uzavřou, nezakryté koule spolehlivě udržují zavazadla na místě i při ostřejší jízdě.

Koncept Nissan Evalia nabízí praktičnost modelů kategorie MPV a svižnost hatchbacku.

Odstranění B sloupků, tedy těch obvyklých mezi předními a zadními dveřmi, zjednodušuje nastupování.

Autoři:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.