Lamborghini Reventón Roadster

Lamborghini Reventón Roadster | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Otevřená stíhačka pro 20 šťastlivců: Lamborghini Reventón Roadster za 28 milionů

  • 46
Italský výrobce exkluzivních supersportů Lamborghini představil otevřenou verzi svého vrcholného modelu Reventón. Novinku si užijí pouze dvě desítky šťastlivců s hodně naditou peněženkou.

Reventón Roadster navazuje na model Reventón Coupé, který byl představen na autosalonu ve Frankfurtu před dvěma roky. Jak název nového provedení napovídá, majitel nového supersportu si bude moci užít jízdu s nebem nad hlavou.

Nový Roadster má stejně jako předchozí kupé design inspirovaný stíhačkami. Agresivní design s rovnými linkami a ostrými hranami se neliší od kupé, vedle chybějící střechy byl změněn kryt motoru. Rozměry nového Lamborghini jsou 4700 x 2058 x 1132 mm.

Lamborghini Reventón Roadster

Kostra vozu je vyrobena z vysokopevnostní oceli s prvky z uhlíkových vláken. Z uhlíkových vláken je vyrobena i celá karoserie až na vzhůru se vyklápějící dveře. Ty jsou z ocelového plechu. Přední bi-xenonová světla doplňují světelné diody pro denní svícení. Z LED jsou i zadní svítilny.

Supersport s rozvorem 2665 mm váží 1690 kg, což je pouze o 25 kg více než provedení kupé. Otevřená verze Reventónu dostala novou barvu, která se liší od odstínu použitého u kupé. Matně šedá barva dostala název Reventón Grey.

 Lamborghini Reventón Roadster

O pohon nového lamborghini se stará vidlicový dvanáctiválec o objemu 6496 kubických centimetrů. Maximální výkon 493 kW je dosahován při 8000 ot./min. Maximum točivého momentu 660 Nm je k dispozici při 6000 ot./min.

Výkonný motor katapultuje Reventón Roadster z nuly na 100 km/h za 3,4 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 330 km/h. Nové Lamborghini má pohon všech čtyř kol. Převodovka e.gear je šestistupňová s řazením pádly pod volantem.

Osmnáctipalcová pětiramenná kola obouvají pneumatiky 245/35 vpředu a 335/30 vzadu. Brzdové kotouče jsou vyrobeny z karbonu a keramiky a mají průměr 380 mm. O zabrzdění se stará šest pístků na každém kotouči. Pro snadné popojíždění v podzemních garážích lze přizvednout předek vozu o 40 mm.

Inspiraci stíhačkami najdeme i v interiéru. V hliníkové přístrojové kapličce zasazené v přístrojovce z karbonu najdeme displej, který umožňuje zobrazovat informace v digitálním nebo analogovém vzhledu. Změnit lze také barvu grafiky.

Jako ve Formuli 1 nechybí měřič G-Force, který informuje o přetížení při akceleraci, brzdění nebo při projíždění zatáček. Sportovní sedadla jsou potažena kůží a Alcantarou.

Lamborghini Reventón Roadster si užije pouze dvacítka vyvolených, kteří budou schopni vysázet 1,1 milionu eur bez daně (28 milionů korun). Předchozí Reventón Coupé byl vyprodán hned po jeho představení. Dá se očekávat, že se stejně zapráší i po otevřené verzi. S dodáním výrobce začne v říjnu letošního roku.