Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Exkluzivně aktualizováno 
Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti. Podívejte se, jak vypadal návrat dnes třiaosmdesátileté legendy na trať mezi pavilony.

Otto Buchberger na brněnském závodu mistrovství Československa startoval naposledy v roce 1967 s vlastnoručně zkonstruovanou formulí Drak 2. V těžké konkurenci továrních formulí dojel na skvělém třetím místě. Byly to třetí a zároveň poslední vavříny, které si z brněnského výstaviště odvezl. Přestože o pár let dříve dojel v Brně i druhý, pódiového umístění z roku 1967 si cení nejvíce. „Bylo nejvíc vybojované,“ říká skromně.

Na trať se Buchberger vrátil v červeném monopostu Drak 1, který renovovala další brněnská legenda motorsportu, konstruktér Karel Jaroš. Ten ve videu řídí druhou formuli, která se v záběrech objevuje. Jde o model Drak 3, třetí a poslední konstrukční počin Otto Buchbergera.

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní...

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní konstrukce dojel v konkurenci továrních škodovek na třetím místě.

Model Drak 2, s nímž Buchberger závodil před padesáti roky, se zřejmě nedochoval. Závodník a konstruktér vůz prodal na Slovensko, ale jeho nový majitel krátce nato emigroval a další osud formule je neznámý.

Fotogalerie

Buchberger se na trati vedoucí kolem ikonického pavilonu A brněnského výstaviště představí i veřejnosti.

O víkendu 15. – 16. července pojede během obnoveného závodu Brno Revival Mezi pavilony čestné kolo. Kromě něj se na výstavišti představí téměř 200 historických formulí, cestovních vozů, motocyklů a sajdkár.

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Extraligu nejdražších auta světa ovládá Ferrari

Ferrari 250 GTO

Stará auta nejsou jen pro zlost, protože jejich údržba leze do peněz. Naopak se ukazuje, že auta je umí zhodnotit lépe...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Koupil za sto tisíc, prodá za dva miliony. Kdy se vyplatí investice do aut

Lada Niva z roku 1979, na které její současný majitel vydělá zřejmě dva miliony...

Zájem o historická nebo unikátní vozidla v poslední době roste. Jde o alternativní investici, která většinou doplňuje...

Najdete na iDNES.cz