VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Exkluzivně aktualizováno 
Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti. Podívejte se, jak vypadal návrat dnes třiaosmdesátileté legendy na trať mezi pavilony.

Otto Buchberger na brněnském závodu mistrovství Československa startoval naposledy v roce 1967 s vlastnoručně zkonstruovanou formulí Drak 2. V těžké konkurenci továrních formulí dojel na skvělém třetím místě. Byly to třetí a zároveň poslední vavříny, které si z brněnského výstaviště odvezl. Přestože o pár let dříve dojel v Brně i druhý, pódiového umístění z roku 1967 si cení nejvíce. „Bylo nejvíc vybojované,“ říká skromně.

Na trať se Buchberger vrátil v červeném monopostu Drak 1, který renovovala další brněnská legenda motorsportu, konstruktér Karel Jaroš. Ten ve videu řídí druhou formuli, která se v záběrech objevuje. Jde o model Drak 3, třetí a poslední konstrukční počin Otto Buchbergera.

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní...

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní konstrukce dojel v konkurenci továrních škodovek na třetím místě.

Model Drak 2, s nímž Buchberger závodil před padesáti roky, se zřejmě nedochoval. Závodník a konstruktér vůz prodal na Slovensko, ale jeho nový majitel krátce nato emigroval a další osud formule je neznámý.

Fotogalerie

Buchberger se na trati vedoucí kolem ikonického pavilonu A brněnského výstaviště představí i veřejnosti.

O víkendu 15. – 16. července pojede během obnoveného závodu Brno Revival Mezi pavilony čestné kolo. Kromě něj se na výstavišti představí téměř 200 historických formulí, cestovních vozů, motocyklů a sajdkár.

Autoři:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

U začátku i konce Zastavy stál Fiat, poslední vyrobili před deseti lety

Zastava 1100

Model s označením 101 přežil ve výrobním programu srbské Zastavy nástup modernějších vozů, ekonomické sankce proti...

Nejslavnější české auto. Rychlá tatra vozila celebrity i zlé estébáky

Tatra 87, rok výroby 1940

Nejslavnějším československým osobním automobilem je aerodynamická Tatra 87 určená původně pro vyšší klientelu. Za...

Češi si užívají peněz, kupují stále dražší ojetiny

Ilustrační snímek

Čeští motoristé více utrácejí. Za pět let vzrostla průměrná cena ojetého vozu financovaného z úvěru téměř o polovinu,...

Najdete na iDNES.cz