Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Exkluzivně aktualizováno 
Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti. Podívejte se, jak vypadal návrat dnes třiaosmdesátileté legendy na trať mezi pavilony.

Otto Buchberger na brněnském závodu mistrovství Československa startoval naposledy v roce 1967 s vlastnoručně zkonstruovanou formulí Drak 2. V těžké konkurenci továrních formulí dojel na skvělém třetím místě. Byly to třetí a zároveň poslední vavříny, které si z brněnského výstaviště odvezl. Přestože o pár let dříve dojel v Brně i druhý, pódiového umístění z roku 1967 si cení nejvíce. „Bylo nejvíc vybojované,“ říká skromně.

Na trať se Buchberger vrátil v červeném monopostu Drak 1, který renovovala další brněnská legenda motorsportu, konstruktér Karel Jaroš. Ten ve videu řídí druhou formuli, která se v záběrech objevuje. Jde o model Drak 3, třetí a poslední konstrukční počin Otto Buchbergera.

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní...

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní konstrukce dojel v konkurenci továrních škodovek na třetím místě.

Model Drak 2, s nímž Buchberger závodil před padesáti roky, se zřejmě nedochoval. Závodník a konstruktér vůz prodal na Slovensko, ale jeho nový majitel krátce nato emigroval a další osud formule je neznámý.

Fotogalerie

Buchberger se na trati vedoucí kolem ikonického pavilonu A brněnského výstaviště představí i veřejnosti.

O víkendu 15. – 16. července pojede během obnoveného závodu Brno Revival Mezi pavilony čestné kolo. Kromě něj se na výstavišti představí téměř 200 historických formulí, cestovních vozů, motocyklů a sajdkár.

Autoři:



Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

Autofotka týdne: Ušaté tokijské taxi to má spočítané, oldschool nahradí retro

Toyota Crown Comfort

Jsou města, kterým dávají tvář taxíky: Londýnu ty černé bachraté, New Yorku žluté, Šanghaji hranaté volkswageny,...

Obojživelný Amphicar. Americký prezident v něm děsil spolujezdce

Obojživelný Amphicar

Německý Amphicar je zatím jediný civilní obojživelný sériově vyráběný vůz, který lze s výhradami klasifikovat jako...

Mercedes A slaví 20 let, kariéru odstartoval průšvihem s kotrmelcem

Mercedes A první generace při testech stabilizačního systému ESP v roce 1997.

Horší start kariéry snad žádné auto v historii nemělo. Revoluční Mercedes zcela nové třídy A měl prémiovou značku a...



Najdete na iDNES.cz