Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vítr, který vás unese rychlostí 370 kilometrů, to je Pagani Huayra

  13:04aktualizováno  13:04
Prastaré legendy indiánů Aymarů vypráví o bohovi větru Huayra Tata, který velí vánkům, větrům a uragánům prohánějícím se mezi vrcholky And. Umí zvednout vody jezera Titicaca a změnit je v déšť, jenž skrápí plodnou Pachamamu, jeho ženu a bohyni země. Když odpočívá, vody a řeky jsou klidné. Ale napjatý klid před bouří je hrozivý...

Pagani Huyara | foto: Pagani Automobili

Tak nějak si Horacio Pagani, velký automobilový snílek a skvělý konstruktér představuje, že má jeho nejnovější kreace působit. Do Itálie přišel tento umělec automobilů z rodné Argentiny do učení k těm nejlepším.

Díval se pod šroubováky technikům od Lamborghini, a pak postavil Zondu. Jeden z nejobdivovanějších supersportů dneška. Na jejím nástupci pracoval sedm let. Po dlouhém čekání a naznačování teď manufuktura ze San Cesario sul Panaro představuje Pagani Huyaru.

Pagani Huyara

Testování se odehrávalo mimo jiné v padesátistupňové výhni v Údolí smrti a celkem se najezdil milion vývojových kilometrů.

Huayra potvrzuje pevné spojení Pagani a dvorního ladiče Mercedesu AMG. Tohle auto už neoznačují jako supersport, ale hypersport: dvanáctiválcový šestilitr biturbo má výkon přes 700 koní a zadní kola si musí poradit s více než 1 000 newtonmetry kroutícího momentu. Přesné informace Horacio Pagani zatím ven nepustil.

Pagani Huyara

AMG tenhle motor vyladilo speciálně pro nové Pagani, k němu připojili sedmistupňovou sekvenční převodovku a celé to usadili do šasi z karbonu, titanu, chromolybdenu a dalších kosmických materiálů. Kromě motoru a převodovky je huayra složená z víc než čtyř tisíc částí.

Autosalon Ženeva 2011

Motor umí 1 350 kilogramů "zhmotněného větru", rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 44:56, rozjet přes 370 kilometrů v hodině. Údaj o zrychlení z nuly na stovku si zatím Horacio Pagani schovává v záloze na představení na autosalonu v Ženevě, prozatím je neoficiální údaj 3,3 sekundy.

Pagani Huyara

Důležitá je na novém pagani aktivní aerodynamika. Auto je stavěné jako křídlo: vepředu a vzadu jsou plošky, které mění svou polohu, upravují proudění vzduchu a udělují vozu co nejvyšší přítlak; pomáhají také karbokeramickým brzdám při zpomalování.

Podle magazínu Quattroruote se plánuje stavba dvaceti vozů ročně, předběžné odhady mluví o ceně kolem milionu eur.

Pagani Huayra v číslech

Motor: Mercedes-AMG M158 V12 Bi-Turbo

Objem: 5 980 ccm

Výkon: přes 700 koní

Točivý moment: přes 1 000 Nm

Převodovka: sekvenční sedmistupňová robotizovaná s jízdními režimy

Délka x šířka x výška x rozvor: 4 605 x 2 036 x 1 169 x 2 795 mm

Suchá hmotnost: 1 350 kg (44 % vepředu, 56 % vzadu)

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.