Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vítr, který vás unese rychlostí 370 kilometrů, to je Pagani Huayra

  13:04aktualizováno  13:04
Prastaré legendy indiánů Aymarů vypráví o bohovi větru Huayra Tata, který velí vánkům, větrům a uragánům prohánějícím se mezi vrcholky And. Umí zvednout vody jezera Titicaca a změnit je v déšť, jenž skrápí plodnou Pachamamu, jeho ženu a bohyni země. Když odpočívá, vody a řeky jsou klidné. Ale napjatý klid před bouří je hrozivý...

Pagani Huyara | foto: Pagani Automobili

Tak nějak si Horacio Pagani, velký automobilový snílek a skvělý konstruktér představuje, že má jeho nejnovější kreace působit. Do Itálie přišel tento umělec automobilů z rodné Argentiny do učení k těm nejlepším.

Díval se pod šroubováky technikům od Lamborghini, a pak postavil Zondu. Jeden z nejobdivovanějších supersportů dneška. Na jejím nástupci pracoval sedm let. Po dlouhém čekání a naznačování teď manufuktura ze San Cesario sul Panaro představuje Pagani Huyaru.

Pagani Huyara

Testování se odehrávalo mimo jiné v padesátistupňové výhni v Údolí smrti a celkem se najezdil milion vývojových kilometrů.

Huayra potvrzuje pevné spojení Pagani a dvorního ladiče Mercedesu AMG. Tohle auto už neoznačují jako supersport, ale hypersport: dvanáctiválcový šestilitr biturbo má výkon přes 700 koní a zadní kola si musí poradit s více než 1 000 newtonmetry kroutícího momentu. Přesné informace Horacio Pagani zatím ven nepustil.

Pagani Huyara

AMG tenhle motor vyladilo speciálně pro nové Pagani, k němu připojili sedmistupňovou sekvenční převodovku a celé to usadili do šasi z karbonu, titanu, chromolybdenu a dalších kosmických materiálů. Kromě motoru a převodovky je huayra složená z víc než čtyř tisíc částí.

Autosalon Ženeva 2011

Motor umí 1 350 kilogramů "zhmotněného větru", rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 44:56, rozjet přes 370 kilometrů v hodině. Údaj o zrychlení z nuly na stovku si zatím Horacio Pagani schovává v záloze na představení na autosalonu v Ženevě, prozatím je neoficiální údaj 3,3 sekundy.

Pagani Huyara

Důležitá je na novém pagani aktivní aerodynamika. Auto je stavěné jako křídlo: vepředu a vzadu jsou plošky, které mění svou polohu, upravují proudění vzduchu a udělují vozu co nejvyšší přítlak; pomáhají také karbokeramickým brzdám při zpomalování.

Podle magazínu Quattroruote se plánuje stavba dvaceti vozů ročně, předběžné odhady mluví o ceně kolem milionu eur.

Pagani Huayra v číslech

Motor: Mercedes-AMG M158 V12 Bi-Turbo

Objem: 5 980 ccm

Výkon: přes 700 koní

Točivý moment: přes 1 000 Nm

Převodovka: sekvenční sedmistupňová robotizovaná s jízdními režimy

Délka x šířka x výška x rozvor: 4 605 x 2 036 x 1 169 x 2 795 mm

Suchá hmotnost: 1 350 kg (44 % vepředu, 56 % vzadu)

Autor:


Nejčtenější



Další z rubriky

Nový Touareg potvrzuje, že Čína je nejdůležitějším automobilovým trhem světa

Volkswagen Touareg

Touareg patří k nejdůležitějším modelům značky Volkswagen, dodnes se jich vyrobilo přes milion. Nyní přichází jeho nová...

Tip pro miliardáře: s jachtou Range Rover můžete plout i po silnici

Range Rover 6x6 SLT

Silniční koráb Range Rover SLT 6x6 vymysleli v Berlíně pro majitele luxusních jachet, aby se svého životního stylu...

První skici SUV Kamiq. Podoba nové škody určené jen pro Čínu je venku

Škoda Kamiq

Škoda zveřejnila skici nového městského SUV vyvinutého speciálně pro čínské zákazníky. Po modelech Kodiaq a Karoq...

Najdete na iDNES.cz