Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vítr, který vás unese rychlostí 370 kilometrů, to je Pagani Huayra

  13:04aktualizováno  13:04
Prastaré legendy indiánů Aymarů vypráví o bohovi větru Huayra Tata, který velí vánkům, větrům a uragánům prohánějícím se mezi vrcholky And. Umí zvednout vody jezera Titicaca a změnit je v déšť, jenž skrápí plodnou Pachamamu, jeho ženu a bohyni země. Když odpočívá, vody a řeky jsou klidné. Ale napjatý klid před bouří je hrozivý...

Pagani Huyara | foto: Pagani Automobili

Tak nějak si Horacio Pagani, velký automobilový snílek a skvělý konstruktér představuje, že má jeho nejnovější kreace působit. Do Itálie přišel tento umělec automobilů z rodné Argentiny do učení k těm nejlepším.

Díval se pod šroubováky technikům od Lamborghini, a pak postavil Zondu. Jeden z nejobdivovanějších supersportů dneška. Na jejím nástupci pracoval sedm let. Po dlouhém čekání a naznačování teď manufuktura ze San Cesario sul Panaro představuje Pagani Huyaru.

Pagani Huyara

Testování se odehrávalo mimo jiné v padesátistupňové výhni v Údolí smrti a celkem se najezdil milion vývojových kilometrů.

Huayra potvrzuje pevné spojení Pagani a dvorního ladiče Mercedesu AMG. Tohle auto už neoznačují jako supersport, ale hypersport: dvanáctiválcový šestilitr biturbo má výkon přes 700 koní a zadní kola si musí poradit s více než 1 000 newtonmetry kroutícího momentu. Přesné informace Horacio Pagani zatím ven nepustil.

Pagani Huyara

AMG tenhle motor vyladilo speciálně pro nové Pagani, k němu připojili sedmistupňovou sekvenční převodovku a celé to usadili do šasi z karbonu, titanu, chromolybdenu a dalších kosmických materiálů. Kromě motoru a převodovky je huayra složená z víc než čtyř tisíc částí.

Autosalon Ženeva 2011

Motor umí 1 350 kilogramů "zhmotněného větru", rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 44:56, rozjet přes 370 kilometrů v hodině. Údaj o zrychlení z nuly na stovku si zatím Horacio Pagani schovává v záloze na představení na autosalonu v Ženevě, prozatím je neoficiální údaj 3,3 sekundy.

Pagani Huyara

Důležitá je na novém pagani aktivní aerodynamika. Auto je stavěné jako křídlo: vepředu a vzadu jsou plošky, které mění svou polohu, upravují proudění vzduchu a udělují vozu co nejvyšší přítlak; pomáhají také karbokeramickým brzdám při zpomalování.

Podle magazínu Quattroruote se plánuje stavba dvaceti vozů ročně, předběžné odhady mluví o ceně kolem milionu eur.

Pagani Huayra v číslech

Motor: Mercedes-AMG M158 V12 Bi-Turbo

Objem: 5 980 ccm

Výkon: přes 700 koní

Točivý moment: přes 1 000 Nm

Převodovka: sekvenční sedmistupňová robotizovaná s jízdními režimy

Délka x šířka x výška x rozvor: 4 605 x 2 036 x 1 169 x 2 795 mm

Suchá hmotnost: 1 350 kg (44 % vepředu, 56 % vzadu)

Autor:



Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Italský macho Urus v plné parádě. SSUV Lamborghini nemá konkurenci

Lamborghini Urus

Že bude z úplně nového lamborghini testosteron doslova odkapávat, čekali všichni. Realita je nakonec ještě šťavnatější....

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...

Autofotka týdne: nejkrásnější zadek v celé Asii

Autosalon Tokio 2017

Na ten boubelatý zadeček se chodí dívat davy. Autosalon v Tokiu je plný studií aut budoucnosti, povětšinou jsou to...



Najdete na iDNES.cz