Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Chtěl postavit stolek, má parodii na Pagani Zonda

  10:00aktualizováno  10:00
Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z roku 1990 na repliku urozeného supersportu Pagani Zonda. Po pěti letech usilovné práce se svým výtvorem vyjel.

Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z roku 1990 na repliku automobilu Pagani Zonda. | foto: Profimedia.cz

Třiapadesátiletý IT specialista nejdříve koupil za 89 liber starý motor z jaguaru, který chtěl předělat na konferenční stolek. Když ale zjistil, že by byl příliš velký, rozhodl se pro ambicioznější plán: vyrobit repliku supersportu Pagani Zonda.

Truman měl ale menší problém, tento supersport na vlastní oči nikdy neviděl. Nejdříve si tedy v hračkářství koupil malý model a začal stahovat fotografie z internetu.

Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z...

Jako výchozí automobil koupil Ford Granadu z roku 1990 za 100 liber. Všemožné náhradní díly pak kupoval po internetu a strávil stovky hodin tím, že jednotlivé části pasoval do finálního tvaru.

Během celého projektu se pak musel potýkat s několika problémy. Nejdříve mu turbodmychadlo uřízlo kus ukazováčku. V Bahrajnu, kde chvilku pracoval a kam svůj vůz nechal převézt, pak přišel kvůli přehřátí o původní motor z jaguaru.

Jako náhradu pak koupil vidlicový osmiválec od Audi, který mu ale explodoval a Truman tak musel koupit ještě jeden stejný motor, který je v konečné podobě automobilu.

Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z...
Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z...

„Chtěl jsem jenom vyrobit konferenční stolek a skočil jsem stavbou nového auta,“ říká otec tří dětí z anglického města Iver. „Stavět ho s mými dětmi byla zábava, i když manželka z toho nebyla příliš nadšená. Myslím si ale, že nakonec je hrdá na to, co jsem dokázal.“

Fotogalerie

Sám přiznává, že jeho finální výtvor nepatří mezi zdařilé exempláře, ale na silnici si lidé rádi přibrzdí, aby si vůz pořádně prohlédli. „Karoserie není perfektní, ale lidem vykouzlí úsměv na tváři a mé děti vůz milují.“

Celý projekt ho vyšel zhruba na 15 tisíc liber (568 tisíc Kč), některé díly kupoval hned několikrát. Celkem koupil například čtyři motory, dvě převodovky nebo tři různá čelní skla.

Předělaná Zonda ale nemá homologaci pro jízdu na silnicích ve Velké Británii a tak je originální vůz zaparkovaný na dvorku svého tvůrce.

Autor:




Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.