Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pajero Sport: téměř úplný off road včetně kompasu

  9:56aktualizováno  9:56
Ačkoliv výrobce vmateriálech tento vůz zařazuje do kategorie sportovně užitkových vozů, už po letmém seznámení musí být jasné, že s Mitsubishi Pajero Sport lze jezdit v terénu. Robustní vzhled zepředu, podvozek umístěný přes dvacet centimetrů vysoko nad rovinou pod koly.

 Uvnitř vypovídají o účelu vozu četná držadla pro pasažéry, nutná při přejíždění nerovností v terénu. Podvozek a karoserie mají řadu shodných technologických částí jako ta verze Mitsubishi Pajero, která si v saharských podmínkách už mnohokrát dojela pro vítězství v Rallye Paříž-Dakar. Jistě dostatečná záruka pro to, aby se řidič nebál vyzkoušet si jízdu mimo silnice. Na silnici toto téměř dvě tuny těžké vozidlo, pokud je vybaveno dvouapůllitrovým turbodieselem (druhou volbou je zážehový třílitrový motor), určitě nebude překonávat rekordy ve zrychlení a absolutní rychlosti, ale výrobcem udávané maximální rychlosti 145 kilometrů v hodině lze dosáhnout vcelku snadno a rychle.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mitsubishi Pajero  můžete koupit na www.automodul.cz

Je samozřejmé, že s tímhle typem aut se nedá v zatáčkách jezdit stejnou rychlostí a stylem jako s moderními osobními vozy, ale na druhou stranu i řidiči, který neměl s terénními vozy doposud žádnou zkušenost, nedalo příliš práce se na klikaté silnici s tímto automobilem sžít. Auto dobře drží stopu, náklon v zatáčkách není nijak výrazný. Testovali jsme v týdnu, který následoval po víkendu, kdy v Česku řádila vichřice a orkán. Proto jsme si mohli při projíždění lesních cest pahorkatinou v okolí Plzně připadat málem jako účastníci nějaké dobrodružné výpravy v neprozkoumaných končinách. Země: bahnitý terén, který občas vyžadoval i zařazení redukce, všude spousta ulámaných větví, několikrát jsme museli zastavit a odtahovat menší vyvrácené stromy z cesty, jednou jsme dokonce lesním úvozem museli asi půl kilometru couvat, protože s velkým smrkem napříč přes cestu bychom si bez motorové pily neporadili. Pokud by tato cesta nevedla roklinou, ze které se opravdu vyjet nedalo, asi by bylo možné při zamítnutí potupného couvání a hledání objízdné trasy využít i ve skromných českých podmínkách kompasu, který má posádka na palubě k dispozici.

Interiér je bohatě prostorný pro pět dospělých. Odkládacích prostorů je v dosahu řidiče i dalších cestujících dostatek. Například jen ve středu střechy vpředu jsou dvě přihrádky na brýle a jedna na doklady, jejich vadou však je poněkud malý objem. To se týká například kapes ve dveřích či odkládací schránky před spolujezdcem. Plastové vany pod podlahou zavazadlového prostoru by také mohly být hlubší. Zablácené chlapské holínky by do nich asi ukrýt nešlo. Překvapilo také rádio bez přehrávače, ať už kazet či CD.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.