Pajero Sport: téměř úplný off road včetně kompasu

Ačkoliv výrobce vmateriálech tento vůz zařazuje do kategorie sportovně užitkových vozů, už po letmém seznámení musí být jasné, že s Mitsubishi Pajero Sport lze jezdit v terénu. Robustní vzhled zepředu, podvozek umístěný přes dvacet centimetrů vysoko nad rovinou pod koly.

 Uvnitř vypovídají o účelu vozu četná držadla pro pasažéry, nutná při přejíždění nerovností v terénu. Podvozek a karoserie mají řadu shodných technologických částí jako ta verze Mitsubishi Pajero, která si v saharských podmínkách už mnohokrát dojela pro vítězství v Rallye Paříž-Dakar. Jistě dostatečná záruka pro to, aby se řidič nebál vyzkoušet si jízdu mimo silnice. Na silnici toto téměř dvě tuny těžké vozidlo, pokud je vybaveno dvouapůllitrovým turbodieselem (druhou volbou je zážehový třílitrový motor), určitě nebude překonávat rekordy ve zrychlení a absolutní rychlosti, ale výrobcem udávané maximální rychlosti 145 kilometrů v hodině lze dosáhnout vcelku snadno a rychle.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mitsubishi Pajero  můžete koupit na www.automodul.cz

Je samozřejmé, že s tímhle typem aut se nedá v zatáčkách jezdit stejnou rychlostí a stylem jako s moderními osobními vozy, ale na druhou stranu i řidiči, který neměl s terénními vozy doposud žádnou zkušenost, nedalo příliš práce se na klikaté silnici s tímto automobilem sžít. Auto dobře drží stopu, náklon v zatáčkách není nijak výrazný. Testovali jsme v týdnu, který následoval po víkendu, kdy v Česku řádila vichřice a orkán. Proto jsme si mohli při projíždění lesních cest pahorkatinou v okolí Plzně připadat málem jako účastníci nějaké dobrodružné výpravy v neprozkoumaných končinách. Země: bahnitý terén, který občas vyžadoval i zařazení redukce, všude spousta ulámaných větví, několikrát jsme museli zastavit a odtahovat menší vyvrácené stromy z cesty, jednou jsme dokonce lesním úvozem museli asi půl kilometru couvat, protože s velkým smrkem napříč přes cestu bychom si bez motorové pily neporadili. Pokud by tato cesta nevedla roklinou, ze které se opravdu vyjet nedalo, asi by bylo možné při zamítnutí potupného couvání a hledání objízdné trasy využít i ve skromných českých podmínkách kompasu, který má posádka na palubě k dispozici.

Interiér je bohatě prostorný pro pět dospělých. Odkládacích prostorů je v dosahu řidiče i dalších cestujících dostatek. Například jen ve středu střechy vpředu jsou dvě přihrádky na brýle a jedna na doklady, jejich vadou však je poněkud malý objem. To se týká například kapes ve dveřích či odkládací schránky před spolujezdcem. Plastové vany pod podlahou zavazadlového prostoru by také mohly být hlubší. Zablácené chlapské holínky by do nich asi ukrýt nešlo. Překvapilo také rádio bez přehrávače, ať už kazet či CD.