Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Palivo budeme možná vyrábět recyklací CO2 za použití sluneční energie

aktualizováno 
V USA vznikla aliance firem, univerzit a vládních organizací, která má za úkol přivést na trh technologii pro výrobu paliva z oxidu uhličitého za použití sluneční energie. Velcí producenti CO2 by si tak vlastně přivydělávali výrobou paliva.
Sluneční energie pomůže vyrábět palivo z CO2

Sluneční energie pomůže vyrábět palivo z CO2 | foto: AP

Technologii pro recyklaci CO2 do podoby syntetického paliva pro spalovací motory vyvíjí Sandia National Laboratories již řadu let. Nyní se tato výzkumná instituce spojila se šesti dalšími výzkumnými subjekty a řadou komerčních partnerů tak, aby se tato technologie dostala na trh. Právě oxid uhličitý - CO2 je nejsledovanější položkou ve výfukových plynech aut. Projekt již získal financování od National Energy Technology Laboratory.

První komerční zařízení na výrobu paliva z CO2 by měla vzniknout někdy v roce 2013. Tyto továrny budou umístěny přímo v sousedství velkých producentů oxidu uhličitého. Ideálním sousedem tak bude třeba uhelná elektrárna, provoz na zpracování zemního plynu, lihovary, cementárny a další průmyslové provozy vypouštějící do ovzduší velké množství CO2.

Palivo se bude vyrábět metodou solárního reformingu. Ve speciálním rekuperačním reaktoru zvaném CR5 dojde k porušení vazby mezi uhlíkem a kyslíkem v molekule tak, že vznikne oxid uhelnatý a kyslík. Kombinace oxidu uhelnatého s vodíkem vzniklým z rozkladu vody podobným způsobem dá vzniknout syntetickému uhlovodíkovému palivu, které bude pravděpodobně schopné nahradit klasickou naftu pro spalovací motory.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.