Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pamatujete ještě na přílohu Plus?

aktualizováno 
O s t r a v a -
Ačkoli příloha MF DNES pro severní Moravu a Slezsko si právě připomíná pět let svého vzniku, nebyla v září 1995 první přílohou listu zaměřenou na tento kraj. Vůbec první rozšířené regionální zpravodajství pro Ostravsko a okolí se začalo formovat už na přelomu let 1991 a 1992. Do té doby měly tyto noviny v Ostravě jediného zpravodaje, jehož hlavním úkolem bylo přinášet pro celostátní vydání zprávy z tohoto regionu. Před devíti lety na podzim však vedení redakce pověřilo zatím osamoceného reportéra Petra Žižku, aby začal formovat tým, který bude připravovat regionální přílohu MF DNES vycházející jednou týdně. Redakce uspořádala dva konkursy, kterých se zúčastnila téměř stovka zájemců a od července 1992 začalo osm lidí v redakci připravovat týdenní přílohu PLUS. Dnes lze říci, že reportéři, kteří byli tehdy u zrodu ostravské redakce MF DNES, jsou stále její významnou součástí. Přílohu PLUS mohli čtenáři MF DNES číst dva roky. V roce 1994 ji vystřídala výrazně aktuálnější forma regionálního zpravodajství v podobě celé jedné strany ze severní Moravy a Slezska i z okolí tohoto kraje, které v těchto novinách vycházely pravidelně každý den. Čtenářský ohlas i zkušenosti vydavatelství však záhy rozhodly, že to nestačí. Od září roku 1995 proto ostravská redakce MF DNES začala čtenářům denně nabízet regionální přílohu. Zprvu vycházela v rozsahu čtyř stran, postupně se však rozrostla do nynější podoby představující osm až dvanáct stran regionálních informací denně.

Autor:


Témata: Morava


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.