Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pan automobil se nejmenuje Mercedes: Autosen Maybach

  2:18aktualizováno  2:18
Maybach je automobilová značka, kterou se koncern DaimlerChrysler rafinovaně vecpal do segmentu dosud vyhrazeného značkám Rolls-Royce a Bentley. Udělal to na počátku tohoto století chytře právě v okamžiku, kdy tyto tradiční symboly pro vysoce prestižní auta prožívaly těžké období znovuoživování pod novými majiteli - BMW a VW.
Maybach 62

Maybach 62 - SUPERLUXUSNÍ LIMUZÍNA Maybach je superluxusní i proto, že je na něm značný podíl ruční práce. Pozná se to už na první pohled, například na speciálním, ručně leštěném laku karoserie. | foto: Maybach

Maybach: není na světě mnoho takovýchto automobilů, nad nimiž žasne i laik.

Ročně se montuje pouze maximálně tisícovka těchto aut ve dvou provedeních.

I když každé je podle objednané konečné výbavy unikátem, základní techniku mají společnou. I ta ohromí…

Maybach je například prvním vozem, který nemá klasické hydraulické brzdy, ale když řidič šlape na brzdový pedál, vlastně jen uvádí v činnost elektronický přenos informací o tom, jak o pár metrů vzdálené brzdy v kolech mají silně brzdit. Už samozřejmostí je v této kategorii vzduchové odpružení.

Maybach bylo jméno spoluzakladatele dnešní značky Mercedes. Maybach je automobil, který se netají tím, že má být okázalý. Maybach bude ještě dlouho držitelem řady superlativů.

***

Mít mimořádnou příležitost a potkat na silnici maybach rovná se setkání s automobilovou honorací

***

Myšlenka postavit v rámci značky Mercedes mimořádný, ještě víc než obvykle exkluzivní osobní automobil má počátek ještě v minulém století. Když se model Maybach přede dvěma lety představil, vzal nakonec dech všem. Kdyby už pro nic jiného, pak jistě tím, že cenou (v přepočtu na koruny kolem patnácti milionů) zhruba dvojnásobně překročil cenu dosud nejdražšího mercedesu.

Jako z pohádky

Vůz, který má dvě verze - jednu dlouhou bezmála pět a tři čtvrtě metru a druhou ještě o půl metru delší, pohání dvanáctiválcový motor o objemu pět a půl litru, který s dvojitým turbopřeplňováním má výkon 550 koní a maximální točivý moment (hodnotu rozhodující pro akceleraci vozu) 900 Nm; což je úroveň blížící se už tahačům kamionů.
Jenomže maybach je od nich jinak, kromě rozměrů, samozřejmě, na hony vzdálen. S akcelerací na 100 km/h za pouhých 5,2 s a s maximální rychlostí elektronicky omezenou na 250 km/h by mohl soupeřit s většinou sportovních vozů. Ale jinak je to především superluxusní limuzína se vším, co si lze v takovém autě představit. Už pracoviště řidiče je pohádkové.

Jak se takový vůz řídí

Na to jsme se chtěli zeptat jednoho ze dvou řidičů, který si takový zážitek na území Česka dopřává. V té souvislosti ostatně asi nikoho nepřekvapí, že majiteli takového auta ve většině případů - jež se blíží 100 procentům - zbude nějaká ta koruna na plat řidiče. Jenomže pan Kotě, který vozí v Maybachu 62 (tedy v té větší verzi) textaře a multimilionáře Michala Horáčka, rozhovor odmítá: „Kdepak, já jsem jenom řidič.“

Čtěte rozhovor a majitelem Maybachu 62:

 

 

"Nevím o tom voze prakticky nic. Vždyť ho sám ani neřídím. Vozí mě řidič; to byste se na něj museli zeptat jeho."

S vozem jezdí: Michal Horáček, textař

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.