auto.iDNES.cz

´Pan Škoda´ Vratislav Kulhánek odpoví on-line

velikost textu:
vydáno 19.4.2006 9:50
Od chvíle, kdy do mladoboleslavské automobilky vstoupil německý koncern Volkswagen, uplynulo patnáct let. Předseda dozorčí rady automobilky Škoda Vratislav Kulhánek v on-line rozhovoru iDNES.
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku. Máme tři děti (5let + dvojčata 2,5roku). Rád bych se zeptal, kdy konečně Škodovka začne vyrábět nějaké MPV? Třeba na platformě Sharanu (Alhambry)? Jsem skalní fanda Škodovek a to nejen z ryzího vlastenectví, ale především pro jejich kvalitu, užitkovost a cenu. Vyzkoušel a přeměřil jsem všechny modely Škodovky, ale srdce mi krvácí, protože jsem musel nakonec koupit R Scénic, do kterého se tři dětské autosedačky pohodlně vejdou. Skutečně by byl takový model Škodovky na současném trhu nerentabilní? J.Z.
ODPOVĚĎ: Vzhledem k tomu, že na trhu je dostatek velkoprostorových vozů a byl by to další segment v produkci Škody auto nepočítáme ani perspektivně s MPV. 19.4.2006 9:59
OTÁZKA: Dobrý den, řekněte mi prosím svůj názor na upravená auta...obzvláště VW Golf všeho druhu..Díky Anna
ODPOVĚĎ: Nerozumím dost dobře co míníte pod pojmem upravená auta, zdali modely tipu GT nebo RS a nebo různé tuningové úpravy. Co se týče firemních úprav můj názor je jednoznačně pozitivní. Různé další úpravy mohou být problematické a to jak z estetického hlediska, tak i z hlediska bezpečnosti. Auto je dimenzováno na určitou sílu motoru a její překročení nemusí vždy dobře skončit. A všechny ostatní prvky respektují maximální bezpečnost posádky vozidla a zásah do nich může být kontraproduktivní. 19.4.2006 10:02
OTÁZKA: Dobrý den, znám Vás jako zastánce automobilového sportu. Škoda pro letošek uvolnila prostor pro tři soukromé týmy, které se účastní MS v rally. Jak byste zhodnotil jejich dosavadní působení? Mýlým se, když napíšu, že jsou výkony týmu Red Bull Škoda přinejlepším neuspokojivé? Miroslav Toman
ODPOVĚĎ: Je pravdou, že výkony Red Bull týmu Škoda nejsou prozatím optimální, ale nepochybuji o tom, že ještě v průběhu sezony se výrazně zlepší. Počítáme s těsnou spoluprací všech tří privátních týmů včetně podpory ze strany Škoda auto. 19.4.2006 10:03
OTÁZKA: Dobrý den. Uvažuje Škodovka, že se vrátí do vrcholového rally s vozem WRC nebo S1600? Děkuji za odpověď Karel
ODPOVĚĎ: Ano. Nicméně je to odvislé od toho jaký vůz vrcholové kategorie bude FIA definovat. Zcela jistě to nebude kategorie WRC. 19.4.2006 10:04
OTÁZKA: Dobrý den, pane Kulhánku, jak vidíte budoucnost Roomstera, svezl jste se v něm už? Simona
ODPOVĚĎ: V Roomstru jsem se samozřejmě svezl a z jízdy mám velice dobré pocity. Podle reakcí potenciálních zákazníků jak na autosalonu v Ženevě, tak i při jednotlivých prezentací v ČR mám dojem, že vůz na trhu bude úspěšný. 19.4.2006 10:06
OTÁZKA: Hezký den, nejprve bych rád pogratuloval k tomu, jak se Škodě-Auto daří. Nyní k dotazům: (1) Mohl byste nastínit jak se konfrontovaly designérské studie změn roomsteru od první studie k sériovému provedení s míněním "veřejnosti"? Nebojíte se, že se model designově posunul někam k felicii fun, tedy k něčemu, co spíš působí dojmem užitkového pick-upu (resp. VANu) než rodinného MPV? Mimochodem, můžete poodhalit zda se uvažuje i o nějakých užitkových verzích (odlišnějších než fabia combi a fabia praktik)? (2) Je reálná naděje, že se Škoda v dohledné době pustí do něčeho "sportovnějšího" - nemyslím teď velmi zdařilého yettiho "pro sportovce" o jehož výrobě nechci pochybvat, ale navázání na tradice felicie super, MBX, 110R, 130RS či rapidu? Do třetice: (3) Prosadí si Škoda verzi combi pro pokračovatele superbu? Mohlo by být úspěšné a spekuluje se, že za neexistencí superbu combi stojí německý "strach" z konkurence passatu...? A na závěr: (4) Zabývá se Škoda-Auto myšlenkou vstupu na trh v USA (předpisy pro homologaci vyžadují asi úplně "jiný vůz", ale je to jistě potencionálně široký trh)? Mnoho úspěchů do další práce, přeje Otík. Otík
ODPOVĚĎ: První studie Roomstru byla uvedena před třemi lety ve Frankfurtu. Od té doby samozřejmě proběhla řada změn s cílem ze studie se dopracovat vozu reálnému pro výrobu. Nemyslím, že došlo k posunu k Felicii fun nicméně Roomstr má dobré předpoklady, jak pro rodinný automobil, tak v budoucnosti pro užitkové auto. Na některé z dalších otázek je pro mě obtížné odpovědět, nicméně s verzemi RS uvažujeme i u nových modelů. Se vstupem na americký trh nepočítáme vzhledem k vysokým nákladům na získání tohoto trhu. Až na několik výjimek ani ostatní evropské značky na americkém trhu zastoupeny nejsou, ač se o to některé pokoušely. 19.4.2006 10:11
OTÁZKA: jak vlastně dopadl bývalý člen představenstva Schuster? Máte o něm nějaké zprávy? Bude potrestán? Dík a pěkný den! Jenda
ODPOVĚĎ: Pokud vím, vyšetřování probíhá, ale netýká se Škoda auto. 19.4.2006 10:12
OTÁZKA: Dobry den, bude Octavia II 2,0 TDI 4x4? Dekuji za odpoved, preji hezky den. Thomas
ODPOVĚĎ: S vysokou pravděpodobností. 19.4.2006 10:12
OTÁZKA: Dobrý den, jste spokojený se stávající modelovou řadou škodovky? Jaké auto byste ještě rád viděl v nabídce automobilky? Děkuji za odpověď. ferda
ODPOVĚĎ: Stávající tři modelové řady mě uspokojují pouze do určité míry, protože se domnívám a mnoho už se pro to udělalo, aby čtvrtou modelovou řadou byl vůz kategorie SUV. Má filozofie vychází z toho, že na dvou nohách se dá stát, na třech pevněji a na čtyřech jste neporazitelní. 19.4.2006 10:14
OTÁZKA: Dobrý den, proč je tolik Škodovek prodávaných na českém trhu obuto do nekvalitních pneu Matador, když tady je domácí výrobce Barum/Continental? Spousta z nás kupuje Škodovky mj. ze snahy podpořit domácí průmysl, tak proč se Škoda Auto také nesnaží v prvé řadě podpořit domácí subdodavatele? elf
ODPOVĚĎ: Není pravdou, že pneumatiky Matador jsou nekvalitní. Jsou minimálně stejné kvality a stejných parametrů jako produkty ostatních výrobců pneumatik. 19.4.2006 10:15
OTÁZKA: Jaký je váš názor na smysluplnost další účasti Škodovky ve WRC? Ari Vatanen
ODPOVĚĎ: Účast Škody auto v mistrovství světa v kategorii WRC pro rok 2006 má svůj smysl. Kromě reklamy je jako laboratoř, ale v dalších letech předpokládáme účast s jiným vozem, který bude vypsán FIA v nejvyšší kategorii. 19.4.2006 10:17
OTÁZKA: Co říkáte na úspěch Dacie? Kulíšek
ODPOVĚĎ: Dacia Logan je na určitých trzích velmi úspěšný automobil, nicméně se pohybuje v kategorii levných vozů se všemi atributy k tomu patřícími. 19.4.2006 10:18
OTÁZKA: Jsem fanda Škodovek a spokojený majitel fabie zajímal by mne názor na kvalitu dealerské/servisní sítě Škody Auto. Já sám ji pokládám za katastrofální a přijde mi jako malý zázrak, že prodejní čísla ŠA jsou pořád tak vysoká, když bylo prokázáno, že prodejní a zejména po-prodejní servis má velký vliv na to zda si zákazník zase koupí nebo nekoupí auto téže značky. Ať už to jsou arogantní, nevzdělaní a nevšímaví dealeři, kteří mají patrně ještě z dob Mototechny mylný pocit, že my jsme tady pro ně a ne naopak. Předražené servisní práce, často neopravené závady se kterými tam člověk přišel. Jak mám věřit někomu, kdo není schopen odstranit banální závadu na Felicii za 340,-Kč/hod že bude schopen kvalifikovaně odvést práci na high-tech motoru Superbu za 950,-Kč/hod? Konkrétní příklad výše uvedeného: Palace Hradec Králové, Verold HK nebo ROS Brno Čtenáři v každoročním hodnocení BBC Top Gear dávají „customer service“ Škody v Británii pět hvězdiček z pěti možných (holt když má někdo z minula škraloup na image, tak se asi musí snažit) u všech modelů škodovek, včetně Felicie; zajímalo by mne kolik hvězdiček by dostali u nás? Neprospěla by nějaká velká „čistka“ a po jejím skončení mít třeba o třetinu méně, ale skutečně kvalitních, ochotných, informovaných dealerů a servisů? Petr
ODPOVĚĎ: Máme v ČR více než 200 dealerů a většina z nich je na velmi dobré úrovni. Výjimky se samozřejmě vyskytují a pracovníci servisních služeb se snaží odhalovat závady. Systém hodnocení dealerů i servisů vede v případě neuspokojivých výsledků k sankcím. Samozřejmě i v autoservisech je mnoho pracovníků z bývalých mototechen a jejich přístup k zákazníkovi se těžko mění. Vaše poznámka o škraloupu podle mého názoru není na místě. 19.4.2006 10:22
OTÁZKA: Preji hezky den. Dotaz: Proc je u nas prumerne stari aut vetsi nez 10 let? Je to tim, ze nova auta jsou draha ? Petr
ODPOVĚĎ: Příčin je několik. Jednou z nich je vysoký počet starých vozů, které prakticky na silnici nevidíte, ale majitelé je neodhlašují. Druhou příčinou je, že z ročně prodaných v průměru 300.000 vozů je minimálně 50% dovezených ojetin. Co se týče ceny aut, domnívám se, že na trhu ojetých vozů je dostatek vozů Škoda vyrobených po roce 2000 za přijatelné ceny. Na okraj podotýkám, že stejné průměrné stáří vozů má např. Austrálie. 19.4.2006 10:24
OTÁZKA: Proč dovolí Škoda Auto, aby její NOVÁ auta prodávali takoví gauneři a podvodníci ve velkém jako je AAA Auto? Mizerných a neochotných dealerů, kteří vám akorát kazí pověst máte už snad víc než dost? zákazník
ODPOVĚĎ: Nesouhlasím s vaším názorem. I když připouštím, že v dealerské a servisní síti registrujeme řadu problémů na jejichž odstranění intenzivně pracujem. Na druhé straně se snažíme naši dealerskou a servisní síť co nejvíce přiblížit zákazníkovi. Pokud máte konkrétní informace o neseriózním přístupu jednotlivého dealera budu rád, když mě budete informovat. 19.4.2006 10:27
OTÁZKA: Přeji dobrý den, chtěl bych se zeptat ohledně motorsportu, jelikož vím že jste jeho velký fanda. Myslím že dnes už je každému jasné v čem byl hlavní problém ŠM. Když si srovnáte výledky dobře fungujícího týmu Kopeckých a Red Bullu, kam směřoval Armin Schwarz i Dietmar Metrich, potýkajícího se s neustálými problémy, neschopností nastavit auto..., tak je vidět kde mohl být ŠM bez nich. Neuvažuje se ve škodě světle těchto skutečností o návratu továrního týmu do kolotoče MS? Děkuji za odpověď Ondras
ODPOVĚĎ: S návratem továrního teamu do mistrovství světa v rallye počítáme od roku 2008 a všechny získané zkušenosti samozřejmě využijeme. 19.4.2006 10:28
OTÁZKA: Uvažuje Škoda o návratu do seriálu WRC s továrním týmem a s jiným modelem?Myslím si,že nepřesvědčivé výkony padají spíše na vrub jezdeckému obsazení než na vrub techniky.Rallyový sport je v Česku velmi oblíben,což dokládají vysoké návštěvy na závodech a třeba přetěžované fotbalové kluby si o takových návštěvách mohou jen nechát zdát. Pavel
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku už jsem odpověděl. Jinak s vámi plně souhlasím. 19.4.2006 10:29
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhanku. Jak reálná je možnost Superbu v provedení kombi? děkuji. V. Kus
ODPOVĚĎ: V této fázi vývoje následníka Superbu je to předčasné, nicméně variantu kombi dlouhodobě nevylučuji. 19.4.2006 10:30
OTÁZKA: Dobrý den. Můžeme doufat, že se někdy Škoda Motorsport ještě vrátí do mistrovství světa rally? A s jakým vozem a v jaké kategorii? A jak hodnotíte dosavadní vystoupení jednotlivých týmů v MS, které ŠM podporuje? Qwer
ODPOVĚĎ: Na první část otázky už jsem odpověděl a dosavadní hodnocení všech tří týmů je pozitivní byť samozřejmě nejlépe hodnotím tým Josefa Kopeckého. 19.4.2006 10:31
OTÁZKA: Proč Škoda Auto není schopná nabízet v roce 2006 ve standardu všech vozů alespoň 2x airbag a ABS? Ti chdáčkové s jedním airbagem jsou fakt jen pro ostudu. Vím, že český trh je deformovaný mýty o nepotřebnosti zimních pneu, zbytečnosti airbagů a ABS, ale nešlo by to jít příkladem a postavit svou image na nabídce bezpečných vozů? Wolf
ODPOVĚĎ: Škoda samozřejmě je schopná tuto výbavu nabídnout u všech vozů, nicméně se snahou dosáhnout u některých modelů a v některých zemích větší cennové dostupnosti nabízíme i auto s chudší výbavou. Pro hodnocení ENCAP musí automobilka předložit nejhůře vybavený model. 19.4.2006 10:33
OTÁZKA: Myslite si, ze skoda ma nekdy moznost vypadat tak, jako na techto studiich. Osobne si myslim, ze predstavovat prototypy je vzdycky tak trochu klamani. Podivejte se jak vypadal Roomster jako prvni a jak vypada ted. Bude to tak i s Felicii? Vypada moc pekne jako studie.... fanda
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku nemohu dost dobře odpovědět, ale myslím, že následníkem Fabie budete velmi mile překvapen. 19.4.2006 10:34
OTÁZKA: Dobry den preji, chci se zeptat. Skode chybi sportovni auta. Vyborne byly rapidy na svou dobu. Proc se upustilo od Tudoru? Karel Puchan
ODPOVĚĎ: U vozu charakteru coupe nebo roadster je křivka prodeje velmi rychlá a model je velmi brzy zastaralý. Kromě toho série jsou velmi malé a výroba vozu by byla nerentabilní. 19.4.2006 10:37
OTÁZKA: Dobrý den, neplánuje Škodovka u svých vozů prodloužení záruční doby za příplatek - tedy více než současné 2 roky? Jirka
ODPOVĚĎ: Neplánuje. Jsem toho názoru, že 24 měsíců je dostatečná doba a v případě skutečně odůvodněném je možné použít i nadrámec záruční doby takzvanou kulanci. Kulance znamená, že je možno opravu nebo díl provést na náklady firmy i po záruční době. 19.4.2006 10:38
OTÁZKA: Dobrý den "pane Škoda", zajímalo by nás jakým autem jezdíte. Díky Petr a Jiří
ODPOVĚĎ: Jezdím vozem Octavia RS a občas používám VW Touareg. Kromě toho v létě jezdím i s Felicií z roku 1958. 19.4.2006 10:40
OTÁZKA: Kdy se dockame nakeho noveho rapidu nebo neceho podobneho? Onehda jsem videl MBcko v provedeni rapid, mirne vytunene a spletl jsem si ho malem s Porsche :-). Od te doby se mi v hlave honi myslenka na nove MB rapid. Nepremysleli jste o obnoveni teto rady v budoucnu? Jindřich Doubrava von Judenhalt
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku jsem už odpovídal. Nepočítáme s obnovením této řady. Domnívám se, že je částečně nahrazena modely RS. 19.4.2006 10:40
OTÁZKA: Dobrý den,moc by mě zajímalo,jestli bude Škoda Auto vyrábět model pick-up verze Yeti?Tento model se mi velmi líbí,a určitě nejsem sám,je to podle mě zase něco jiného,co Škodě chybí a určitě by bylo velmi oblíbené...Děkuji za odpověď Filip
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku je ještě příliš brzo na odpověd, ale lze říci, že v zásadě je všechno možné. 19.4.2006 10:42
OTÁZKA: Bude nastupce Superbu zalozen na platforme octavie (na jejiz upravene verzi je zalozen i novy Passat)? Marek
ODPOVĚĎ: Bohužel nejsem v tuto dobu oprávněn odpovědět. 19.4.2006 10:42
OTÁZKA: Co říkate na to, že papaláši z ČSSD naší zadlužené země jezdí v předražených audinách A8 a BMW 7??? To by se asi ve Francii stát nemohlo, aby premiér nebo ministr jezdili v autě jiném než domácí značky, že? erik
ODPOVĚĎ: Víc než plně s vámi souhlasím a dělal jsem všechno možné, abych je přesvědčil, že naše auta jsou minimálně stejně dobrá. Bohužel nejde pouze o papaláše z ČSSD. 19.4.2006 10:43
OTÁZKA: Nešlo by něco udělat s autorizovanými servisy Škodovky? Člověk si tam díky přístupu personálu připadá jak za komunistů, jen ty ceny jsou vyšší. 1000MB
ODPOVĚĎ: Je to další otázka z řady na kterou jsem již odpovídal. Pokud máte konkrétní stížnost informujte mě prosím. 19.4.2006 10:45
OTÁZKA: Dočká se motor 1.2 HTP přímého vstřikování a kdy.Bude mít nová krátká Fabia větší kufr než současná a budou odstraněny potíže současného podvozku (stabilizátory, ložiska kol). Děkuji a držím palce Vám i Škodě. pavel
ODPOVĚĎ: U tohoto motoru zůstane z ekonomických důvodů MPI systém vstřiku. Cílem bylo vyrobit co nejlevnější motor. Na otázky o nové Fabii bohužel nemohu odpovídat. 19.4.2006 10:46
OTÁZKA: Jaký je Váš názor na přímé odvozování sériových vozů od studií (obecně)? Nezdá se Vám, že studie jsou od toho, aby byly "bláznivé" a předváděly nové nápady, dovednosti automobilky, atd. a když se pak rozhodne o jejich výrobě, musí se hodně slevit, auto zcivilizovat... Lidé jsou "namlsaní" ze studie a z konvenčního sériového modelu jsou pak zklamaní. U roomstera bych řekl, že mezi lidmi toto zklamání právě probíhá. Doufejme, že yetti moc změn nedozná! (Ano, není studie jako studie, třeba tudor byl spíš prototyp než studie, protože ten by se asi dal vyrábět bez do očí bijících změn - jde mi ale o ty odvážnější studie). Hodně zdaru, ve vývoji i odbytu!!! Martin
ODPOVĚĎ: Tudor byl spíš takzvaný showcar a nikdy se o výrobě neuvažovalo. U roomstera situace byla poněkud jiná, protože u studie se neprovádějí ekonomické propočty a schopnost realizovat sériovou výrobu. Nemyslím, že u roomstera dochází ke zklamání i když rozdíl proti studii tady nepopiratelně je. 19.4.2006 10:49
OTÁZKA: Dobrý den , slyšel jsem , že kromě hokeje a Škodovky máte ještě další manažerské funkce zajímalo by mne jak se to dá stihnout a jakým autem to stíháte Karel V
ODPOVĚĎ: Jde o víceméně čestné funkce, které nejsou časově náročné a nejsou manažerského charakteru. Stíhám vše vozidlem Octavia RS, pravda trochu výkonějším, než je sériový. 19.4.2006 10:50
OTÁZKA: Dobrý den chtěl jsem se zeptat od kdy je na vozech škoda pozinkovaná karoserie díky Tomáš
ODPOVĚĎ: Pozinkovaná karoserie je na všech vozech řady Octavia a Fabia a částečně na některých částech Felicií. 19.4.2006 10:51
OTÁZKA: Dobrý den. To je definitivní, že se Škoda nevrátí do WRC?? Myslím si že je to škoda. Když už tam nebude Armin a Metrich, tak by to mohlo fungovat daleko líp než předtím. On už Colin dokázal, že to půjde, jen chtít. Zed
ODPOVĚĎ: Kategorie WRC prakticky končí, bude nahrazena novou definicí FIA. Jakmile toto bude jasné Škoda počítá s účastí s odpovídajím vozem nejvyšší kategorie. 19.4.2006 10:53
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, zda škoda neuvažuje o výrobě malého kupé na bázi dřívějších vozů R (130 atd.), takový vůz na trhu není a jeho obliba byla veliká (proč se nevracet k úspěšným modelů, dělá to každý). Takové malé dynamické auto za dobrou cenu by bylo hitem, stejně jako by byl Tudor. Děkuji JMX
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku jsem již odpověděl. 19.4.2006 10:53
OTÁZKA: Dobry den pane prdsedo, zajimal by me vas nazor na pozici fotbaloveho tymu Mlade Boleslavi v ceske lize.Pred case jsem cetl Vasi reakci na dotaz zdali by bylo vhodne, aby se fotbaliste dostali do prvni ligy jako negativni.Zastavate stejny nazor?Je mozne ze pri stavajicim uspechu se Skoda Auto bude vetsi mirou podilet na podpore tymu?Preci jen logo Skody v lize mistru... Abel.Xavier
ODPOVĚĎ: Musím říct, že výkony fotbalistů Mladé Boleslavi mě vělmi překvapily, takže jsem svůj názor trochu pozměnil. Nicméně větší angažmá Škody auto ve fotbale je nepravděpodobné, protože v rámci koncernu VW je Škoda pověřená hokejem a cyklistikou. 19.4.2006 10:55
OTÁZKA: Dobrý den pane předsedo, velice oceňuji obrovský přínos německého majitele pro Škodu Auto. Přesto, jak hodně se musí škodovka podřídit "diktátu" koncernu, co se týče obměny jednotlivých modelů, jejich vybavení... Kdo měl konečné slovo, do jakého segmentu bude směřovat její čtvrtá modelová řada. Děkuji MM Miroslav M.
ODPOVĚĎ: Škodovka je relativně nezávislá a obměna modelových řad je samozřejmě konzultována v rámci koncernové strategie. Nejsem si vědom, za dobu mého působení, jakéhokoli přímého diktátu. Konečné slovo má pochopitelně koncern, ale většinou akceptuje argumentaci Škody auto. 19.4.2006 10:57
OTÁZKA: Dobrý den,chtěl bych se Vás zeptat, jak je to v současné době s Motorsportem. Zda-li probíhá nějaký vývoj Fábií WRC nebo jestli se pouze vyrábí 4 nové vozy této kategorie. A další dotaz, jestli se dočkáme ze strany ŠM nějakého pozitivního překvapení(může to být cokoliv :-). Děkuji a přeji hezký den. Viki
ODPOVĚĎ: Pozitivní překvapení samozřejmě přijde. Jedno v roce 2007, další v roce 2008. O situaci v Motosportu už jsem odpovídal. 19.4.2006 10:58
OTÁZKA: Dobry den. Jak vidite budoucnost ceske ekonomiky z pohledu roztoucich mzdovych nakladu? Kam az je mozne jit se mzdami, aby nezacali Nemecti manageri "remcat"? Kde vidite pricinu toho,ze ekonomice se sice v globalnich cislech HDP dari, ale lide to v penezenkach jaksi neciti? Je opravdu mozne dosahnout srovnatelnych platu jako na zapade? Nekteri uz je maji, napr. manageri, ale co normalni lide? Dekuji. Jan
ODPOVĚĎ: Nemyslím si, že i dramatičtější růst mezd by ohrožoval budoucnost ČR. Je třeba vidět, že to co je vyplaceno na mzdách je ještě dále zatíženo 35% dalších odvodů. Srovnatelné platy jako na západě je složitý pojem neboť jiné platy jsou v Německu a jiné v Řecku. Ale je jenom otázka času, kdy úroveň bude podobná. Nevěřte tomu, že manageři mají srovnatelné platy i když beze sporu jsou výjimky. 19.4.2006 11:01
OTÁZKA: Jak Vy osobně hodnotíte působení továrního týmu Škoda v MS v rallye v posledních dvou letech ve světle úspěchů soukromého (byť továrnou podporovaného) týmu CRT Kopecký? Jarda Rufer
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku jsem již odpovídal. Děkuji všem za otázky a přeji hezký den. 19.4.2006 11:02
zpět na osobnost