Fiat Panda Trekking

Fiat Panda Trekking | foto: iDNES.cz

Panda šplhavá: malý fiat jako 4x4 a skoročtyřkolka

  • 13
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Fiat Panda je od své první hranaté generace ceněný pracovní nástroj. A mají ho rádi i horalé. Jednoduché, lehké, obratné auto totiž pořídí i ve verzí s pohonem všech kol. Do Paříže se tak přejely představit pandy ve verzích 4x4 a trekking.

Ta první je větší drsňák. Má poháněná kola obou náprav, trekking je sice vyšňořený stejně, ale do kopce se poškrábe jen předními koly.

Pohon všech kol u 4x4 řídí elektronika, která ovládá mezinápravovou spojku, chytrý systém pojmenovali u Fiatu Torque on Demand.

Právě ten verzi trekking chybí, místo toho dostane stabilizační systém vylepšený o funkci Traction+, která pracuje jako náhražka samosvorného diferenciálu. V tomto případě nemá tvrdit muziku při projíždění zatáček, ale pomáhat při rozjezdech na nezpevněném a kluzkém povrchu.

Fiat Panda Trekking

Pod kapoty dostanou dobrodružnější pandy buď přeplňované benzinové dvouválce  0,9 litru s výkonem 63 kW (85 koní), anebo známý turbodiesel 1,3  Multijet II s výkonem 55 kW (75 k). Šestistupňová převodovka por čtyřkolky doznala úprav: jednička je kratší, takže nahradí redukci.

Podvozkáři upravili rozchod kol a zvýšili také světlou výšku. Divák si ale všimne hlavně karoserie vylepšené o plastové nástavce prahů, lemů blatníků a upravených nárazníků. Verze 4x4 dostane třeba ještě ochranný kryt pod motorový prostor.

Fiat Panda Trekking

Kromě šplhavých pand představil Fiat v Paříži také provedení pandy na zemní plyn. U verze TwinAir Turbo Natural Power spaluje benzin nebo zemní plyn dvouválec 0,9 Twinair. Kromě 35litrové nádrže na benzin přibyla na palubu nádoba na 12 litru zemního plynu.