Na fotografii ze začátku 60. let je starší typ soutěžní tatry. Chlapec vlevo je Stanislav Hajdušek, v okýnku jeho bratr Zdeněk.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
V roce 1965 závodila Tatra na Marathon de la Route poprvé, tehdy jen s dvoučlennými posádkami. Duo Veřmiřovský-Hajdušek dojelo druhé ve své třídě a v celkové klasifikaci GT třetí.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
Na fotografii z roku 1967 jsou zleva Alois Mark, Stanislav Hajdušek a Adolf Veřmiřovský.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
Tři závodní tatry před odjezdem na Marathon de la Route 1967. Všechny vozy byly oranžové, odlišit je šlo podle barvy masky.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
Posádku dnešní tatry tvořili v roce 1967 (zleva) Alois Mark, Adolf Veřmiřovský a Stanislav Hajdušek senior.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
Na slavný festival v Goodwoodu pomohl maratonské tatře John Haughland. Jen bylo potřeba přestavět čelo vozu na starší „tříokou“ verzi.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
Do Goodwoodu se tatra vrátila celkem třikrát. A pokaždé před odjezdem absolvovala přestavbu na „tříoko“ a po návratu opět na „čtyřoko“.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
V roce 1967 už „Šestsettrojky“ patřily na slavném Marathon de la Route, čtyřiaosmdesátihodinovém vytrvalostním závodu, který se jezdil na pověstné severní smyčce Nürburgringu, mezi vážené soupeře.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
Vedlejším efektem ejektorů je velmi výrazný zvukový projev.
Autor: Archiv Automotodrom Brno
"Zní to, jako když letí Spitfire," komentovali oranžovou tatrovku pamětníci na Goodwoodu.
Autor: Archiv Automotodrom Brno
Dnešní renovovaná Tatra je přece jen od té původní hodně odlišná. Maratonské závody totiž tehdy vypadaly jinak než dnešní automobilové soutěže.
Autor: Archiv Automotodrom Brno
Hajdušek senior měl na renovovanou tatrovku vlastní názor. "Spojka se nedá prošlápnout, brzda tuhá, volant nejde utáhnout. Tvrdý je to. Jak s tím můžete jezdit,“ okomentoval první jízdu tehdy testovací jezdec Tatry.
Autor: Archiv Automotodrom Brno
Po ukončení závodního projektu se všechny stroje vrátily do výroby nebo je v továrně přestavěli na civilní auta, která byla zařazena do běžné služby.
Autor: Archiv Automotodrom Brno
Díky ejektorovému chlazení nemusí mít motor ventilátory, které mu ubírají 20 koní.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
Jména na blatníku renovovaného auta dál připomínají kompletní původní posádku z roku 1967.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
Interiér renovovaného vozu je od původního odlišný. Musí splňovat současné bezpečnostní předpisy.
Autor: Archiv Stanislava Hajduška
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra 603 B5
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz