Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paříž uvidí kladivo na priuse od Hondy

aktualizováno 
Hybridní auta jsou cestou ke snížení emisí, alespoň pro nejbližší budoucnost. Honda Insight má být dalším autem, které kromě ropných šťáv spaluje také elektrony.

Honda Insight | foto: Honda

S konkurenčním a podobně bachratým priusem udělala Toyota díru do světa. Odpůrci hybridů sice tvrdí, že ekologičnost jeho provozu je minimálně nejistá, prius je ale fenomén, který zná celý svět.

Novinka, která možná též nebude rekordmanem nízké spotřeby, ale aspoň nám nebude čmoudit pod okny na křižovatkách měst, se jmenuje Insight. Stejné jméno vozila na zádi přilepená už jiná ekologická honda. Insight uvedený v roce 2000 se ale moc dobře neprodával. Honda výrobu dvoumístného hybridního modelu ukončila před dvěma lety. 

Nový pětimístný koncept míří za nadšenci pro hybridy, kteří smýšlí také trochu prakticky. Před vstupem do sériové výroby už ho prý mnoho změn nečeká.

Pětidveřová sněhobílá novinka má řídicí jednotku hybridního soustrojí a baterie schované pod podlahou kufru.

Hybridy jsou ekologickým řešením pro hondy dneška, budoucnost je ale vodíková. Proto se na stánku na autosalonu v Paříži insight potká s produkční fialovou Hondou FCX Clarity, která má pod kapotou palivové články.

Insight bude ke koupi v autosalonech Hondy od poloviny příštího roku v Evropě, Japonsku a Severní Americe. Hybridní hondu budou vyrábět v japonské továrně  Suzuce, společně s hybridní Hondou Civic.

Koncepty Hondy: Insight, FCX Clarity a CR-Z

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.