Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pařížané obdivovali krásu starých i nových luxusních automobilů

  11:47aktualizováno  11:47
PAŘÍŽ - Staré i moderní luxusní automobily, které si mohou dovolit jen ti nejbohatší, stejně jako výjimečné sportovní vozy si dnes přišli do Parc de Bagatelle v Bouloňském lesíku prohlédnout tisíce Pařížanů. V rámci prestižní soutěžní přehlídky historických vozů Louis Vuitton Classic své naleštěné "miláčky" předváděla řada pyšných majitelů osobně.

Kromě bezmála stovky automobilových "veteránů", kteří soutěžili v devíti kategoriích podle věku, typu a jejich historie, poutalo pozornost návštěvníků hned u vchodu šest pestrobarevných aut. Jako zvláštní téma již 14. ročníku soutěže totiž módní firma Louis Vuitton zvolila "moderní malířství na automobilech slavných umělců".

Návštěvníci mohli například obdivovat modro-zelené kreace na závodním voze Porsche 917 LH Martini Racing, který v roce 1970 při 24hodinovém závodě v Le Mans získal přezdívku "Hippie Car". Hned vedle něj parkoval vůz Lola T290, který manažer skupiny Pink Floyd nechal před 20 lety přelakovat podle obálky jejího alba "The Wall". Na trávníku zářilo i BMW pomalované králem amerického pop artu Royem Lichtensteinem či Matra 530, kterou nalakovala francouzská malířka ukrajinského původu Sonia Delaunay.

Soutěž Louis Vuitton Classic se koná každý rok počátkem září a patří mezi nejslavnější mezinárodní soutěže luxusních automobilů.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.