Ducati Monster Tricolore

Ducati Monster Tricolore | foto: Ducati

Pařížský motosalon: Co nového u naháčů a mezi cruisery

  • 2
Motocyklové novinky pro rok 2008 se představily pod eiffelovkou. Pařížský motosalon kromě hromady premiér a vylepšení zažil jeden velký návrat do kategorie tourerů.

Vedle minule popisovaných supersportů se na pařížské výstavě motocyklů (VÍCE..) představili také zástupci ostatních kategorií. Co je nového mezi naked biky a cruisery?

NAKED BIKY
U nekapotovaných strojů - naháčů čili naked biků se žádné revoluce ani úplné novinky nekonaly, přesto byl k vidění několik zajímavých novinek.

Ducati si stejně jako většina italských značek nechává hlavní střelivo do Milána na začátek listopadu – přesto do francouzské metropole přivezla ukázat absolutní vrchol své legendární řady naháčů Monster.

Model S4RS Tricolore se od běžné S4RS technicky neliší, má 130 koní, závodní motor Testastretta atd., ale zato je vyveden v efektní barevné kombinaci v italských národních barvách (podobně jako nejvyšší verze 1098). Další změnou bude velmi pravděpodobně vyšší cenovka.

Hlavní změny dvojice Hond CBF600/600S (+polokapota) se odehrávají uvnitř, zatímco usedlejší vzhled bez výstřelků zůstává téměř původní. Nová pohonná jednotka pochází ze supersportovního modelu CBR600RR 2007, což byla nejjednodušší cesta, jak splnit evropské emisní limity.

Honda CBF600/600SHonda CBF600/600SHonda CBF600/600S



Honda CBF600





CBF na tom dost vydělalo, byť vysokootáčkový čtyřválec byl umravněn na výkon 78 koní. Také rám je vypůjčený – tentokrát od talentovaného a a úspěšného sourozence Horneta.

Porci moderní techniky doplňují odpovídající brzdy, opět je možné zvolit verzi vybavenou ABS. Tady bude zajímavé, co implantace opravdu současné techniky udělá s cenou – letos byla tato dvojka k mání za velmi příznivých 169/175 000 Kč…

Úplně na opačném pólu než třeba Ducati stojí další novinka - Yamaha YBR125 Custom. Samozřejmě se jedná o vyšňořený rozpočtový model (takzvaně na ryby) YBR125, vyráběný v Číně.

Yamaha YBR125 Custom

Nicméně vypadá sympaticky a když už kupovat Číňana, tak aspoň zkontrolovaného Japonci.

CRUISERY
Nejstarší výrobce motocyklů Harley-Davidson rozmnožil svou řadu Softailů o další výhonek s označením Rocker.

Ten se řadí do stále populárnější skupiny strojů postavených co nejvíce na efekt a je vybaven spoustou prvků, kterými si majitelé tyto tzv. customy dodatečně upravují.

H-D ušetřilo těmto upravovačům dost práce. Z technických dat upoutá použití obrovské zadní pneumatiky s rozměry 240/40 – 18 – no, Harleye nebyly nikdy moc hr do zatáček, tak co.

Harley-Davidson Rocker

Pro úplnost dodejme, že se jedná o dvojici modelů: Rocker C je oproti základu jinak barevný, má stupačky spolujezdce a druhé minisedlo schované pod jezdcovým. Může se to zdát jako oprávnění pro prezentaci dvou modelů trochu málo, ale takový už je Harley se svým bezva marketingem...

Těžká váha od Suzuki má jméno Intruder 1800. Nyní bude na prodej ve třech verzích, na kterých se dají dobře ukázat základní směry stavby současných cruiserů.

Verze C1800R by se dala nazvat cruiserovská klasika, impozantní vzhled, stupačky a linie, které se příliš nemění desetiletí.

Suzuki C1800R

Verze M1800R patří do zhruba posledních osm let populární skupinky power cruiserů s nadupaným, silovým vzhledem. A verze M1800R2 je power cruiser budoucnosti.

Vlajková loď cruiser flotily Kawasaki se nyní jmenuje VN2000 Classic, změny jsou drobnější a týkají se vybroušení stylu (řídítka, klíček na nádrži atd.).

Kawasaki VN2000 ClassicKawasaki VN2000 Classic





Honda zapracovala na jednom ze svých tradičních dlouhověkých modelů, a tak malý Shadow 750 dostal pro další sezónu pár vylepšení, které mají o kousek dál posunout jeho styl: novou přístrojovou desku, pořádná řídítka, výfuky typu shotgun. S funkčností souvisí u Hond masově zaváděné vstřikování PGM-FI.

Honda Shadow 750Honda Shadow 750





TOURERY
Kategorie cestovních strojů byla na nové motocykly skoupá nejvíce. Na stánku Suzuki byl k vidění jeden velký návrat - model s označením GSX650F měl v repertoáru Suzuki několik let přestávku (pro přesnost to byla dvojice s objemy 600 a 750).

Suzuki GSX650FSuzuki GSX650F





Obnovená premiéra kromě označení svého předchůdce nepřipomíná téměř v ničem.

Ostré hranaté slušivé tvary vystřídaly minulé baroko, k pohonu bude sloužit kapalinou chlazený motor z posledního Bandita.

Nejenom toto je velmi dobrý základ pro to, aby znovuzrozené GSX650F bylo úspěšnější, než předešlá generace, která se k velkým bestsellerům nepočítala.

Kawasaki letos vylepšovala své nejtěžší kalibry – v cestovní kategorii se to dotklo 200koňového sportovního toureru ZZR1400, který se musel přizpůsobit emisním limitům Euro III, a tak doznal drobných vnitřních úprav, které by podle tvrzení výrobce neměly jeho potenciálu výrazně uškodit.

Kawasaki ZZR1400Kawasaki ZZR1400