Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: BMW je přísné, bez zapnutého pásu se nerozjedete

  16:53aktualizováno  16:53
Parkovací brzdu dnes stále častěji obsluhuje elektronika. Klasickou páku, nebo u některých aut čtvrtý pedál, vytlačují tlačítka. Malý ovladač ovládající elektromotorky mají rádi hlavně návrháři interiérů, kterým pak nepřekáží velká páka na středovém tunelu.

Elektronické parkovací brzdy dokáží konstruktéři využít také k tomu, aby donutili řidiče připoutat se. Bezpečnostní pás je podle expertů na ochranu posádky tím nejefektivnějším a nejdůležitějším prostředkem. Úplně znehybnit auto bez nezapnutého bezpečnostního pásu se zatím nikdo neodvážil. V kombinaci s elektronickou parkovací brzdou jsou k tomu ale některé značky na půl cesty.

Fotogalerie

BMW 2 Gran Tourer elektronickou parkovací brzdu má, funguje jako u většiny aut: po většinu času se o ní vůbec nestaráte. Při vypnutí motoru se sama aktivuje, při rozjezdu automaticky povolí. Ovšem pouze když je řidič připoutaný. Pokud pás nezapne a brzdu sám neodjistí, elektronika odpojí plynový pedál a ten vůbec nereaguje na sešlápnutí.




Nejčtenější



Další z rubriky

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Najdete na iDNES.cz