- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Což o to Praha, ale ať mi někdo vysvětlí, proč se nesmí parkovat na travnatých i vyasfaltovaných plochách před vchodem u nás na Konci Světa, a místo toho tahám nákupy ob dva bloky
Prazanu se - jako obvykle - nikdo neptal. Modre zony nemel v programu nikdo.
Už připravuju velkou mimopražskou zonu, kde si pražáci nezaparkují. Můžou pak stát ve své modré zoně nebo někde u lesa.
To je v pohodě, pražanům to bude vcelku buřt, ale půlka moravy se nedostne domů s nafasovaným služebákem
Za chvili budeme platit dan za to, ze vyjdeme z baraku...
Líbí se mi, jak si pražští řidiči libují, že zaparkují před domem v modré zóně, což předtím nemohli, protože tam nebylo místo. A chápu, že se jim nelíbí, když jim říkáme, že je to veřejná komunikace a že na parkování mají úplně stejný nárok jako kdokoli jiný. Jenže - právo svobodně parkovat máte jen na svém vlastním pozemku nebo na soukromém parkovišti, které leží na soukromém pozemku. A ulice soukromý pozemek opravdu není!
Modrým zónám se od jejich počátku podařilo to, co asi nebylo jejich cílem. Zaplnit město auty. Auty Pražáků. Pokud chce Praha situaci s parkováním řešit, musí veškeré parkování rozumně zpoplatnit. Např. od 5,-/hod. na okrajích po dejme tomu 50,-/hod v centru. Ale PRO VŠECHNY!, i pro rezidenty. Jinak to nemá smysl. Samozřejmě by měla být možnost "předplatného" (také pro všechny bez rozdílu), které by začínalo třeba na 500,-/měsíc na okraji až po cca 5000,-/měsíc v centru. Komu to přijde moc, zaparkuje si jinde, kde to bude levnější. Nebo prodá auto. Žádný problém. Ale znovu opakuji, platit MUSÍ VŠICHNI. Namalované zóny ať klidně zůstanou, ale jako placené parkování. Buď hodinové, nebo paušální. A znovu opakuji - pro všechny.
Prostě jen dodatečné zdanění veřejného prostoru.
"Je to opatření, díky kterému mohou alespoň rezidenti parkovat v místě svého trvalého bydliště."
Není, zaplacení modré zóny nic negarantuje a ani praktické zkušenosti rezidentů neodpovídají předpokladu, že by se po zavedení zón parkovací místa uvolnila.
Takže pan Scheinherr dost kecá.
Zpoplatňovat užívání veřejného prostoru je dle mého špatně. V každém případě by stačilo vybudovat na okrajích prahy záchytná parkoviště, jelikož ta současná absolutně nedostačují, a centru by se od aut ulevilo výrazně více. Bohužel to do kasy tolik nepřinese, tak proč to dělat, že...
Tak reálně moc neulevilo protože P+R vyřeší dojížděče a dojížděči tvoří v rámci dopravy v Praze naprostou minoritu. Ale bezpochyby P+R potřeba jsou, jen to nemá moc souvislost s modrýma zónama, ty omezují především a primárně samotné pražany.
Tak Praha 4 se tváří, že je proti, jen naoko. Jinak si nedokážu vysvětlit, že od pondělí 2.12.2019 se zavádějí nové zóny, a to jak rezidenčního stání, tak placeného (zelené a fialové zóny) i v místech, kde až doposud nebyly.
Když se objevily první návrhy, tak se občané P-4 mohli vyjádřit k jejich rozmístění, což jim bylo prd platné, neboť připomínky nebyly z valné části vůbec zapracovány. Kupř. nesmyslné umístění placených zón krátkodobého stání ve vilových čtvrtích Podolí a Braníka, zejména v postranních úzkých uličkách, kde chybí přímá návaznost na MHD a kde nejsou ani obchody, ani kanceláře a návštěvy mají převážně možnost parkovat na soukromých pozemcích majitelů nemovitostí. Kdežto v místech jako je křižovatka Jeremenkovy ulice a Podolského nábřeží, kde je cca 6 linek MHD a za patnáct minut jste na Staroměstské, zase převažují zóny modré, tedy zóny rezidentů.