Diskuze

Modré zóny vynesly Praze půl miliardy. Odpůrce mají i mezi městskými částmi

Pokus, při kterém byly v Praze uzavřeny pro dopravu oba břehy Vltavy v prostoru Malé Strany a Smetanova nábřeží, opět rozvířil debatu o systému parkování v Praze. Modré zóny mají příznivce i odpůrce. Například Praha 4 je považuje za nesystémové a bránící svobodnému pohybu. Parkovací systém za loňský rok vynesl 478 milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FT

F46i48l87i68p 74T98ř94e77b62a

20. 11. 2019 15:43

Což o to Praha, ale ať mi někdo vysvětlí, proč se nesmí parkovat na travnatých i vyasfaltovaných plochách před vchodem u nás na Konci Světa, a místo toho tahám nákupy ob dva bloky!!;-O

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MH

M85a50r85e42k 37H94r70u79b70y

23. 11. 2019 5:13

Prazanu se - jako obvykle - nikdo neptal. Modre zony nemel v programu nikdo.

1 0
možnosti
PH

P40e45t54r 97H18o81r51á31k

19. 11. 2019 22:28

Už připravuju velkou mimopražskou zonu, kde si pražáci nezaparkují. Můžou pak stát ve své modré zoně nebo někde u lesa.

1 0
možnosti

P72e95t89r 84Č13e59r71m21á27k

20. 11. 2019 11:08

To je v pohodě, pražanům to bude vcelku buřt, ale půlka moravy se nedostne domů s nafasovaným služebákem :-)

1 0
možnosti
PF

P86e65t49r 92F60r56ý94d23e54k

19. 11. 2019 22:23

Za chvili budeme platit dan za to, ze vyjdeme z baraku...

1 0
možnosti
PN

P91a30v88e36l 68N88o11v77á45k

19. 11. 2019 18:20

Líbí se mi, jak si pražští řidiči libují, že zaparkují před domem v modré zóně, což předtím nemohli, protože tam nebylo místo. A chápu, že se jim nelíbí, když jim říkáme, že je to veřejná komunikace a že na parkování mají úplně stejný nárok jako kdokoli jiný. Jenže - právo svobodně parkovat máte jen na svém vlastním pozemku nebo na soukromém parkovišti, které leží na soukromém pozemku. A ulice soukromý pozemek opravdu není!

Modrým zónám se od jejich počátku podařilo to, co asi nebylo jejich cílem. Zaplnit město auty. Auty Pražáků. Pokud chce Praha situaci s parkováním řešit, musí veškeré parkování rozumně zpoplatnit. Např. od 5,-/hod. na okrajích po dejme tomu 50,-/hod v centru. Ale PRO VŠECHNY!, i pro rezidenty. Jinak to nemá smysl. Samozřejmě by měla být možnost "předplatného" (také pro všechny bez rozdílu), které by začínalo třeba na 500,-/měsíc na okraji až po cca 5000,-/měsíc v centru. Komu to přijde moc, zaparkuje si jinde, kde to bude levnější. Nebo prodá auto. Žádný problém. Ale znovu opakuji, platit MUSÍ VŠICHNI. Namalované zóny ať klidně zůstanou, ale jako placené parkování. Buď hodinové, nebo paušální. A znovu opakuji - pro všechny.

3 1
možnosti
BL

Starosta P4 Kovářík má pravdu !!

6 0
možnosti
JV

Prostě jen dodatečné zdanění veřejného prostoru.Rv

9 0
možnosti
VJ

"Je to opatření, díky kterému mohou alespoň rezidenti parkovat v místě svého trvalého bydliště."

Není, zaplacení modré zóny nic negarantuje a ani praktické zkušenosti rezidentů neodpovídají předpokladu, že by se po zavedení zón parkovací místa uvolnila.

Takže pan Scheinherr dost kecá.

11 0
možnosti
PD

Zpoplatňovat užívání veřejného prostoru je dle mého špatně. V každém případě by stačilo vybudovat na okrajích prahy záchytná parkoviště, jelikož ta současná absolutně nedostačují, a centru by se od aut ulevilo výrazně více. Bohužel to do kasy tolik nepřinese, tak proč to dělat, že...

6 0
možnosti

P77e98t77r 20Č84e74r79m40á61k

19. 11. 2019 18:15

Tak reálně moc neulevilo protože P+R vyřeší dojížděče a dojížděči tvoří v rámci dopravy v Praze naprostou minoritu. Ale bezpochyby P+R potřeba jsou, jen to nemá moc souvislost s modrýma zónama, ty omezují především a primárně samotné pražany.

1 0
možnosti
FB

Tak Praha 4 se tváří, že je proti, jen naoko. Jinak si nedokážu vysvětlit, že od pondělí 2.12.2019 se zavádějí nové zóny, a to jak rezidenčního stání, tak placeného (zelené a fialové zóny) i v místech, kde až doposud nebyly.

Když se objevily první návrhy, tak se občané P-4 mohli vyjádřit k jejich rozmístění, což jim bylo prd platné, neboť připomínky nebyly z valné části vůbec zapracovány. Kupř. nesmyslné umístění placených zón krátkodobého stání ve vilových čtvrtích Podolí a Braníka, zejména v postranních úzkých uličkách, kde chybí přímá návaznost na MHD a kde nejsou ani obchody, ani kanceláře a návštěvy mají převážně možnost parkovat na soukromých pozemcích majitelů nemovitostí. Kdežto v místech jako je křižovatka Jeremenkovy ulice a Podolského nábřeží, kde je cca 6 linek MHD a za patnáct minut jste na Staroměstské, zase převažují zóny modré, tedy zóny rezidentů.

3 0
možnosti