Německo zavírá garáže před elektromobily. Bojí se nezvladatelných požárů

Jak bezpečné jsou podzemní garáže nebo vícepodlažní parkovací domy ve vztahu k parkování elektrifikovaných vozidel, začali zkoumat v Německu. Po několika požárech elektroaut v těchto garážích požadují němečtí odborníci změnu stavebních předpisů.

Během posledního roku se v Německu prodeje elektrifikovaných vozidel téměř ztrojnásobily. S bateriovou mobilitou tak musí tamní provozovatelé hromadných garáží počítat čím dál víc. Má to však minimálně jedno velké nebezpečí. Požár takového vozu v uzavřených hromadných garážích.

V Kulmbachu v Bavorsku nebo v Leonbergu či Göppingenu v Bádensku-Württembersku začali vlastníci hromadných garáží správy měst blokovat vjezd elektromobilů. Mohou za to ničivé požáry paradoxně spalovacích aut. Politici, odborníci na požární bezpečnost a hasičské odbory jsou znepokojeni, že renovace garáží po takovém požáru stála tři sta tisíc eur a přitom bylo zničeno jen osmnáct vozidel. Víc o problematice hašení elektromobilů čtěte zde.

Podle hasiče a zároveň politika CDU Franka Hörtera z města Pfinztal poblíž Karlsruhe je problém v tom, že garáže byly postaveny v osmdesátých letech a výška jejich pater je jen něco přes dva metry. Podle něj je to málo, aby mohli hasiči vytáhnout hořící elektromobil. Dodal, že „kvůli možným následkům požáru již nechceme elektromobily v parkovacích garážích“.

Podle expertů z hasičského záchranného sboru je například pro uhašení baterie vozidla Tesla Model S zapotřebí přibližně dvacet dva tisíc litrů vody a z jednoho litru vody se při tomto chlazení stane asi sedmnáct set litrů horké vodní páry. Kromě toho je tato voda vysoce kontaminovaná a nemůže se jen tak vypustit do kanalizace, ale musí se nechat ekologicky zlikvidovat. Což opět nese náklady navíc.

Problém však není jen samotný elektromobil, ale i nabíjecí stanice. „Ta může díky vandalizmu nebo technické závadě také způsobit požár a tím ohrozí okolí v hromadné garáži,“ popisuje další nebezpečí expert na požární ochranu Matthias Bohnert.

„Problém požární ochrany v podzemních garážích skutečně nebyl technicky vyřešen,“ říká stavební expertka a členka zemského parlamentu v Dolním Sasku Susanne Schützová. Extrémní teplo převyšující tisíc stupňů Celsia a vysoce toxické těžké kovy obsažené v hasicí vodě mohou nebezpečně napadnout konstrukci a poškodit tak statiku stavby. „Pokud se plameny rozšíří na fasádu domu s izolačními materiály, hrozí katastrofa,“ obává se Schützová. V Německu totiž neexistují žádné závazné konstrukční specifikace pro požární ochranu dobíjecích stanic.

31. května 2021

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Autovideo týdne: Škoda poodhaluje nový elektromobil. Elroq už ladí výrobu

Škoda poodhaluje vzhled nového elektromobilu jménem Elroq.

VIDEO Škoda Auto představí v pátek 15. března na výroční tiskové konferenci hospodářské výsledky a...

Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut

Důl na nikl v ruském Norilsku (24. srpna 2021)

Výroba baterií do elektroaut se neobjede bez nejrůznějších kovů, mezi něž se řadí i nikl. Jeho...

Loni se ve světě poprvé prodalo přes deset milionů elektroaut. V Česku 7 000

ilustrační snímek

VIDEO Ve světě se loni poprvé prodalo více než deset milionů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst...

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Francie stopla sociální leasing elektroaut pro chudé. Došly peníze na dotace

Minielektromobil Citroën Ami má hmotnost 485 kg, z čehož přibližně 60 kg...

Francouzská vláda tento týden oznámila, že po zbytek letošního roku pozastavuje program dotací pro...

Škoda neplánuje levný elektromobil pro Indii, její tamní manažer ano

Sochy elektrické nabídky Škody v roce 2026

Škoda Auto, která je v koncernu Volkswagen zodpovědná za indický trh, v současnosti neplánuje...

Průšvih německých automobilek. Elektromobilita nevychází a tržní podíl padá

Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze

Německý automobilový průmysl má vážné problémy s přechodem na elektromobilitu. Tamní automobilky...

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...