Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Rychlokurz parkování

aktualizováno 
Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří mají s parkováním potíže, máme rychlokurz parkování.

Nejprve zastavíme na úrovni volného místa a zkusíme odhadnout dle délky vozu, zda se do volné mezery mezi auty vůbec vejdeme.

Do parkovacího místa je nutné nacouvat. Nezapomeneme dát směrovku, aby kolemjedoucím vozidlům bylo jasné, že chceme parkovat.

Zpátky do (auto)školy

Těm, kdo s parkování stále bojují, mohou pomoci speciální kurzy parkování. Obvykle je organizují autoškoly a nejčastějšími studenty jsou ženy. Ceny kurzů se pohybují od 600 korun (dvouhodinový) do dvou a půl tisíce (šestihodinový).

"Zjistili jsme, že řidiči mají často strach právě ze samotného parkování. Z tohoto důvodu pořádáme speciální kurz," uvádí David Wyrwol z MR. PARKIT. "Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Pro řidiče připravíme záludné situace při kolmém a podélném parkování jak na ulici tak v garáži a naučíme je všechny triky pro jejich snadné zvládnutí."

Parkovací manévr začínáme najetím vpřed vedle parkujícího auta. Najedeme k němu co nejblíže tak, že ve zpětném zrcátku na straně auta blíže k chodníku vidíme jeho zadní část.

Alternativní rada zní najet si tak, aby záď vedle stojícího auta byla v úrovni sloupku mezi předními a zadními sedadly. Tuto míru si osaháme podle toho, jak velké máme auto.

Natočíme kola úplně k chodníku a couváme. Pozor, v této fázi předek auta vybočuje směrem do silnice. Musíme tedy dávat pozor na auta projíždějící kolem.

Při couvání sledujeme vnější zpětné zrcátko (to směřující do silnice); když vidíme polovinu přídě auta zaparkovaného za sebou, je čas natočit kola na opačnou stranu (točíme volantem směrem od chodníku).

Při parkování k chodníku s vysokým obrubníkem dáváme pozor na ráfky kol. Najíždíme pomalu, abychom je nepoškrábali. Auto zaparkujeme tak, aby před i za autem bylo dostatečné místo pro vyjetí ostatních aut. Dokončíme parkování a můžeme vystoupit. Pozor při otevírání dveří, abyste o ně nepřišli kvůli projíždějícím autům.

Fígly:

  • Pro přesné najetí k obrubníku si můžeme pomoci tím, že zrcátko sklopíme tak, abychom viděli na zadní kolo. Tak máme jistotu, že ho neodřeme o obrubník.
  • Než začnete parkovat, porozhlédněte se kolem po výlohách nebo něčem jiném, v čem vidíte odraz svého auta. Zpoza volantu nevíte, kde auto přesně začíná a končí, v improvizovaném zrcadle však vidíte přesně, kolik zbývá k nárazníku nebo jiné překážce. Zaparkovat se tak dá rychle, přesně a bezpečně.


Nejčtenější



Další z rubriky

Ronaldo teď konkuruje v Itálii papeži, ale taky se kvůli němu stávkuje

Cristiano Ronaldu z Realu Madrid se raduje z postupu do finále Ligy mistrů.

Stávkování je jedna z disciplin, ve které Italové vynikají. Poznal to každý, kdo se někdy třeba pokusil cestovat po...

Jízda v Indii: kráva má přednost, v busu je bezpečnější sedět na střeše

Doprava pro otrlé: kromě běžných dopravních prostředků musíte v Indii počítat i...

Na světě je spousta míst, kde je doprava zcela chaotická, jízdní pruhy neznamenají vůbec nic a červené si nikdo...

V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Najdete na iDNES.cz