Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Rychlokurz parkování

aktualizováno 
Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří mají s parkováním potíže, máme rychlokurz parkování.

Nejprve zastavíme na úrovni volného místa a zkusíme odhadnout dle délky vozu, zda se do volné mezery mezi auty vůbec vejdeme.

Do parkovacího místa je nutné nacouvat. Nezapomeneme dát směrovku, aby kolemjedoucím vozidlům bylo jasné, že chceme parkovat.

Zpátky do (auto)školy

Těm, kdo s parkování stále bojují, mohou pomoci speciální kurzy parkování. Obvykle je organizují autoškoly a nejčastějšími studenty jsou ženy. Ceny kurzů se pohybují od 600 korun (dvouhodinový) do dvou a půl tisíce (šestihodinový).

"Zjistili jsme, že řidiči mají často strach právě ze samotného parkování. Z tohoto důvodu pořádáme speciální kurz," uvádí David Wyrwol z MR. PARKIT. "Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Pro řidiče připravíme záludné situace při kolmém a podélném parkování jak na ulici tak v garáži a naučíme je všechny triky pro jejich snadné zvládnutí."

Parkovací manévr začínáme najetím vpřed vedle parkujícího auta. Najedeme k němu co nejblíže tak, že ve zpětném zrcátku na straně auta blíže k chodníku vidíme jeho zadní část.

Alternativní rada zní najet si tak, aby záď vedle stojícího auta byla v úrovni sloupku mezi předními a zadními sedadly. Tuto míru si osaháme podle toho, jak velké máme auto.

Natočíme kola úplně k chodníku a couváme. Pozor, v této fázi předek auta vybočuje směrem do silnice. Musíme tedy dávat pozor na auta projíždějící kolem.

Při couvání sledujeme vnější zpětné zrcátko (to směřující do silnice); když vidíme polovinu přídě auta zaparkovaného za sebou, je čas natočit kola na opačnou stranu (točíme volantem směrem od chodníku).

Při parkování k chodníku s vysokým obrubníkem dáváme pozor na ráfky kol. Najíždíme pomalu, abychom je nepoškrábali. Auto zaparkujeme tak, aby před i za autem bylo dostatečné místo pro vyjetí ostatních aut. Dokončíme parkování a můžeme vystoupit. Pozor při otevírání dveří, abyste o ně nepřišli kvůli projíždějícím autům.

Fígly:

  • Pro přesné najetí k obrubníku si můžeme pomoci tím, že zrcátko sklopíme tak, abychom viděli na zadní kolo. Tak máme jistotu, že ho neodřeme o obrubník.
  • Než začnete parkovat, porozhlédněte se kolem po výlohách nebo něčem jiném, v čem vidíte odraz svého auta. Zpoza volantu nevíte, kde auto přesně začíná a končí, v improvizovaném zrcadle však vidíte přesně, kolik zbývá k nárazníku nebo jiné překážce. Zaparkovat se tak dá rychle, přesně a bezpečně.




Nejčtenější

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Další z rubriky

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Fiat Ducato 2.2HDI/96kw L4H2
Fiat Ducato 2.2HDI/96kw L4H2

r.v. 2014, naj. 137 000 km, diesel
240 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.